• Boo8

    Sahlgrenska - Del 13

    Sahlgrenska - Del 12


    Här samlas vi som gör IVF på Sahlgrenska. Välkomna gamla som nya!

    Skriv om frågor och funderingar som du har, du får garanterat svar på dem i denna tråd. Här hjälper vi alla varandra och både peppar och stöttar varandra i uppgångar och motgångar.

    Skriv gärna in dig på vår lista som vi har i medlemstråden, alla som är aktiva i tråden står med, så vi kan hålla koll på varandra, var vi är i behandlingar osv.

    Tidigare trådar
    Del 12: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47693757.html 
    Del 11: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m45263328.html
    Del 10: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42857182.html

    Medlemstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48909129.html 

    Tråden för dem som blivit gravida/vi som ska bli gravida (del 3)!!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m49604048.html
    2010 är vårt år!!!
  • Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13
  • Lerdala

    Drömmar: å vad spännande, Grattis!


     


    Längtar77: hoppas SU har hört av sig. För dem brukar höra av sig samma dag inom ngr timmar.

    Vienzi: Bamsekram!


     


    Mynona: skönt att höra att det går bra för dig med att ta tabletter. Själv ska jag in imorgon o göra vårat 5:e FET. Känns som att vi kan detta nu.
    (för att klargöra 2 IVF 1:a FET)

  • Längtar 77

    Lerdala: Jag har pratat med dem. De har ingen som kollar av telefonen på lördagar utan kontaktar på söndagar.
    Håller tummarna för dig och hoppas att allt går vägen för er nu...
    Kram

  • myspysigt

    Hejsan hejsan
    Tittar in o skickar stora stora ♥-grattis till er, drömmar o mela86 !

    och även stora kramar till alla er grymma kämpare i tråden !!!
    /myspysigt


    ♥ kärlek ♥
  • pippifrugan

    Hej!
    Hoppar in i den här tråden. Jag ruvar på mitt första och enda ägg från IVF 1. Jag har TD imon, men har även haft blödningar och testat negativt RD 14 så tyvärr hoppas jag inte så mycket på morgondagen.

  • Ellia

    Drömmar: GRATTIS! Äntligen!! Tjihoo!!

    Vienzi: Men kanske är det just äggmognaden som har varit erat bekymmer? De andra momenten kanske inte är några som helst problem- man vet ju aldrig (på gott och ont). Skönt att läkaren var så hoppfull, de ser ju ens "fall" i ett större perspektiv när man själv tänker att det är helkört. Kram!

    Lerdala: Lycka till imorgon!! Tänk att 70 % lyckas inom3 ivf: Det betyder ju att du skulle kunna vara (knappt) i mitten nu, även om det så klart känns som en himla massa försök och jag verkligen hoppas att this is it!

    Katja: Hoppas att du blir glad och nöjd imorgon!

  • Fru O Mamma Kokkonen
    pippifrugan: Hej o Välkommen.. Hoppas det är falskt alarm med blödningarna.. o att du får plus imorn.. Men här finns vi iaf för att stötta o peppa varann.. Kramar..

    Ellia: Hoppas.. Lycka till imorn, hade du många ägg? Hur stora var dem? Här ömmar det på rätt mkt, sprutdag tio så!
  • Zeitgeist

    Drömmar: Grattis, grattis,grattis!!! Måste kännas helt fantastiskt att äntligen få se ett plus på den där stickan man nästan lärt sig hata :)

    Pippifrugan: Välkommen :) Håller tummarna för att det bara var falskt alarm och att du får ett plus trots allt.

    Katja: Lycka till på VUL imorgon- håller tummarna för en rekordskörd med guldägg :)

    Mynona: Härligt att höra att åtminstone ett hinder är avklarat :)

    Vienzi: Förstår vad du menar. Fast som Ellia sa, äggmognaden kan ju faktiskt vara det enda problemet. Hoppas verkligen att det lyckas nästa gång, det måste vara riktigt tufft att kämpa sig igenom behandlingen för att sedan stupa redan på att äggen är omogna.

    Lerdala: Hur går det för dig? Återföring imorgon?

    Själv har jag precis tagit mig igenom en babyshower och en helg fylld av bebisprat tillsammans med tre av mina vänner (varav en småbarnsmamma och en höggravid ) - utan att ens må särskilt dåligt. Känns oerhört skönt. Tror att det underlättade en hel del att de vet vad jag och min sambo går igenom och att jag tyvärr inte är den enda av oss som har svårt att få barn, även om det bara är jag som har hunnit hamna i ivf-träsket än så länge.

  • Lerdala

    pippifrugan: Välkommen till tråden, som vi brukar säga till dem som e nya. Trist att du måste vara med o hänga här, men vi finns här för dig!


    Hoppas att det kan bli positivt på RD 18. Du har mina tummar.


     


    Ellia: får väl tro på din statistik, eller? Så då borde jag väl ha runt 40% chans. Eftersom vi har gått halvvägs på IVF-karusellen. This is it!!!!!!


     


    Rimfrost: Dax för FET imorgon, som sagt. Vårt 6:e försök blir det nu på drygt 14 månader. Blir ju lite löpande-band-principen, nu kan man ju det liksom

  • Zeitgeist

    Lerdala: Jo, det blir ju tyvärr så. Svårt att hålla hoppet uppe efter ett tag, men samtidigt så finns det ju en anledning till att inte Sahlgrenska bara säger åt en att det är kört- det går ju faktiskt att bli gravid trots att det inte lyckats tidigare. Håller tummarna stenhårt för dig- den här gången är  det din tur!

    Själv håller jag just nu på att tjata hål i huvudet på min sambo ang. adoption och ägnar en del tid åt att surfa på adoptionssidor. Blir knäpp av de evighetslånga köerna, kraven på långa äktenskap och/eller samboförhållanden (vi träffades ju hyfsat sent och jag var då fast på ett jobb i en annan stad vilket innebär att vi skulle få vänta väldigt, väldigt länge för många länder). Känns som att jag nästan helt gett upp tanken på att ivf skulle kunna fungera för oss, men att vi ju lika gärna kan hålla på med det i väntan på adoption. Optimist javisst! ; )

Svar på tråden Sahlgrenska - Del 13