• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Millan14

    Hej!

    Hoppar in i tråden igen och aktualiserar mig ännu en gång!! Glad

    Haft lite paus från tråden och föröskt haft paus från FL, men inte lyckats så bra, så jag har följt tråden under sommaren.
     
    Har satt igång med IVF nr 2 nu,håller på att nedregleras med Suprefact och är inne på sprutdag 10, hoppas på en blödning snart!

    Vi gjorde första försöket i april, men behandlingen stoppades pga att äggen inte växte till sig tillräckligt för att kunna plockas ut. Jätte jobbigt besked då, men de tog inga poäng från oss och nu vet ju läkarna hur jag reagerar på medicinerna!!  Så vi hoppas på denna gången!

    Hoppas ni alla haft en fin sommar och lycka till alla som ska på läkarbesök!!

  • StorLängtanEfterLiten

    Ankan8012: Hur gick det för dig på läkarbesöket? Har du fått starta?

    Millan14: Välkommen tillbaka! Skönt att i alla fall ha alla poängen i behåll, efter bakslaget. Håller tummarna för att äggen växer till sig snabbare och bättre denna gången. Stort lycka till Glad

  • Ankan1280

    Läkarbesöket gick bra...trots att jag var väldigt nervös innan. Fick starta med långa programmet igår. Får hålla på en vecka längre med nedregleringen, eftersom det var fullt i deras schema. Men bättre det än att behöva vänta till nästa cykel...tror jag i alla fall. Glad Så nu är jag en Suprefact-sprutare (får väl uppdatera listan och lägga till mig själv). Hatar verkligen sprutor, men det är bara att bita ihop! Kan det bli en liten bebis av det så är det värt alla sprutor i världen! Glad

  • Ankan1280
    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Bdmc: väntar på IVF nr 2 (missfall i v 7 i maj)
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8.
    Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
    Kruxis: Väntar på FET
    FiaLotta: väntar på FET
    Hemlighetsfull_84: väntar på att köra igång med korta protokollet
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1

    Sprayare:

    Sprutare:
    MrsMupp: Suprefact-start 1/2
    Ankan8012: Suprefact-start 12/8

    Knaprare:

    Äggplockning:

    ET:

    Ruvare:
    Barnatro10: försök nr 2, FET 4/6, TD 15/6

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
  • Millan14

    StorLängta EfterLiten: Tack för din lyckönskning!! Ja, hoppas man svarar på medicinerna som man ska denna gången!

    Ankan8012: Va skönt att du fick starta direkt! Absolut bättre att spruta en vecka mer än att behöva invänta nästa mens. Inte alltid kul att hålla på med sprutor, men som du säger värt det om man kan få sin lilla bebis! Vissa dagar känns det bättre och vissa dagar e de lite jobbigare! Håller mina tummar för dig!

    Ha en mysig fredag kväll!!

  • Ankan1280

    Tack så mycket för lyckönskningarna! Håller också tummarna för alla där ute som går igenom samma sak!

    Skulle behöva ett litet råd från er som genomgått en hel behandling...Jag får förmodligen tid för äggplockning under v.37...v.39 har jag blivit erbjuden att åka iväg på utbildning i södra Europa. Måste nog berätta för min chef hur läget är...men skulle ni rekommendera mig att åka? Hur mår man fysiskt/psykiskt i det stadiet (beror såklart mycket på hur det går)? Är man mottaglig för en veckas utbildning då? Skulle vara intressant att höra era åsikter.

  • StorLängtanEfterLiten

    Ankan8012: Härligt att du fick starta direkt! Håller med, absolut bättre att spruta en vecka mer än att behöva vänta en hel månad till. Jag har heller aldrig tyckt om sprutor och var rätt nervös och nojig gällande sprutandet innan vi startade vårt första försök, men blev förvånad över hur snabbt man faktiskt vande sig och tyckte att det gick rätt bra. Och definitivt värt det om man kan få sin lilla bebis Skrattande 

    Svårt att ge dig ett bra råd....beror som du säger mycket på hur det går och hur man som person tar resultatet. Själv upplevde jag hela behandlingsomgången från sprutstart, hormonbehandling, ÄP, ET som en enda stor känslomässig berg- och dalbana. När vi fick ett negativt besked blev jag helt knäckt, bara grät och mådde rätt dåligt psykiskt. Hade rätt svårt att motivera mig på jobbet. Fysiskt hade man hunnit återhämta sig efter ÄP och ET. MEN om det blir ett positivt besked (som det ju ska bli!!) så är det nog en helt annan sak. Jag har själv aldrig varit gravid, men tror att det är ovanligt med så mycket symtom så tidigt.

    Låter ju jätteroligt att få åka iväg på utbildning, och inte varje dag man får erbjudande om det (inte jag i alla fall :) så jag förstår att du känner dig kluven.

  • Evigväntan

    Ankan8012: Säger som "Stor längtan efter liten" att det är jättesvårt att ge dig ett råd...
    Alla reagerar så olika. Jag hade oturen att bli överstimulerad efter jag fått tillbaka ägget vilket resulterade sjukhus i nästan en vecka och sedan sjukskrivning. Andra kanske inte reagerar alls.

    Jag har berättat allt för min chef så har jag en dålig dag eller mår allmänt dålig så vet hon vad det beror på och hon är oehört förstående.
    Kanske kan du åka på utbildningen senare?
    Kanske kan du säga ja nu men ha möjligheten att hoppa av i sista minuten om du mår dåligt?

    Det första jag tycker du skall göra är att prata med din chef så att hon/han vet hur läget är.

  • Millan14

    Ankan 8012: Ja, inte helt rätt att råda dig! Svårt att veta hur man mår och hur man kommer att reagera på de olika momenten! Men jag kan hålla med om att berätta för din chef, om det nu känns ok! Jag har berättat för min personalchef, då man behöver åka på VUL med kort varsel. Så hon vet varför jag kommer ena dagen och säger att jag behöver vara ledig, gå tidigare eller komma senare, ett par dagar senare! OCh det känns jätte bra, att slippa frågor och sura miner. Även en del av mina kolleger vet om det, så att de kan förstå bättre om jag lämnar över lite jobb till dem eller om jag inte är på ngt vidare humör. Hoppas att du hittar en lösning som passar dig!!

    Fick min blödning igår, så jag hoppas på att jag får starta med Puregonet imorgon!
    Gjorde en riktig tabbe igår, som jag hoppas inte förstör alltför mkt! Va på bröllop å skulle hålla tal och va såååå fokuserad å nervös inför det, va en av de sista som skulle hålla tal! Så allt annat försvann ur mitt hiuvud! Så strax innan ett på natten, när jag tittade i min väska kom jag på att jag glömt ta Suprefacten!!!! Jag hade varit duktig  å kommit ihåg medicin, spruta å kanyler! Mne jag glömde ta den!! Nästan 4 timmar försent tog jag den!!
    Världens ångest fick jag! Ngt jag ska oroa mig för tror ni??
    Eftersom jag fått blödningen så tar jag bara på kvällen nu, så jag hade inte tagit ngt på morgonen igår. Så det gick ju mer än 24 h mellan injiceringarna ( finns det ordet???) 
    Så klantigt om jag tabbat till det ordentligt nu!!

    Ha en fin söndag kväll!

Svar på tråden RMC Malmö del 14