• Vanillie

    "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".

    Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 4)

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

    Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)
    Alice
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 10:34
    UPPDATERAD LISTA:

    F Lycklig - 8/2 2010 en son. Andra graviditeten BF nov?

    Kvitter (Fd Vanillie) 9/2 2010 Alice. Andra graviditeten BF 9/10-2012

    5/2-10 S Y (Fd syssling) 19/11 2009, en son. Andra graviditeten BF nov?

    Semlan - en dotter 16/2 2010. Andra graviditeten BF 7/7 2012

    MissLillis, 19/2 2010 en son, 21/11 2011 en dotter
  • Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".
  • Semlan10

    Fast nu när jag läser lite nogrannare så förstår jag att Alice hade ont av det också, det har ju inte Selma och det är ju skillnad! Så vi får väl fortsätta köra temp-tricket när vi tröttnar på fisandet

  • Fru Orange

    vera: 8 dagar!!! Vi har inte haft en dag utan att Felix har bajsat minst fyra gånger {#lang_emotions_sunny}, han gör det också gärna när han sitter i sin babysitter på bordet bredvid pappa när vi äter middag {#lang_emotions_dreamer} och så brukar han flina... Bara ett sammanträffande eftersom det troligtvis känns skönt i magen när han har fått ut det som ska ut men det ser alltid lika kul ut .

    Idag fick han sina sprutor och här tog de också båda samtidigt, tur det... Han fick sitta i pappas knä för jag är så blödig när det gäller honom - det kom mer tårar på mamma än på Felix...
    Han hade i alla fall nu när han nått den aktningsvärda åldern av tre månader och två dagar kommit upp till 6839 gram och var 64 cm lång - han ligger tydligen jättefint på sin kurva, ett snäpp ovanför snittkurvan men han följer sin egen.
    Kommer att sakna vår läkare här när vi flyttar, han är såååååå bra!!! Men, men...

    Hoppas att ni får finväder till imorgon så att ni kan vara ute, det är alltid mysigare och att ni får trevligt {#lang_emotions_tongue_out}!


    (¯`°?.¸♥Nu har vår älskade liten äntligen kommit♥¸.?°´¯)
  • MissLillis

    Här bajsas det högst två gånger i veckan. I tisdags när vi var med mammagruppen så bajsade "den största killen", så det gick igenom och upp på ryggen och över på mammans tröja som höll honom i knät . Hon hade inga ombyteskläder och jag var den som hade men han kunde inte ha 56 som jag hade med men tillslut hittade en annan mamma en större tshirt om han kunde ha.

    Idag har vi haft en fullspäckad dag med besök på MVC, ärenden på stan, promenad hem, hemma 40 min med amning och ombyte, middag med boule med jobbet, på vägen hem på bussen var sonen så slut (då han inte ville sova när man kunde vara med och titta på boule) så han började gallskrika och jag fick plocka upp honom, när vi steg av sa en annan mamma med vagn att han var jättesöt, så då blev han "förlåten" för gallskriket. Nu har han somnat och sover sött. 

    Jag har långt ljust hår och en helsvart brio vagn (och är bra på att komma försent men ska skärpa mig imorgon). Vi ses imorgon.

     

  • Fru Lycklig

    God Morgon!
    Här bajsas det varje dag... Vi hade en gång i början när han inte bajsade på två dagar. Men jag tror att jag led mer än han, för han var hur glad som helst.

    Ska bli roligt att ses idag. Synd att inte alla kan följa med...

    Fru H: Vår son vägde 7400 gr och var 64 lång vid tre månaderskontrollen...


