• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • kim86

    oki.. Ja jag tittade på kombi, men sen så verkade duo bra, då de inte blev så trånga. Men du har helt rätt i att bebben ligger väl inte i liggdelen så länge..
    Vad betalade ni för den, vi skulle kunna tänka oss att köpa bättre beg, eller utgående modell, för att lägga lite pengar på andra saker med.. =)

  • Masarin

    Hej tjejer!!

    Vilken story Tjohoo! Liknar min första.. men all heder till dig som klarade pärsen!

    Själv har jag skottat hela vår uppfart imorse... bakat 100 bullar igår kväll.. ska ordna för kalas imorgon för minstingen (fyller 3).. så det där med att hinna oroa sig för förlossningen.. nja hinner inte riktigt det nu. Och det är väl kanske bra. Har bara 2 veckor kvar till BF.. men vet att det blir snitt och vilket datum. Känns skönt att sikta in sig på något annat faktiskt.

    Sen "måste" jag funder ut ett pojknamn till till bebisen. Tänk om det är en kille och som inte alls vill heta Oskar.. vad ska vi komma på då? Hi hi.. vilka problem man har.

    Kramar till er alla!

  • Wille 2008
    Skogsrå: Gud, så skönt att det läker fint coh verkar lugnt och att bs är snällt mot dig!
    Jag har en liten på snart 17 kg fast att hon bara är 2 år! Så därför undrar jag om lyftandet. Hon är väääääldigt mammig nu och pratar mest om bebis hela tiden så jag vill ju naturligtvis kunna gosa med henne också för bådas skull . Hoppas ju så klart på en vaginal förlossning, men såhär andra gången är man ju lite mer medveten om vad som kan komma att hända så....ja ja vi får se.

    Ebyl: Det låter ju perfa! Hoppas det blir som du önskar så klart!!!{#lang_emotions_flower}Kim: Det är bra att ha vänner man kan bombadera med frågor...det är ju deras skyldighet att hjälpa att svara på dem . Förstår att ni längtar halvt hjäl er till UL och efter att få berätta för alla. Jag minns att man bara ville skrika ut över hela världen....MINST{#lang_emotions_tongue_out}.

    Blehnda: If u say so....superwoman
    Känner igen det du skriver om att ansiktet ser ut som en vattenmelon. Mitt bästa tips är att blunda när du går förbi speglarna...hihihi nä, skämt åsido. Det är jobbigt av nån konstig anledning att gå upp i vikt, även om man vet varför men det försvinner sen... i alla fall det mesta om man har tur...och så som du sliter borde väl inte det vara några problem...
    Själv hade jag lagt på mig ett helt kilo på en vecka...men det är väl det kilot som bebisen hade lagt på sig då gissar jag

    Nu ska jag gå och ta hand om min färdigavfrostade frys, så det får plats med lite mer godsaker inför vad som komma skall!!!

    Ha en bra dag!
  • Tjohooo82

    Nu har jag lagt upp en bild på Leah i mitt galleri =)

    Shit vad imponerad jag är av er som är långt gångna och ändå håller så högt tempo och fixar och donar! =)

  • kim86

    Ja, vi längtar så varje dag känns superlång.. =) Men jag njuter lite av hemligheten änsålänge också.. =)

    Tack för alla svar.. =)

  • Fixaren

    Oj oj, vad det händer grejer här inne! (gör en minnesmarkering åter igen att jag måste läsa oftare)

    Tjohoo: Grattis!!! Jag säger som Vilda Tiger, jag vill jättegärna se bild, men hittar inte ditt bildgalleri.. 

    Ebyl: Oj så spännande med tvillingar!! {#lang_emotions_laughing}

    Kim 86: Vi har bestämt att vi ska ha en Duo vagn, eftersom vi ska ha tidigt i aprill och vi kommer vara mycket ute i början, vår och sommar och sensommar.. {#lang_emotions_heart} Så är det viktigt för oss att lill*n ska kunna få plats att sova länge i vagnen, och då blir det för trång med mjuklift. Och eftersom vi bor i radhus och kan köra vagnen rätt in i vår stora hall, så behöver vi inte störa ifall h*n har somnat..

    Masarin: 100bullar, Åh va gott om man fick hugga in där.. {#lang_emotions_wink}

    Jag har alltid trott att det ska bli mindre rörelser desto längre man är gången, men oj oj vilken liten vilde jag har i magen.. :) Den buffat å puttar mest hela tiden, och i princip bara uppåt, kan det betyda att den har vänt på sig? Men åh så mysigt det är!

  • kim86

    ja, lutar nog efter mer efterforskning åt en duo.. Haha, men jag har lite mer tid att fundera.. =)

    men vi bor på 1:a våningen, o vi kan också bara ställa vagnen i en lång hall, så den känns lite smidigare.. sen är det dyrt iaf, men ska höra runt lite, har som sagt en del barnfamiljer runtomkring. Kanske någon som vill bli av med en vagn.. =)
    Vilken vecka är du i Fixaren?

  • Fiyali
    Tjohooo:
    Har du ätit din första måltid? :)
    I Amerikanske filmer snackar de alltid om sista måltiden, men för oss gravida diabetiker minns jag hur det var efter förlossningen, när man bara kunde Äta ÄTA äta, utan att sockret flög i höjden eller bebisen skadades.... Om du har ätit den, eller planerat den, den första riktigt onyttiga maffiga måltiden, vad blev det? =)

    Min första måltid förra gången, var vanlijmunkar i massvis och en hamburgar med extra dressing, samt en STOR vanlig COCA COLA :)
  • Tjohooo82

    Hmm, skumt för jag har lagt dem i Standard galleriet och att de ska visas för inloggade...men nu har jag ändrat så att det är för alla, om någon kan testa?

    Tja, det blev ju till att fira med prinsesstårta när vi kom hem, som mina föräldrar hade köpt. Sen har vi nog hållt det ganska "bra" ändå, fast igår blev det sushi! :D det var så otroligt gott att kunna äta laxsushi igen :P sen har det blivit en del choklad fick ett enormt sug när vi kom hem efter det.

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare