• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • TurkiskPeppar

    FiaLotta: Åh, vad spännande att du ruvar igen!! Har undrat hur det gått för dig i sommar. Håller mina tummar för att ditt livliga embryo ska stanna kvar nu så du får känna av dess livlighet tydligt i magen om några månader!! Kramar

  • hemlighetsfull 84

    Imorgon får vi tillbaka ett litet ägg.. Hoppas det är det rätta bara :) 6 befruktade totalt så nu håller vi bara tummarna att de överlever till imorgon.

    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
    Kruxis: Väntar på FET

    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1

    Sprayare:

    Sprutare:
    Ankan8012: Suprefact-start 12/8
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8

    Knaprare:

    Äggplockning:

    ET:
    Hemlighetsfull_84 icsi nr 2 et 18/8

    Ruvare:
    FiaLotta TD 27/8

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011

  • ITM

    FiaLotta grattis till ruvningen. Håller mina tummar för att det ska gå bra. Hemlighetsfull 84 lycka till imorogn.
    Turkiskpeppar, hur mår du nu för tiden? Vilken v är du i nu?

    Kramar till alla kämpare

  • TurkiskPeppar

    ITM: Jag går in i v 27 imorgon. Helt otroligt så for det gått!!! Jag mår fortfarande ganska bra. Har haft en väldigt lätt graviditet så här långt (förutom allt trixande med min diabetes), men börjar såklart bli allt tyngre. Så lite småkrämpor som ryggont, halsbränna och andfåddhet börjar bli allt vanligare. Men jag njuter ändå för fullt.... skrutten sparkar oftare och kraftigare hela tiden. Supermysigt! Nu har till och med min man fått känna en hel del rörelse Hur mår du själv? Du är väl bara några veckor efter mig?

    Skickar tummar till alla kämpare och önskar såååå att ni alla snart ska få uppleva samma lycka som jag!!! Kramar

  • Millan14

    Hej!


    Fick klartecken igår att börja med Puregonet, så första sprutan togs igår! Skönt att vara igång med det! Blodprov på fredag, så jag hoppas att jag svarar på medicinen som jag ska denna gången!!


    Va skoj för alla era som fått sätta igång med sprutor och nedregleringar! Håller mina tummar å tår!!


    Å så roligt att läsa om er som blivit gravida och nu sitter med magarna i vädret - ger hopp till oss andra!! TAck för det!!


    Ha de fint allihopa!


    Kram

  • StorLängtanEfterLiten

    FiaLotta: Grattis till ruvarstatus! Låter ju positivt med en livlig krabat. Håller tummarna för att det går vägen för er den här gången.

    Hemlighetsfull 84: Lycka till imorgon!

    Millan14: Härligt att du har fått börja med hormonerna. Har du fått förändrat upplägg den här gången? Fått byta hormonsort eller fått förändrad dos eller nåt? Hoppas att allt ser bra ut på fredag.

  • bdmc

    storlängtanefterliten: ja de sa samma sak till mig .att de bokade in mig v 37.


    min blödning kom på morgonen dag 12 vid förra försöket. Bara att vänta och se när den kommer denna gången. Är fortfarande helt chockad att vi fick börja direkt. trodde vi skulle få vänta en månad till. Men i måndags när jag prata med dom så var jag på dag 21 och eftersom jag hade suprefact hemma fick jag starta direkt.


    dock är jag stentrött och illamående. antagligen biverkningar på suprefacten. lägger sig nog om några dagar...


    kul att vi är några som är igång igen!! håller tummarna för oss

  • Millan14

    storlängtanefterliten: Den förändringen som gjorts är att jag kör långa protokollet denna gången, så jag har nedreglerats med Suprefact. Men jag har Puregon även denna gången och börjar med 100 E, precis som förra gången. Ska in och lämna blodprov som sagt och det gjorde jag inte förra gången.

    Jag hoppas verkligen att den förändring de gjort hjälper!

    bdmc: hoppas dina biverkningar släpper snart!

    Lycka till alla och kämpa vidare med era sprutor, läkartider, VUL å va ni nu har för er!

  • hemlighetsfull 84

    Fick idag tillbaka ett fyracelligt embryo. Åter igen var det bara ett som klarade sig. Hade hoppats att det blivit något till frysen men sambon är i alla fall hoppfull. Jag är lite mer pessimistik (eller hur de nu stavas) Varför ska just detta klara sig när alla andra går åt skogen. Men vi får se sambon positivitet kanske smittar av sig :)

    Kul att det är så många som har startar. Ska bli kul att följa... Och självklart håller jag både tummar och tår för att många ska lyckas :)

    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
    Kruxis: Väntar på FET

    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1

    Sprayare:

    Sprutare:
    Ankan8012: Suprefact-start 12/8
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8

    Knaprare:

    Äggplockning:

    ET:

    Ruvare:
    FiaLotta TD 27/8
    Hemlighetsfull_84 TD 31/8

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011

  • Millan14

    Hemlighetsfull 84: Håller tummarna för att detta går vägen för er! Skönt att ha en positiv sambo, försök hänga på honom!! {#emotions_dlg.flower} all lycka!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14