• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • ITM

    Turkiskpepar. Är i v.23. Mår faktiskt oxå bra. Hade dock sammandragningar i v.19 och 20 så man blev allt lite orolig men det har lugnat ner sig. De säger ju att så länge de inte gör ont är det bara bra för kroppen förbereder sig. Vi har beställt vagn idag! :) Äntligen.... Vi har velat fram och tillbaka.

    Hemlighetsfull 84 grattis till ruvning och tänk positivt.

    Kramar

  • Evigväntan

    Då hände det som inte fick hända...inför vår inskrivning på MVC hade vi bokat ett UL då jag absolut inte ville vänta till vecka 17.
    Då visade det sig att fostret dött någon vecka tidigare.
    Vi fick tid på KK där läkare bekräftade det barnmorskorna sett och vi valde att sätta igång direkt för att framkalla ett missfall. Hela dagen fick vi tabletter för att vänta och vänta tills missfallet kom.

    Har ni gråtit konstant i två dagar och försöker hitta en mening med allt.
    Trots att det är tidigt så han man ändå början tänka framåt och plötsligt slås allt i spillror.

    Någon som vet hur länge man måste vänta innan man får göra ett nytt försök?

  • Tigra79
    Evigväntan skrev 2010-08-19 08:32:39 följande:
    Då hände det som inte fick hända...inför vår inskrivning på MVC hade vi bokat ett UL då jag absolut inte ville vänta till vecka 17.
    Då visade det sig att fostret dött någon vecka tidigare.
    Vi fick tid på KK där läkare bekräftade det barnmorskorna sett och vi valde att sätta igång direkt för att framkalla ett missfall. Hela dagen fick vi tabletter för att vänta och vänta tills missfallet kom.

    Har ni gråtit konstant i två dagar och försöker hitta en mening med allt.
    Trots att det är tidigt så han man ändå början tänka framåt och plötsligt slås allt i spillror.

    Någon som vet hur länge man måste vänta innan man får göra ett nytt försök?
    Ånej!!! Usch så hemskt! Jag har inskrivning på måndag, men lär varken få UL eller lyssna på hjärtat tyvärr. Vill ju veta att allt fortfarande är ok.
    Har du haft symptom trots allt.
    Usch, tänker på er, jag är så inställd på att allt är bra just nu (mår så otroligt illa dygnet runt nämligen) så jag skulle nog bli totalknäckt vid ett sånt besked, så jag förstår lite hur ni mår/känner även om det inte går att föreställa sig fullt ut om man inte varit där...
    Jag tror dom vill att ni väntar en mens minst sen får ni nog sätta igång igen. Håller tummarna för att det funkar för er nästa gång!
  • bambi7

    Fialotta: Grattis till ruvarstatus!
    Hemlighetsfull 84: Grattis till dig oxå! Underbart. Och förstår din känsla med att varför ska just detta ta sig...men det kan vara just detta som ska ta sig....äv våra frysisar var det det allra sista som ville stanna så försök att tänka positivt, de har varit sommar, semester kroppen är utvilad och REDO!!!! masssa lycka till!

    Evigväntan: NEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjj! Usch vännen va hemskt! det som absolut är allas mardröm. Massa styrka till er! Tror oxå de säger en mens sen kan man köra igen. Fick ni lite till frysen sist? kramkram

  • Nina1984

    Jag är oxå en ruvare =) testdag 31/8 på RMC

    Har två graviditeter(som blivit till på naturlig väg) bakom mig  som slutade i MA, Så hoppas på 3e gången gillt nu ;o)

  • Kruxis

    Evigväntan-NEEJJ!!!!!!Massa styrkekramar. Vet ej hur länge de vill att ni skall vänta till nästa försök. Hoppas ni har något i frysen, så ni slipper gå hela långa vägen.

    Började själv med att knapra progynon i går kväll. Skall sen på VUL på fredag 27/8 för att se så slemhinnan växt till sig som den ska och sen blir det FET veckan därpå om allt går enligt planerna. Så nu är man i karusellen igen efter ett uppehåll sedan början av maj. Det är verkligen en väntan som är hur låååååååånnnnnnggg som helst.

    Så nu är tummarna knutna......................Hoppas hoppas hoppas!

  • Kruxis
    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1

    Sprayare:

    Sprutare:
    Ankan8012: Suprefact-start 12/8
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8

    Knaprare:
    Kruxis väntar på FET, VUL 27/8

    Äggplockning:

    ET:

    Ruvare:
    FiaLotta TD 27/8
    Hemlighetsfull_84 TD 31/8

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
  • Nina1984
    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Aug/Sep
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Smulans: väntar på att starta IVF/ICSI
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Kyria: 33 år, väntar på nytt FET
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1

    Sprayare:

    Sprutare:
    Ankan8012: Suprefact-start 12/8
    Bdmc 31år, IVF nr 2. Suprefactstart 16/8
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Suprefactstart 17/8

    Knaprare:
    Kruxis väntar på FET, VUL 27/8

    Äggplockning:

    ET:

    Ruvare:
    FiaLotta TD 27/8
    Hemlighetsfull_84 TD 31/8
    Nina1984 TD 31/8

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
  • Teecee

    EvigVäntan: Vad orättvist livet är! När man vågar hoppas och se framåt, då händer det som abslout inte får hända. Det känns som om man får benen avslagna och att marken försvinner. Man faller djupt och när man försöker kravla sig upp igen, är det i slowmotion. Medan omgivningen rullar på som vanligt.
    Jag hoppas ni tar er igenom detta och orkar försöka igen. Styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}


    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • TurkiskPeppar

    Evigväntan: Jätteledsen för er skull!! Det som du går igenom är det som vi alla fasar för. Måste vara som en fruktansvärd mardröm. Hoppas så att du ska återhämta dig snabbt och att allt ska gå väågen för er nästa gång! Styrkekramar!!

    Nina1984: Välkommen hit och stort lycka till! Håller mina tummar för tredje gången gillt för er!

    Skickar även tummar till Hemlighetsfull och FiaLotta, för att era ruvningar ska sluta i fina plus!!

    ITM: VI beställde också vagn för några veckor sen. Skönt att ha det gjort, vi velade också ganska länge. Nu har vi börjat leta babyskydd, men velar där med

Svar på tråden RMC Malmö del 14