• Såckan

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

    Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

    Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

    Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

    Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

    Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

    Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

    Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

  • Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Hannajo

    Angående bilar:
    Vi åkte 7 personer (jag, min man, vår 3-månaders bebis, svärmor och mannens 3 tonårsbarn) i en sharan utan takbox, det enda lastutrymmet var ett liiitet utrymme bakom de bakersta sätena. När vi kom ut med tre fulla kundvagnar tittade vi på varandra och skakade på huvudena, trodde vi skulle få gå och lämna tillbaka hälften... Men det gick! Vi pressade in alla kassar utom tre därbak, 2 hamnade bakom sonens bilstol och svärmor hade en med sköra saker vid sina fötter. Helt otroligt att vi fick plats!


    Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • mammatillMilo

    Ni som är på Ullared ofta!!!!!!!!!!!

    Vad ska man inhandla från gekås när man väntar barn i december??????????????

  • Pigelinen

    jag köpte sängkläder, täcke, en förp nappar, två neutrala bodisar, kanske en fleasoverall eftersom de är kallt i dec. Sen köpte jag skötbordsunderlägg, skötväska, plastad frotte till sängen, bindor till mig, amningsilägg, våtservetter... ja det var nog det jag köpte till bebben INNAN hon föddes, sen köpte min syrra en amningskudde två dagar efter att hon föddes och den har jag använt massor.

  • mammatillMilo

    Tack!!!

    Mera tips önskas!!!!!

    Man vill ju veta vad som är vårt att köpa=)

  • BF081206

    Förutom de som tidigare har skrivits så köpte vi...
    En örontermomter
    Madrass till sängen och vagnen
    Badcape
    Nappflaska

    Vi ska dit igen om en vecka och då ska vi köpa sista...
    Bärsele
    Mössa
    Vantar
    Åkpåse
    Pump (om de finns)
    Snuttefiltar
    Boken om mig
    Wallies
    Kläder
    Sedan blir det säkert mer när man ser grejerna på barnavdelningen=)

    Nu har jag skrivit allmänt inte bara till december barn..Ska själv ha i december förresten=)


    mammatillMilo skrev 2008-09-26 09:04:31 följande:
    Tack!!!Mera tips önskas!!!!!Man vill ju veta vad som är vårt att köpa=)
  • mammatillMilo

    Jättebra!!!
    Vi ska åka bussresa och då har man inte så lång tid på sig.Så det gäller att veta vad man ska rikta in sig på..

  • BF081206

    Ja precis..Bäst o skriva upp de viktigaste och så får man ta de man hittar sen utöver listan..
    Finns så fina kuddfodral där med älskling o sötnos osv...
    Du ska åka en bit så kanske en babysitter kan vara ett förslag att inhandla oxå då=)


    mammatillMilo skrev 2008-09-26 09:47:01 följande:
    Jättebra!!!Vi ska åka bussresa och då har man inte så lång tid på sig.Så det gäller att veta vad man ska rikta in sig på..
  • esther williams

    Hej! Jag är säker på att jag har läst här i tråden tidigare om leksaksjärnväg i trä men hittar det inte nu när jag letar. Är det någon vänlig själ som vet och vill svara på:

    Brukar det finnas träjärnväg inne?
    Passar den till Brios system? (För Brios finns väl inte?)
    Och ungefär vad kan det kosta?

    Stackars dottern har en ynka startsats hemma från Brio. Tåget kör runt, runt, runt... Vi behöver helt klart påfyllning!

  • Såckan
    esther williams skrev 2008-09-26 11:09:22 följande:
    Hej! Jag är säker på att jag har läst här i tråden tidigare om leksaksjärnväg i trä men hittar det inte nu när jag letar. Är det någon vänlig själ som vet och vill svara på:Brukar det finnas träjärnväg inne?Passar den till Brios system? (För Brios finns väl inte?)Och ungefär vad kan det kosta? Stackars dottern har en ynka startsats hemma från Brio. Tåget kör runt, runt, runt... Vi behöver helt klart påfyllning!
    Ja det brukar finnas inne, den funkar bra tillsammans med BRIO's.
    Priset minns jag inte riktigt, runt 100:- tror jag.
    Man får rätt mkt räls med i det där paketet, så det är helt klart prisvärt.
Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8