• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • jevana
    sanla skrev 2014-12-21 09:21:49 följande:

    Jag fick cellgift, men kommer inte ihåg allt riktigt (1,5 år sedan)

    Vet att jag småblödde ca 1-2 veckor efter att det upptäcktes. Hade aldrig jätteont men det tryckte obehagligt på den sitta det satt både i bröst och vid nedre magen.

    Min mens kom först ca 3-4 veckor efter hcg var nere på noll. (Om jag kan läsa mina anteckningar rätt)


    Tack för ditt svar! Har heller inte direkt ont, men obehag vid längre stunder sittande. Tack och lov för höj- och sänkbara kontorsmöbler!
  • AlexandraViberg

    Dags för syskonförsök. Och kan inte släppa tanken på att det är kört om något fastnar i min kvarvarande äggledare nu. Suck att det här ska hunta en resten av livet.. :(

  • pandoraDiem
    AlexandraViberg skrev 2015-03-11 08:10:21 följande:

    Dags för syskonförsök. Och kan inte släppa tanken på att det är kört om något fastnar i min kvarvarande äggledare nu. Suck att det här ska hunta en resten av livet.. :(


    Lycka till! Själv försöker jag igen nu efter mitt x och visst känner jag igen de där tankarna. Just nu tänker jag att det är utanför min kontroll, vilket både är läskigt men samtidigt får det mig att slappna av lite. Håller tummarna för oss båda :)
  • AlexandraViberg
    pandoraDiem skrev 2015-03-11 08:45:38 följande:
    Lycka till! Själv försöker jag igen nu efter mitt x och visst känner jag igen de där tankarna. Just nu tänker jag att det är utanför min kontroll, vilket både är läskigt men samtidigt får det mig att slappna av lite. Håller tummarna för oss båda :)
    Ja jag var livrädd efter mitt såklart. Men det släppte efter några månader. Blev gravid efter ett halvår. Tog 9 mån att bli gravid med x.et. Så gick ju "lätt" sen.. Blev gravid då efter spolning så då litade jag ju på att det skulle sitta rätt. Som tur är ska jag till vår barnlöshetsläkare 30/3. Ska kolla läget lite. Kanske kan slappna av efter det :)
  • pandoraDiem
    jevana skrev 2015-03-09 20:06:26 följande:
    Jag springer på blodprov 2 ggr per vecka. Idag hade hcg ännu stigit, läkaren sade dock att det är helt ok och att jag blöder utan smärta är ett gott tecken. Skulle hcg fortfarande ha stigit tills på torsdag så kommer jag få en spruta till. Vill verkligen inte det då det skulle betyda mycket flera månader innan vi får börja försöka igen. Är så himla trött på denna väntan och ovisshet! Var så säker på positiva besked idag så besvikelsen var stor :( 
    Hur går det för dig? Hoppas du mår bra
  • jevana
    pandoraDiem skrev 2015-03-16 20:10:13 följande:
    Hur går det för dig? Hoppas du mår bra
    Varning för TMI! Jag slapp få fler sprutor, hcg började gå ner och är nu nere på 70. Jag blöder fortfarande, var till och med in till akuten förra veckan pga mensvärksliknande värk som var grym. Efter några timmar resulterade värken i en stor klump (iöck!) och avtog sedan helt. Tyvärr verkar det som att cellgiftet också krashade mitt immunförsvar så jag nu varit däckad i magsjuka i 6 dygn. Mars 2015 går inte till historien som en av mina bästa månader vill jag lugnt påstå... Men, det går mot det bättre, det är skönt att veta att X:et snart är något jag lagt bakom mig. Bara det nu kunde sluta blöda så man kan börja leva ett normalt samliv igen, dock med skydd några månader framöver för att vara på den säkra sidan. Fastän det först kändes som ett hårt slag att inte få försöka göra barn direkt pga cellgiftet så börjar jag nu tycka att det är för mitt eget bästa också av andra orsaker. Om det värsta skulle hända och detta elände skulle upprepas så tror jag inte att jag skulle klara av det just nu, varken psykiskt eller fysiskt. Jag behöver nog lite tid att repa mig igen och bara ta hand om mig själv. 
  • pandoraDiem

    Det låter vettigt att låta det få ta den tid det tar för återhämtning. Men maximal otur att åka på magsjuka i allt elände. Hoppas du mår bättre nu och att du slutar blöda snart så ni kan mysa med varandra. kram

  • Petra 334

    Hej!

    Var mycket aktiv här 2012 när jag hade 2 utomkveds. Har dock fått behålla mina äl fick metotrexat första gången och 2:a tog kroppen själv hand om det. Efter det föddes våran efterlängtade första son 2013 och den 27:e feb tittade lillebror ut! Nu är vi fulltaliga :)

  • pandoraDiem

    Åh va roligt att höra att det kan gå bra :) grattis till sönerna! Ibland känns det så hopplöst, som att jag aldrig kommer få barn så då känns det lite extra skönt att höra solskenshistorier

  • lilsis

    Har numer en skickad remiss till reproduktionscentrum på Ackis. Tyvärr lär de inte göra något förrän efter sommaren.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3