• modesty74

    Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".
    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!
  • micki

    oj piglet. jag är tom ihop med en invandrare så jag är FÖR invandring men det stod såhär i TS inlägg: "Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet" och så berättade jag bara det :)

  • Pyris

    Vi bodde i gbg och tänkte precis som du..Ville ge min dotter (hade bara 1 då) bättre uppväxt.
    Så vi tog vårat pick o pack o flyttade till Limmared. Här trivs vi som fisken i vattnet. Min äldsta var 3 när vi flyttade hit. Träffade massa nya barn som hon gick till lekparken med eller hem till någon annan. Jag var nervös i början....verkligen. Men det var så bra sammanhållning och föräldrarna informerade varandra om saker o ting. Om ett barn kom hem till oss, ringde jag barnets föräldrar o talade om det och tvärtom..

    Jag vet samma dag som vi flyttade från gbg, så höll vi på o lasta in i lastbilen. Höll ögonen på henne hela tiden och helt plötsligt var hon borta. Blev övertygad om att det var sista gången jag såg henne. Samma månad hade dom tagit fast 3 pedofiler i det området vi bodde i. Till slut hittade vi henne, i en garderob...Har sällan varit så rädd någon gång..

  • Pumpan81

    modesty74
    jag ahde med panikångest där...
    linköping komemr jag från ifrån början därför flyttade jag tillbaka hit.
    börja söka lägenheter? så gjorde jag o fick svar snabbt som tur var!
    men det förståss jag visste vart jag ville flytta.
    ingen stad du har mycket vänner i elelr nån stad du kommer ifrån från början? osv?

  • modesty74

    clart04

    Ja, jag står för det, men vill inte gå in på det ämnet mer.
    Jag drar inte alla över en kam, absolut inte men jag föredrar att bo där majoriteten av befolkningen är svensktalande. Tycker inte att jag behöver försvara min åsikt vidare. Alla har olika åsikter och jag är INTE rasist för det (har ju själv en son som är svensk (50%)/afrikansk(25%)/indisk(25%).

  • jojjo113

    Vi bor i göteborg! Bor runt redbergsplatsen, kunde inte vara bättre! Lugnt, barnvänligt osv.

    Dåliga skolor/knark/ungdomsgäng hittar du tyvärr överallt, även ute på landet (har växt upp på landet och det var allt annat än lugnt, trots att det var 15 år sedan)

  • Lilie

    Jag kan rekommendera Bollebygd. Ligger mellan Göteborg och Borås.
    Bra huspriser, lungt och fint. Vi har bott här i två år nu och trivs som attan.

  • Pimienta

    Jag vet inte så mycket om skolorna i Jönköping.

    Jag upplever att Jönköping är en lugn stad, men visst händer det hemskheter även här. Det finns dessutom flera trevliga samhällen i närheten. Jag växte upp i Vaggeryd (3,5 mil söderut) och det var väldigt lugnt och tryggt.
    Vetlanda är en egen kommun och ligger ca 1 timmer från Jönköping. En vän till mig har växt upp där och hon har aldrig klagat.

  • Svinto

    Om du vill hålla dig kring Göteborg har jag inget bra förslag men om du vill flytta mer söderöver så finns där en liten håla som heter Bara med ca 2000 inv. Här bor vi och trivs som fisken i vatten. 20 min in till Malmö city. Nu när vi snart ska ha barn är har det mesta man kan önska sig.
    Här är iofs inga lägenheter utan mer villor,radhus och typ marklägenheter. Inga höghus...

    Bodde i Malmö innan och är så glad att jag kom ifrån den staden då den blivit så otroligt hård och jag skulle aldrig vilja flytta dit igen.

  • Mamma till LovaLo

    Är det Göteborg som helhet som du vill bort ifrån eller bara hisingen i synnerhet?

    Vill du ändå bo kvar så kan jag rekomendera Strömmensberg (ovanför redbergsplatsen)
    Här är det ca 3 km in till centrum, nära naturen (delsjön och skatås) fin bebyggelse och inte minst har vi ju Bagaregårdens kulturhus som är helt grymt om man har barn eller bara är lite kulturintresserad!
    Jag har aldrig kännt mig rädd här och det kryllar av stora magar och barnfamiljer.
    Det sägs att det bor mkt poliser här.
    Välkommen till Strömmensberg!

Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!