• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • majbebbe

Går nu äntligen in i vecka 13 imorgon. Borde jubla men istället ligger jag nedbäddad med en dunderförkylning. Näsan bara rinner och jag hostar snart ut lungorna...

nog gnäll från mig, hur är läget med er andra? Hur känns det tusa, borde vara dags vilken dag som helst eller?

• TereseA

Hej på er.

Var längesedan jag var i denna tråden. Jag fick ett utomkveds för några år sedan.
    Slutade med operation och fick op bort ena äggledaren. Nu är det så att idag plussade jag och är i v 5. Min fråga är till er. Ni som bara har en äggledare, hur har er graviditet varit?..risk för ett till?.och om det är större risk för mf?

Tacksam för svar. Trevlig helg.

Akiim är mitt liv 071004
  • Hjärtat78

Tack så jätte mycket Pemberly och Majbebbe <3

hoppas den får en egen födelsedag :)

Vår prins 130521 Syskon 150521
  • majbebbe

TereseA jag har bara en äggledare kvar och har inte märkt något särskilt. Jag har ringt in och bokat tidigt vul för att utesluta nytt x och därefter har jag inte gjort någon skillnad. Efter mitt x har jag en lyckad graviditet, ett missfall och är nu i vecka 13. Jag tror inte att mitt missfall beror på att jag bara har en äggledare kvar... Grattis ska jag ju säga också ????

• Supers

Hej på er och grattis till er som plussat.

Här är det stiltje och det beror på oss själva. Jag satsar på viktnedgång och vi kände inte för nån insättning nu innan jul, mkt som händer och vi åker norrut till jul..känner att jag inte pallar med den stressen & ifall det inte skulle funka så blir man ledsen osv. Vi ska nog satsa på jan/feb så får vi hoppas vi på det bästa.

Ha det bra allihopa kram kram

• TereseA
    majbebbe skrev 2014-11-30 22:27:29 följande:

TereseA jag har bara en äggledare kvar och har inte märkt något särskilt. Jag har ringt in och bokat tidigt vul för att utesluta nytt x och därefter har jag inte gjort någon skillnad. Efter mitt x har jag en lyckad graviditet, ett missfall och är nu i vecka 13. Jag tror inte att mitt missfall beror på att jag bara har en äggledare kvar... Grattis ska jag ju säga också ????

Tack!. Ringde bm och skrev in mig. Hon trodde inte jag behövde göra vul. Hon frågade bara hur jag mådde osv..
    Akiim är mitt liv 071004
  • majbebbe
    TereseA skrev 2014-12-01 17:54:55 följande:
    Tack!. Ringde bm och skrev in mig. Hon trodde inte jag behövde göra vul. Hon frågade bara hur jag mådde osv..
    Om det känns bra för dig behöver man inte göra något, men känner du dig minsta orolig ring gyn. Du har rätt till ett tidigt vul...

Usch har helt plötsligt börjat spy flera gånger de senaste dagarna, där fick jag för att jag inte mått så illa tidigare i denna graviditet... Så det var ju bara att säga som det är på jobbet - skönt att jag hann passera v.12 i alla fall
  • sanla

Så skönt, äntligen ett datum för första möte för IVF. Är så trött på all ovisshet.. Nu får man iallafall veta, komma framåt. Även om är orolig för det värsta...försökt sedan höst 2012, utomkveds juli 2013.

• Pusheen
    sanla skrev 2014-12-11 17:26:47 följande:

Så skönt, äntligen ett datum för första möte för IVF. Är så trött på all ovisshet.. Nu får man iallafall veta, komma framåt. Även om är orolig för det värsta...försökt sedan höst 2012, utomkveds juli 2013.

Håller med. Vi har gjort en utredning nu privat och har fått remiss på rmc nu så vi kan gå vidare. Inne på min andra kur med pergotime nu. Verkar som att det ibte vill sig ändå. De hittar inget fel på oss förutom att jag ev ägglossar lite dåligt och sen har jag bara en äggledare kvar.

Har försökt sen våren -12 och fick utomkveds i augusti -13.

Verkar helt omöjligt nu :(
  • sanla
    Pusheen skrev 2014-12-12 00:31:59 följande:
    Håller med. Vi har gjort en utredning nu privat och har fått remiss på rmc nu så vi kan gå vidare. Inne på min andra kur med pergotime nu. Verkar som att det ibte vill sig ändå. De hittar inget fel på oss förutom att jag ev ägglossar lite dåligt och sen har jag bara en äggledare kvar.

Har försökt sen våren -12 och fick utomkveds i augusti -13.

Verkar helt omöjligt nu :(
    Verkar som vi har lite liknande historia. Testade också Pergotime 3 kurer som en försöksåtgärd då man inte var helt säker på min ägglossning. 2 av dessa visade jag sedan ha en högt tsh för sköldskörtel som enligt min gyn nästan var omöjlig att bli gravid på. Sista med bra sköldkörtel testade jag i höstas..men inget blev där. Har inte orkat med den svängen mer utan kört på ivf kö. Tror nog att det är något vajsing med äggledarna. Har båda kvar, men behandlad med spruta på ena, så kan vara ärr. Spolning höst 13 visade inget, men de kan ju inte se allt...

Undrar om det är mer gynsammt att lyckas med ivf med utomkveds bakom sig? Inga garantier men...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3