• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • lilsis

Jag gjorde min GBP 1/10 och drabbades av en liten komplikation så jag fick ligga inne några dagar till men behövde inte opereras om.

Just NU är jag inte sugen på att bli gravid alls. Jag har tom passerat datumet för mitt första plus utan att tänka på det... Det är typ tre veckor kvar till den dagen då de opererade bort mitt X (på dagen).

Det känns i magen att tarmarna är ommöblerade och den känslan lär ju inte bli bättre av att det ska böka runt en bebis där inne...

Hur som helst så får jag inte bli gravid förrän tidigast om 12 månader. Har ett par kg kvar till absoluta översta gränsen för IVF på Ackis men är inte redo om att be om min remiss ännu heller.

Iom att jag verkligen inte får bli gravid så ska jag börja med p-sprutor igen när nästa mens dyker upp, det känns ju lite fånigt men jag vill inte behöva räkna och fundera på det också.

Så jag ska släppa bebisbakandet för ett år nu och göra annat

• Pemberly
    majbebbe skrev 2014-10-17 10:27:50 följande:

Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...

Härligt! Jag håller tummarna för att allt går fortsatt bra
  • tusa

Härligt Majbebbe, v.12 nästa då Cool

Kingston, har du testat mer sedan sist, eller har mensen kommit??

• Hjärtat78

Hej det var ett tag sen jag var inne sist, redan 4.5år sen utomkvedet och lilleman blir 1.5år nu i veckan som vi lyckades med efter Ivf. I somras fick jag missfall efter lyckats självmant och vi startade upp igen för nytt frysförsök men plussade igen självmant och i veckan på kub fick vi se vårt syskon. Nu är jag i vecka 13, trodde aldrig vi skulle lyckas utan. Så i maj är det beräknat på storebrors födelsedag! Kran

Vår prins 130521 Syskon 150521
  • Pemberly
    Hjärtat78 skrev 2014-11-16 06:38:38 följande:

Hej det var ett tag sen jag var inne sist, redan 4.5år sen utomkvedet och lilleman blir 1.5år nu i veckan som vi lyckades med efter Ivf. I somras fick jag missfall efter lyckats självmant och vi startade upp igen för nytt frysförsök men plussade igen självmant och i veckan på kub fick vi se vårt syskon. Nu är jag i vecka 13, trodde aldrig vi skulle lyckas utan. Så i maj är det beräknat på storebrors födelsedag! Kran

Grattis! Roligt att höra
  • kanske 4a

Kikar in och säger hej. Hur går det för er alla?

Vi har tagit steget och kontaktat soc för att bli kontaktfamilj. Vi tänkte börja med det för att sedan av gå vidare och bli familjehem. Vi väntar på att de ska boka ett första möte. Spännande och lite läskigt, tänk om vi inte blir godkända? :)

kram på er!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • majbebbe

Hjärtat78 häftigt med bf på födelsedagen, sedan får vi kanske hoppas att det inte blir samma dag i slutändan.

jag har bf på min pappas 60-årsdag...

kanske 4a då håller vi tummarna för att ni blir godkända!

• kanske 4a

Tack! Det ska stå att vi ev går vidare och blir familjehem inte av :)

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Pemberly

Spännande att ni vill bli kontaktfamilj och ev. familjehem kanske 4a. Det har jag också funderat på när mina barn blivit lite större. Lycka till! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3