• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • tusa

Stort GRATTIS Pemberly och Majbebbe!! Solig{#emotions_dlg.flower}

v.37+1 idag, så fr.o.m igår så är vårt lill-Hjärta officiellt färdigbakad och redo för världen här ute Skrattande BF är 29/10, så tror, och hoppas ändå på ngra veckor till..

Vi gjorde IVF och det gick vägen på 1a försöket!

Jag tyckte inte att det var en väldigt jobbig process ändå. Inte i jämförelse med att få X eller att vänta i ovisshet i 4år iaf...

Jag fick huvudvärk av sprayen och gick totalt upp 5-6kg av hormonerna på 1 mån, och det var ju jobbigt så klart. Huvudvärken höll i sig in i graviditeten och hade alltså ont konstant jan-april...Äggplocket gjorde fruktansvärt ont, trots morfin och de långa resorna till kliniken med övernattning osv gjorde ju det hela till ett större projekt. 

Vänteperioderna, först på om behandlingen verkade, sen på om/när/hur många ägg som skulle mogna, till om ngra blev befruktade och skulle överleva och om/när det skulle bli ngn återföring, var så klart jobbiga, men inte så långa ju!

Ruvarperioden var värst, men inte heller den väldigt lång. Nu blev det ju plus på en gång, annars hade det säkert varit tyngre med flera behandlingar på varann liksom..

..sedan började ju stressen och väntan på v.12...RUL...v.32 osv Tungan ute

Supers, hur går det med vikten?

• Stickan
    sanla skrev 2014-10-06 20:42:45 följande:

Tack så mycket Stickan för att du delar. Så skönt att det gick bra för er sen, och ja det måste verkligen varig värt det!

Vi väntar på kallelse och det blir behandling kanske före eller efter jul. Verkar som det kan vara väldigt olika utav vad jag hör. Hursomhelst ska jag försöka skapa en omgivning under den tiden att det inte blir för mycket stress omkring..

Det låter bra, jag tror det underlättar att minska på stressen så mycket man kan, men att man ändå har något annat som upptar ens tid så att man blir lite distraherad. Håller tummarna!
  • Supers
    tusa skrev 2014-10-09 18:03:53 följande:

Stort GRATTIS Pemberly och Majbebbe!! 

v.37+1 idag, så fr.o.m igår så är vårt lill- officiellt färdigbakad och redo för världen här ute  BF är 29/10, så tror, och hoppas ändå på ngra veckor till..

Vi gjorde IVF och det gick vägen på 1a försöket!

Jag tyckte inte att det var en väldigt jobbig process ändå. Inte i jämförelse med att få X eller att vänta i ovisshet i 4år iaf...

Jag fick huvudvärk av sprayen och gick totalt upp 5-6kg av hormonerna på 1 mån, och det var ju jobbigt så klart. Huvudvärken höll i sig in i graviditeten och hade alltså ont konstant jan-april...Äggplocket gjorde fruktansvärt ont, trots morfin och de långa resorna till kliniken med övernattning osv gjorde ju det hela till ett större projekt. 

Vänteperioderna, först på om behandlingen verkade, sen på om/när/hur många ägg som skulle mogna, till om ngra blev befruktade och skulle överleva och om/när det skulle bli ngn återföring, var så klart jobbiga, men inte så långa ju!

Ruvarperioden var värst, men inte heller den väldigt lång. Nu blev det ju plus på en gång, annars hade det säkert varit tyngre med flera behandlingar på varann liksom..

..sedan började ju stressen och väntan på v.12...RUL...v.32 osv 

Supers, hur går det med vikten?

Mysigt för er <3

Jag kämpar på, det går bra. Om jag går efter sahlgrenskas våg så har jag snart gått ner 8 kg ;)

Når jag mitt mål i nov så vill vi göra ett försök i december tror vi.

Lycka till :) kramis
  • tusa
    Supers skrev 2014-10-09 21:52:22 följande:
    Mysigt för er <3

Jag kämpar på, det går bra. Om jag går efter sahlgrenskas våg så har jag snart gått ner 8 kg ;)

Når jag mitt mål i nov så vill vi göra ett försök i december tror vi.

Lycka till :) kramis
    Guuu va' duktig du är!!! Hur mycket har du kvar? Hoppas på Julklapp för er då HjärtaSolig
  • Supers
    tusa skrev 2014-10-11 17:23:37 följande:

Guuu va' duktig du är!!! Hur mycket har du kvar? Hoppas på Julklapp för er då 

Tack nu börjar det gå trögt men det är bara kämpa på. Har ca 4 kg kvar.

ja det vore mysigt...vågar inte hoppas för mkt.
  • majbebbe

Wow 8kg grymt supers! Hoppas de andra ger med sig snart.

Här går tiden så där långsamt igen. Vul på fredag. Hoppas att jag kan se att det sitter rätt och att hjärtat slår...

• majbebbe

Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...

• Kingston

Härligt att höra majbebbe!

Själv fattar jag ingenting...

Skulle haft mens igår men den kom icke.

Tog ett test som visade negativt så förmodligen har jag gått runt och vart skengravid som någon j-la hund. Illamående, ont i bröst, stick i magen osv.

Idag, inte heller någon mens och ingen känsla av att den skulle vara på gång heller??

Min mens är aldrig sen... Har hänt någon gång att den är 1-2 dagar tidig men ALDRIG sen?! Vad händer?? Hallå mensen! Var är duuu?!?!

Dessutom vill jag att den ska komma nu så att jag kan börja med pergotime...

• Supers
    majbebbe skrev 2014-10-17 10:27:50 följande:

Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...

Härligt att höra :)
  • majbebbe

Usch Kingston typiskt att det ska bråka. Osäkerhet är ju bara så irriterande jobbigt.

hoppas det löser sig snarast...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3