• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

    Nu blir jag suuuuur på fl, som kastade ut mig när jag skrivit  jättelångt inlägg...

    Kortversion!
    Maja, Guuuuud vad du är ambitiös! Ni kommer säkert att få en fantastisk midsommar. Jag hade inte orkat en femtedel av vad du gör. Hoppas på fint väder!

    Öz. Vad hemskt med din pappa! Hoppas ändå på det bästa.

  • Nafrung

    Joffe. Nej, T har inte reagerat mot jordgubbar - han älskar dem. Inte mot äpplen eller päron heller. (Vilket jag hade befarat då jag själv är mycket allergisk mot äpplen, päron och alla andra stenfrukter. Dock tål jag jordgubbar - i alla fall hjälpligt. MUMS!) 

    Men jag tror dock att just jordgubbar kan vara en sån grej som de kan reagera mot som små, men som ganska snabbt kan växa bort om man har tur. Jag hade så med tomater, som jag fick utslag av först när jag var ett par år, men som gick fint att käka i femårsåldern (och fortfarande).

  • förväntan

    Hello!!!

    Här håller vi på att fixa för midsommar. Det är så himla tråkigt, för vi har haft en tradition i vårat område sedan säkert 40 år tillbaka. Men i år orkade ingen engagera sig och igentligen inte jag heller, men det hade varit så tråkigt om det inte blir något. SÅ nu håller jag och en annan kvinna för fullt på att fixa med majstång, priser till lotter, fika, fiskdam, musik ect. Ja ja, det blir iallafall en midsommar och det ska bli kul.

    Maja, nej vad tråkigt med vagnen. Jag köpte en ny, tyckte priset var helt ok, och så slapp man hålla på att söka på blocket och kanske inte få den färg man gillar . HOppas du hittar en ny. Ni verkar få en superkul midsommar. VI brukar alltid ha fest, men iår kändes det som att vi hellre vill föda barn .

    Kun, tänker på dig, hur går det ?? Är bebis ute eller trivs fortfarande i värmen??

    Öz, hur är det med er?? Hur går det med din pappa?

    Joffe, är superdållig på det där med prickar, men jordgubbar är vanligt att reagrera på som liten, precis som Naffe sa. Tror allt som är rött är sådant som små kan vara känsliga för.

    Vi ska på bröllop den 4 juli. Inser att bebis säkert är kvar i magen och varit och prövat kläningar idag. Jag såg sä jäkla rolig ut, bredare än lång . Bär min mage bara framåt, så när man ser sig framifrån ser det ok ut ,men från sidan, my good . Får bli en fin topp istället och linnebyxor .

  • Kun

    Ingen bebis ännu!

    Glad midsommar till er alla!


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • FISK78

    Glad midsommar på er alla brudar!!! Har inte varit här inne på läääääääänge, sorry. Har varit lite fullt upp som alltid Vi mår iaf bra allihop!!!

    Tänker på er höggravida, snart är det dax. UNDERBART!!!

  • maja under eken

    Glad midsommar allihop!

    Kun, innan helgen e över tror jag du e tvåbarnsmor, håll ut!! O lycka till!

    Ja, förväntan, d lutar nog åt en ny. Jag e less på letande o velande säljare!

    Måste skriva av mig lite, jag e så besviken på en kompis. O nog fan ska d handla om pengar, fr en jag trodde d allra minst om. Vi fixar rubbet, från partytält (köpt eget förra året) Björkar, stång, blommor, mat, tilltugg, lekar - you name it. Förutom kött t grillen o drycken. Så e d några som kommer senare, typ 4 par av 15 par o nån e bara m på dagen. Så skulle vi räkna ut vad alla skulle betala o kom fram t att alla får betala samma, äv om man inte e m på lunchen. D blir så jävla rörigt annars. Kvällen blir ju dyrare om man räknar in grillkol o tilltugg o ev ännu en silltallrik som nattamat o sånt...

    O så säger jag d t en kompis o hon tycker att d inte känns riktigt bra, dom får ju stå för kostnaden dubbelt iom att dom köpt lunch hem som dom äter på dan. Eh, javisst. Jag hade ju sagt fr början att vi splittar upp d. Men Skalman tyckte d blev för rörigt o jag håller med, vi har haft arslena fulla hela veckan o orkade ine räkna o krångla m slantar hit o dit. Jag blev lite paff men sa efter en stund in i samtalet att d inte kändes alls bra om dom tyckte att d kändes orättvist. D e ju liksom inte meningen m dagen, vi har ju jobbat som fan f att d ska bli en rolig dag. Jag sa att jag hellre bjuder dom på alltihop.

    Ja, jättemärkligt! Hon e den sista jag trodde skulle va gniden på ett sånt sätt. Dom kan leja bort veranda litet pill m huset men tycker 90:-/pers e f mkt om dom bara e m på kvällen...

    Ett argument/försvar var att "vi vet ju inte hur länge vi e kvar". Då sa jag att e dom inte m o grillar heller ska dom väl givetvis inte betala... Va fan tror hon, att vi anordnar fest f o göra oss en hacka!? Vi har tagit t i underkant just f att vi inte ska sko oss på våra vänner. Usch, jag e både besviken, arg o ledsen. Hon e en av minsa bästa vänner, o d e så olikt henne. Kanske har hon tänkt om nu men d känns iaf pisstrist. Man upphör aldrig att förvånas, ens över sina närmsta vänner. Hon e världens goaste o klokaste o mest vidsynta man kan tänka sig.

    Senare i samtalet så frågade hon om vi köpt hem toapapper. Ja, sa jag. O d bjuder vi på! Hon fnissade t svar.

    Nu har jag skrivit av mig, kanske kan jag släppa d lite lättare då... Jag e en jävel på o älta! Skulle bara fattas att jag ligger vaken inatt o grubblar.


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Nafrung

    Herregud Maja, 90 spänn!! Det är ju för fasiken inget! Ni borde ha tagit ut 300 per pers bara för jobbet!!

    Själv ältar jag lite över att vi måste betala 2000 för att gå på en kompis bröllop i sommar. Detta för att vi måste sova på hotell... suck... men känner mig ändå lite snål.

    GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP förresten!
    Sitter på jobbet, men ska snart gå hem. Hoppas på uppehåll så vi kan promenera till midsommarfirandet med T. Han kommer tycka det är jättespännade. Ser fram emot hans första små grodor..... Jag kommer börja grina. Annars blir det bara lugn middag med Ts mormor, morfar och farfar.

  • förväntan

    Glad midsommar!!!!

    Nu mot firande. Har precis ätit en supergod idsommarlunch med massa sill och öl (alkoholfri om någon blir orolig )

  • cirkel

    Hoppas att ni hade en rolig midsommar allihop!
    Vi var och dansade runt midsommarstången med Emmas bästis. Vi hade tur med vädret, det var uppehåll och varmt hela tiden när vi var på firande.

    Maja: Hoppas att allt gick bra igår och inga sura miner angående pengar... Vi fick förresten reklam där det var 500 kr i rabatt på BT i bla rött.

    Naffe. Klarade du dig från att grina?

Svar på tråden Minnas XII