• Victoria70

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Pilla1979
    AlidaC skrev 2011-06-30 14:46:50 följande:
    Härligt Millan!

    Har fallit riktigt djupt idag, helt utan förvarning. Längtar till imorgon!

    Kramar till er alla
    Stor Kram till dig!!!!
  • Kattflickan

    AlidaC: Vissa dagar är jobbigare än andra. Hoppas det blir en bättre dag för dig imorgon. Det kommer att bli bättre, härda ut!  Är det något särskilt som hänt?

    Kramar!

    Millan 

  • AlidaC

    Tack för ert stöd!

    Millan: Inget särskilt har hänt men helt plötsligt kände jag hur jag höll min lille i händerna och då föll jag. Jag minns känslan så tydligt.

    Kramar

  • Kattflickan

    Alida: Jag har en minnesbild av mitt barns händer som har etsat sig fast. Ibland händer det att jag ser dem framför mig, så små och helt lika mina egna händer. En gång på jobbet för några månader så tänkte jag på dem och började gråta helt utan förvarning, jag förstår dig! 

    Kram!

    Millan 

  • Pilla1979
    AlidaC skrev 2011-06-30 23:08:42 följande:
    Tack för ert stöd!

    Millan: Inget särskilt har hänt men helt plötsligt kände jag hur jag höll min lille i händerna och då föll jag. Jag minns känslan så tydligt.

    Kramar

    Förstår precis vad du menar...


     


    Kram

  • Millam3

    Tack för erat stöd!
    Vilka underbara nyheter Millan! Ett litet pickande hjärta. Är så glad för din skull!

    Jo nu efteråt känns det bättre och bättre. Saknar min lilla pojke! Jag är så glad att jag tittade på honom, höll honom och själv fick bädda om honom i den lilla filten som jag haft innanför BH:n hela veckan innan.
    Jag mår bättre och bättre och längtar redan efter en ny graviditet.

    Lycka till alla ni gravidisar!  

  • Pilla1979
    Millam3 skrev 2011-07-05 19:34:35 följande:
    Tack för erat stöd!
    Vilka underbara nyheter Millan! Ett litet pickande hjärta. Är så glad för din skull!

    Jo nu efteråt känns det bättre och bättre. Saknar min lilla pojke! Jag är så glad att jag tittade på honom, höll honom och själv fick bädda om honom i den lilla filten som jag haft innanför BH:n hela veckan innan.
    Jag mår bättre och bättre och längtar redan efter en ny graviditet.

    Lycka till alla ni gravidisar!  
    Skönt att du känner så! Då har man det med sig.

    Kram och lycka till du med! {#emotions_dlg.flower} 
  • Limpan 83

    Tittar in om ger alla en stor kram! Hoppas att ni mår bra och att ni kan njuta av sommaren. Själv jobbar jag hela sommaren men ska ju vara hemma ett bra tag sen i höst :) Allt rullar på här med graviditet osv. Ibland känner jag mig orolig och drömmer mycket om att det är fel på barnet jag bär, att de missat det på mkp. Men ibland lyckas jag koppla bort de tankarna och faktiskt njuta.


    Kram

  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-07-08 13:08:17 följande:

    Tittar in om ger alla en stor kram! Hoppas att ni mår bra och att ni kan njuta av sommaren. Själv jobbar jag hela sommaren men ska ju vara hemma ett bra tag sen i höst :) Allt rullar på här med graviditet osv. Ibland känner jag mig orolig och drömmer mycket om att det är fel på barnet jag bär, att de missat det på mkp. Men ibland lyckas jag koppla bort de tankarna och faktiskt njuta.


    Kram


    En stor kram till dig med!!!

    Här är det bara bra...både jag och bebisen växer. Jobbar 3 veckor till nu sen är jag ledig Glad

    Känner igen det där med drömmarna och även tankar, kan dom trots allt ha missat något??!! Fast innerst inne vet man ju att så inte är fallet.

    Kram
  • Kattflickan

    Milliam: Hur känns det nu? Hoppas du har semester och tar igen dig.

    Jag känner mig jätteorolig över MKP som jag ska göra på fredag om en vecka. Tänk om jag får missfall, kommer inte att kunna förlåta mig. Har tagit ledigt den fredagen och sen tänker jag ta det superlugnt under fredagen och hela helgen. Är det några andra förhållningsorder? Jag minns inget annat från förra gången.

    Sen är jag orolig för att det ska visa sig att barnet dött. Jag tycker symptomen minskat på sistone och hoppas det är pga spökveckorna. Har nu gått in i vecka 12.

    Millan 

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort