• Poppy Lee

    Konstiga saker hemma hos andra människor

    Satt och tänkte på hur mycket konstiga saker andra familjer har för sig, kanske framför allt såsom det märktes när man själv var barn. Som till exempel:

    - Kompisen vars familj hade ett helt våningsplan i sitt pyttelilla hus obebott och endast bestående av möbler övertäckta med vita lakan.

    - Att man inte blev bjuden på mat hemma hos vissa kompisar när man var där och lekte, utan fick sitta kvar med tom mage på kompisens rum medan den åt med sin familj

    Vad säger ni, har ni några underliga historier eller inblickar i andras familjer ni vill dela med er av? Nyfiken!

  • Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor
  • mästerkattenistövlar

    För att försvara min mor och diverse åldringar som tydligen gör samma sak, så beror det nog inte så mycket på snålhet som på fattigdom. Morsan har ju fått det från sin mamma, liksom. Och där var det en jäkligt bra idé att spara på gamla påsar; tjäna en smula på alla påsar som går åt när man fryser in bär för vintern. Nåja, ni fattar nog hur de levde.

    (Fast det ÄR jätteknasigt att göra det nu, så dyrt är det ju inte. Men för miljön så. Man kan ju diska i balja istället.)

  • Poppy Lee
    mästerkattenistövlar skrev 2008-06-12 22:23:26 följande:
    För att försvara min mor och diverse åldringar som tydligen gör samma sak, så beror det nog inte så mycket på snålhet som på fattigdom. Morsan har ju fått det från sin mamma, liksom. Och där var det en jäkligt bra idé att spara på gamla påsar; tjäna en smula på alla påsar som går åt när man fryser in bär för vintern. Nåja, ni fattar nog hur de levde. (Fast det ÄR jätteknasigt att göra det nu, så dyrt är det ju inte. Men för miljön så. Man kan ju diska i balja istället.)
    Jo, du har rätt, det är ju egentligen bra att ta tillvara på jordens resurser och inte köra "slita och släng" jämt och ständigt. Min mamma använder inte fryspåsar när hon fryser in, utan återanvänder gamla fruktpåsar (de genomskinliga man köper frukt i). Har försökt förklara för henne att de inte är bra att frysa in i eftersom de är så tunna, men hon vägrar att lyssna. Hon är dock absolut inte snål, utan tycker helt enkelt att det är onödigt att köpa särskilda fryspåsar... suck.
  • mästerkattenistövlar

    Poppy Lee- Ja som redan nämst i tråden; fryspåsar, fruktpåsar, avfallspåsar eller brödpåsar. Det mesta kan man spara tills man behöver´t!

  • Tullemi

    När vi var små så köpte mina föräldrar aldrig tops, så när vi skulle göra rent öronen så fick vi rulla upp en bomullstuss på en tändsticka, hehe.

  • Knytets mamma

    Använda påsar blir annars utmärkta hundbajspåsar, eller att slänga ner kattskiten i när man rensar lådan.

  • dellelgarin

    Vi kanske skulle köra med bajshanduk  vi måste nämligen informera om att man skall bajsa får man gå upp på toan. (felbyggt avlopp på fintoan gör att om man avänder ens en gnutta mer papper än kissepapper så blir det stopp)

    Så vi vet alltid vad våra gäster gör för behov
    Eller så kan vi bara fixa problemet, men .......var sak har sin tid...


    Jag har det bra här på åkern
  • dellelgarin
    Knytets mamma skrev 2008-06-12 22:33:23 följande:
    Använda påsar blir annars utmärkta hundbajspåsar, eller att slänga ner kattskiten i när man rensar lådan.
    såär det vid oss fruktpåsar blir kattskitspåsar, perfekta.
    Jag har det bra här på åkern
  • Kajsan
    dellelgarin skrev 2008-06-12 22:37:30 följande:
    såär det vid oss fruktpåsar blir kattskitspåsar, perfekta.
    Eller bajspåsar hemma hos dig om ni nu har avloppsproblem
  • Tullemi
    Kajsan skrev 2008-06-12 22:41:21 följande:
    Eller bajspåsar hemma hos dig om ni nu har avloppsproblem
    Ha ha ha, urk
  • dellelgarin
    Kajsan skrev 2008-06-12 22:41:21 följande:
    Eller bajspåsar hemma hos dig om ni nu har avloppsproblem
    bra ide.... haha.... nä usch jag skäms varje gång vi måste påpeka det, för problemet är lätt åtgärdat egentligen, men vi själva har vant oss vid att gå upp på övervåningen (som vi annars inte använder) då får man ju lixom vara ifred oxå....
    Jag har det bra här på åkern
Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor