• Boo8

    Sahlgrenska - Del 13

    Sahlgrenska - Del 12


    Här samlas vi som gör IVF på Sahlgrenska. Välkomna gamla som nya!

    Skriv om frågor och funderingar som du har, du får garanterat svar på dem i denna tråd. Här hjälper vi alla varandra och både peppar och stöttar varandra i uppgångar och motgångar.

    Skriv gärna in dig på vår lista som vi har i medlemstråden, alla som är aktiva i tråden står med, så vi kan hålla koll på varandra, var vi är i behandlingar osv.

    Tidigare trådar
    Del 12: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47693757.html 
    Del 11: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m45263328.html
    Del 10: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42857182.html

    Medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48909129.html 

    Tråden för dem som blivit gravida/vi som ska bli gravida (del 3)!!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m49604048.html
    2010 är vårt år!!!
  • Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13
  • grådis

    Boo76, jisses, vet inte vad jag ska skriva , blev tårögd. Vi har inte träffats, men du har alltid svarat så gulligt o man blir alltid glad av din bild  (och jag tror vi bor i samma kommun oxå ) så blev riktigt tagen. Hoppas hoppas hoppas att du reder ut detta. Många kramar,  "keep the spirit" och kämpa. *kramar hårt, varmt o länge*

  • grådis

    Katja, jag fick hemsk huvudvärk sist...men satte det i samband med för hög dos av mitt Levaxin...trappade ned på det o huvudvärken försvann...nåja kanske inte helt, men den gick från kraniesprängare till "normal" huvudvärk som var hanterbar.

    heja, tråkigt att det inte gick vägen

    rimfrost, hoppas det var falskt alarm?

    Själv kravlade jag upp en snabbis ur det svarta hålet och gjorde ett besök i verkligheten...dvs pratade med sambon, ringde SU och gick till apoteket...
    Är fr o m igår sprayare inför vårt andra ivf försök!
    Denna gång blev det Suprecur som nässpray...två puffar fyra ggr om dan! hejsan vad roligt det kommer bli...
    Sedan blir det Gonal-f med ingångsdos på 300ie
    Som äl spruta blir det nån Pregnyl (?) som man ska blanda ihop själv m pulver o lösning?
    De (o)kära vaggisarna blir det till att återigen kladda runt med
    Prel äp v8 och sedan 18 dagars väntan och klet med vaggisar innan test....
    Tjoho...here we go again....med mycket blandade känslor...
    Trodde aldrig jag skulle utsätta mig för detta igen...men skam den som ger sig

  • Ellia

    Boo 76, vilket fruktansvärt besked att få! Jag har vänner som gått igenom det där och "The big C" är så fruktansvärt skrämmande oavsett vilken variant det är. Jag hoppas att du kan få lika bra stöd som de har fått.  Hoppas att du tacklar det, gott att höra att du känner dig piggare idag. Det här fixar du!! Stora kramen

  • Laelia

    Hej på er alla SU-kämpar!
    Stor kram till er alla som kämpar!

    Jag vill bara ställa en fråga, tänkte göra syskonförsök såsmåningom i år.
    Någon som vet när har dom sommarstängt?

  • myspysigt

    Boo76 : Styrkekramar från mig, det här ordnar du !!!


    ♥ kärlek ♥
  • dazazz
    Laelia skrev 2010-01-26 08:40:26 följande:
    Hej på er alla SU-kämpar! Stor kram till er alla som kämpar! Jag vill bara ställa en fråga, tänkte göra syskonförsök såsmåningom i år. Någon som vet när har dom sommarstängt?
    jag har för mig att det brukar börja vid midsommar och vara några veckor, men det är säkert någon annan som har klarare besked :)
  • JaMA08

    BOO76: Jag håller med alla talare innan, så jobbigt att detta hände dig men jag vet att du har styrkan att fixa detta. Du gar ju klarat av att vara barnlös och det är ju väldigt jobbigt så du fixar detta med. Jag håller på dig!

    Rimfrost: Läste att blödningar är vanligt men är de kortvariga så ska det vara okej ändå.

    Vi fick remissbekräftelse igår, vi ska till Reproduktionsmedicin. Är det rätt ställe för IVF??

    Annars går vikten ner, har gått ner 2,3kg på 2 1/2vecka nu. Bara 2,5kg kvar tills vi får IVF...

    Lycka till allihop.. Kram

  • Fru Z

    Laelia, de brukar ha stängt hela juli. Visserligen brukar de starta verksamheten lite innan augusti för de som kör behandling. Jag körde behandling i somras och startade processen under juli, så var jag redo med deras kontroller när de öppnade.

  • Längtar 77

    Boo:Skickar massa styrkekramar!  Du är en kämpe! Du vet att vi finns här och vi kommer att stötta dig! Många kramar!

Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13