• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 22:55:17 följande:
    Måste bryta in med en helt annan fråga..............

    Är det ok att ha en KK samtidigt som man dejtar om man det på lika villkor och öppet inför KK:n?

    Tänker om det är "andefattigt" när man träffar nya dejter? egna erfarenheter? (kanske ingen som vill outa iofs :)    
    Så länge det rör sig om rent dejtande och inte nån form av sex iblandat med dejten så ser inte jag att en kk skulle vara ett problem. Just med nätdejtandet så känns det lite som man måste träffa en hel massa människor innan man eventuellt träffar nån man vill gå vidare med ens på en andra dejt.
  • Anonym (Loser)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 22:55:17 följande:
    Måste bryta in med en helt annan fråga..............

    Är det ok att ha en KK samtidigt som man dejtar om man det på lika villkor och öppet inför KK:n?

    Tänker om det är "andefattigt" när man träffar nya dejter? egna erfarenheter? (kanske ingen som vill outa iofs :)    
    Ja det är ok, t. om bra eftersom man inte har den där oattraktiva desperata utstrålningen då. Men det är ju som du säger endast ok om man är helt öppen inför KK:n så denna får bestämma om han/hon vill fortsätta om man dejtar andra.
  • Anonym (smådesperat)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 22:55:17 följande:
    Måste bryta in med en helt annan fråga..............

    Är det ok att ha en KK samtidigt som man dejtar om man det på lika villkor och öppet inför KK:n?

    Tänker om det är "andefattigt" när man träffar nya dejter? egna erfarenheter? (kanske ingen som vill outa iofs :)    
    Det beror väl helt på vad man lägger i begreppet dejtar? Det tycks väldigt olika från person till person. Vad menar du med det?
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-31 22:52:18 följande:
    nu har jag skickat mail till en. Heja mig!
    Heja! Heja! Duktigt gjort! Håller tummarna!
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 22:55:17 följande:
    Måste bryta in med en helt annan fråga..............

    Är det ok att ha en KK samtidigt som man dejtar om man det på lika villkor och öppet inför KK:n?

    Tänker om det är "andefattigt" när man träffar nya dejter? egna erfarenheter? (kanske ingen som vill outa iofs :)    
    Men är man KKs då är man väl inte intresserad av att ha ett förhållande med varandra och då behöver man inte berätta det för KKn att man dejtar. Eller?
    Jag har(haft) en KK (har tröttnat på menigslös sex så därför svarar jag inte på hans sms i stil med "Jag tänker på dig/Jag saknar dig" - Tala klarspråk för f-n, människa! Tyst) Nu dejtar jag en kille så då träffar jag inte KKn för ambitionen är ändå att skaffa ett seriöst förhållande med nån.

    Idag var jag på en date. Började snacka med en kille igår (utländsk men uppvuxen här, nämner det eftersom kulturtraditionerna är ändå starka). Gav honom mitt kontantkortsnummer (har oxå en sån "dejting"tlfn så att ingen kan spåra mig). Kände inte att jag ville gå vidare med killen. Skrev det till honom på ett vänligt sätt och fick skit tillbaka. Blockade honom sen. Jaja...så kan det gå. Tänkte först skriva till honom nåt i stil med att "nu visar du ditt riktiga ansikte" men valde att inte göra det.

    Vad trist, Baloou, att tjejen ställde in dejten. Bättre nu dock än senare.
  • Sofia1970

    25-åringar 55-65 åringar och så gott som ingen i spannet därmellan. Jag attraherar fel åldergrupp känner jag.

  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 23:00:49 följande:
    Så länge det rör sig om rent dejtande och inte nån form av sex iblandat med dejten så ser inte jag att en kk skulle vara ett problem. Just med nätdejtandet så känns det lite som man måste träffa en hel massa människor innan man eventuellt träffar nån man vill gå vidare med ens på en andra dejt.
    Klockrent
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 23:00:49 följande:
    Så länge det rör sig om rent dejtande och inte nån form av sex iblandat med dejten så ser inte jag att en kk skulle vara ett problem. Just med nätdejtandet så känns det lite som man måste träffa en hel massa människor innan man eventuellt träffar nån man vill gå vidare med ens på en andra dejt.

    Lysande, en bieffekt jag inte tänkt på (är ju trots allt man o vi tänket inte så långt :)
    Anonym (smådesperat) skrev 2011-07-31 23:02:40 följande:
    Det beror väl helt på vad man lägger i begreppet dejtar? Det tycks väldigt olika från person till person. Vad menar du med det?
    Dejta är för mig dricka kaffe, prata, gå en sväng, äta glass o kanske kyssas.

    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 22:55:17 följande:
    Måste bryta in med en helt annan fråga..............

    Är det ok att ha en KK samtidigt som man dejtar om man det på lika villkor och öppet inför KK:n?

    Tänker om det är "andefattigt" när man träffar nya dejter? egna erfarenheter? (kanske ingen som vill outa iofs :)    

    Försöker man hitta någon att leva med så behöver man väl inte leva i celibat tills man hittar rätt.  Men om man börjar bli seriös med någon, vill träffas flera gånger och så tycker jag att man ska bruta med sin KK. En KK är man väl så pass öppen med att det inte borde vara ett problem. Jag tycker väl inte att det känns helt ok att träffa sin KK ända tills man börjar ha sex med den man dejtar mer seriöst. Jag skulle i all inte tycka att det kändes bra. Men det är klart. Det beror ju hur snart man väljer att ha sex med någon. Men sex med KK på torsdagen och med den seriösa dejten på fredag/lördag känns inte ok.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 23:12:36 följande:
    Försöker man hitta någon att leva med så behöver man väl inte leva i celibat tills man hittar rätt.  Men om man börjar bli seriös med någon, vill träffas flera gånger och så tycker jag att man ska bruta med sin KK. En KK är man väl så pass öppen med att det inte borde vara ett problem. Jag tycker väl inte att det känns helt ok att träffa sin KK ända tills man börjar ha sex med den man dejtar mer seriöst. Jag skulle i all inte tycka att det kändes bra. Men det är klart. Det beror ju hur snart man väljer att ha sex med någon. Men sex med KK på torsdagen och med den seriösa dejten på fredag/lördag känns inte ok.
    Jag håller med dig Mia.
  • Anonym (smådesperat)

    Uppdatering: utväxlat msn med den jag mailade. Ett litet steg för världen, men inte så litet för mig!

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!