    Äntligen är vår älskade och efterlängtade son här!
  • Vanillie

    vera och misslillis: Det var värst vad era små bajsar sällan. Alice bajsar i vanliga fall en gång om dagen men inte nu då!
    Får inte era ont eller känner sig besvärade?
    Kanske får Alice det för att hon inte är van vid att bajsa så sällan!

    microlax är en nån form av kräm som man för upp i rumpan med en lite tub med lång pip. Hm.. förstår du vad jag menar? Nästran som crinonet vi tog efter ivf:en.. fast man tar microlaxen i rumpan då.
    Ska väl mjuka upp bajset i tarmen så att det lättare kommer ut.


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • MissLillis

    Tack för en trevlig date idag {#lang_emotions_laughing}.

    Vanillie, har inte tänkt på att han har ont, så det har han nog inte. Ikväll hade det kommit en liten plutt så jag hoppas inte allt kommer i natt....

  • septemberängel

    Hej på er!
    Hoppas ni hade trevligt på er date... hade gärna varit med jag oxå...
    men som sagt lite långt...

    Vår kille är oxå "veckobajsare" är tydligen inte helt ovanligt enligt BVC men nu sist tyckte jag han försökte flera dagar får höra igen för 5 ggn om de finns något man kan göra.

    Visst är de en härlig tid att vara mammaledig på!!

    Vår lilla kille växer så de knakar, jag var i väg på HLR för barn i går och då hade han inte varit så glad med pappa... Man får hoppas de släpper sen när man slutar amma så han inte är så mammig. Har ni andra gått någon sån kurs? Rekomenderas är gratis genom Röda Korset iaf här, skönt att veta lite om de sätts i halsen mm..

    Ha de gott!

  • Fru Lycklig

    Tack för en trevlig fikastund igår! Hoppas vi kan göra om det.

    Septemberängel: Har också tänkt gå på HLR för barn, men inte kommit iväg. Tror jag kommer att gå när han är lite äldre så både jag och pappan kan gå. Vi får se.

    Trist väder vi har idag, skulle så gärna vilja ha sol idag. Har ett trädgårdsland som jag måste ta tag i. Rensa bland jordgubbsplantorna och plantera lite frön. Det får kanske bli lite fix inför dopet nästa helg istället. Dopklänningen ska tvättas och nya band införskaffas.

    KRAM!


    Äntligen är vår älskade och efterlängtade son här!
  • syssling

    Vill också tacka för en trevlig dejt!


    Håller med septemberängel om att det är en fantastisk tid att vara mammaledig på. Jag har också funderat mycket på HLR. Ska definitivt kolla upp Röda Korset. Annars så har vi "Att förebygga olycksfall" på BVC idag. Men det är nog mer skaffa grind, lås på lådor och skydda mot vassa hörn osv ... Vi får se.
    Fröken lycklig: för en annan som inte har trädgård - låter det otroligt trevlig med jordgubbsland som ska rensas - trots vädret. Men kul att fixa med dopet också!
    Nu ska jag iväg på en seeeen frukost med en kompis, sedan blir det BVC och sambon som slutar tidigt har lovat hemmagjorda hamburgare. :) Vilken fredag!
  • Fru Orange

    Fröken Lycklig: Då är er plutt lite rundare om magen Gosigt!!!
    Ska ta och sätta på de blåa banden på dopklänningen, så jag tackar för påminnelsen . Vi har en dopklänning som har funnits i släkten sedan 1944 när min moster döptes och alla har döpts i den, tjej som kille (trots att underklänningen är aprikos ) men har då blåa band till killarna, längst ner har jag broderat in allas namn och årtalet för dopet.

    septemberängel: Åh, sån kurs har jag inte hört talas om - det låter ju jättebra! Ifall jag skulle vara själv hemma vill säga, om maken är hemma behöver jag inte göra något för han kan allt det där då han är med i räddningstjänsten så måste han ju uppdatera också en gång per år.

    Kul att ni fick en bra dag igår, hoppas att vädret var på er sida också! {#lang_emotions_sunny}


    (¯`°?.¸♥Nu har vår älskade liten äntligen kommit♥¸.?°´¯)
Svar på tråden "vi som fått våra små efter ivf våren 2009".