• Dietist Viveca Annell

    KICKSTART start 5 september

    Välkomna alla nya medlemmar på Allévos viktresa!


     


    Har du påbörjat din viktminskning med en Kickstartperiod? Berätta hur det går, hur du mår och upplever Kickstartperioden.


     


    Jag finns här och ger information och svarar på frågor om Kickstart.


     


    www.allevo.nu kan du läsa mer om Allévometoden.

  • Svar på tråden KICKSTART start 5 september
  • Dietist Viveca Annell
    anouk86 skrev 2011-09-06 15:33:43 följande:
    En fråga till Viveca: Hur kommer det sig att smoothiesarna och shakesen innehåller socker? Jag uppskattar ju det eftersom det smakar gott, men känns lite konstigt att man får dricka saker som innehåller socker?

    Allévos shake och milkshake innehåller sockerarter från mjölkpulver, maltodextrin (stärkelse från potatis eller majs) och fruktsocker. De innehåller alltså ingen sackaros (vitt socker). Mängden sockerarter I shakerna är som ett äpple och milkshake som 1,5 äpple. Utan fruktsocker skulle inte produkterna smaka bra.

  • Dietist Viveca Annell
    Ami755 skrev 2011-09-06 16:40:51 följande:
    haha före bild- ja får väl ta en senare- innan man gått ner nått

    Kan vara roligt o ha sen- dock inte nu..

    Kämpigt idag.. Kan man ta en bar som ett mellanmål? Kan man alltså välja båda mellanmål och måltider att byta ut?

    Jag bytar ut minst 2 måltider om dan- var lite lättare o äta dess produkter än de jag provat tidigare.

    Kämpa på!! 

    Du kan äta en bar till mellanmål (om du inte följer Kickstartprogrammet d vs om du endast äter/dricker pulver under två veckor).  

  • Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-06 19:28:41 följande:
    Tycker denna dagen har gått ganska bra ändå! Men jag tog ju en bar till middag istället för shake.. Funderar dock på att strunta i den sista shaken idag istället.. Är det dumt kanske?

    Om du följer Kickstartprogrammet (d v s endast pulver i 2 veckor) är det Allévos shaker och milkshakes som du ska dricka. Då får kroppen få all näring den behöver. Barernas näringsmässiga sammansättning skiljer sig något från shakerna. Barerna kan du börja äta när du övergår till ett äta vanlig mat kombinerat med Allévo.   

  • Pluffsan

    Jag hade tyvärr inte något alternativ. Det var antingen en bar eller vanlig mat. Var ute på jobb och fick bara med en drink. Tänkte köpt en färdig på apoteket men dom hade bara barerna. Så det fick bli en sån. Men jag är sååå sugen på nåt salt nu.. Finns det nåt man kan äta?? Sen funderar jag på när jag ska jobba i helgen. Det är ett ganska krävande jobb, förstör man hela kickstarten om man äter lunch dom två dagarna? T.ex sallad?

  • anouk86
    lisalisa skrev 2011-09-06 19:23:10 följande:
    Men nu måste jag bara fråga (har inte varit så aktiv på familjeliv innan)
    Vart är viktalbumet? Är det bara vi VIP-medlemmar som kan se våra bilder eller hela sverige och världen?
    Och är det i denna tråden vi ska skriva och peppa varann eller har vi nån ny tråd varje dag? 

    Kram Lisa 
    Om du klickar på huvudnamnet Allevo- Sveriges största viktresa här högst upp så kommer du till "huudmenyn" för oss. Där hittar du galleriet. Finns en mapp för vikt. Du väljer själv om alla eller bara medlemmar får se bilden...

    Ja det känns hemskt att lägga upp en förebild när man precis startat, men det triggar mig ändå .

    Idag när jag ställde mig på vågen visade den 0.9 ytterligare!:D minus 2,9kg på 2 dagar och SJU CM runt midjan! Jag är helt salig!!!:D

    Men imorse var det riktigt jobbigt... Kändes som jag hade blivit överkörd av en lastbil. Var allmänt skakig och orkeslös. Men nu efter två shakar och piller känns det bättre igen:D Igår åt jag dock ett ägg till lunch och en körsbärstomat på kvällen. Behövde det. Men känns ändå ok...
  • Snuttjulla

    Jösses Anouk! Vilken skillnad! Bra gjort! 7 cm är otroligt! Är jättemponerad, själv ställde jag mig på vågen mest på skoj, och hade gått ner 2 kg, säger ju kanske inte mycket så här i början när mycket vätska försvinner men jag kände mig smalare. Det var faktiskt anledningen att jag klav upp på vågen, tyckte att kläderna satt lite bättre imorse så jag blev tvungen att kolla. Men måttmässigt hade jag inte minskat nåt... Måste kolla med er andra vilken mailadress ni använt när n beställt mer, för hg har fått 2 olika. En från Viveca i ett mail och ett annat på pappret med startboxen. Och jag mailade til den som stod på pappret med har inte fått nån form av bekräftelse om att de mottagit min bestämning så jag är lite osäker nu... Åter igen, Anouk, bra jobbat!!!

  • anouk86
    Snuttjulla skrev 2011-09-07 13:12:52 följande:
    Jösses Anouk! Vilken skillnad! Bra gjort! 7 cm är otroligt! Är jättemponerad, själv ställde jag mig på vågen mest på skoj, och hade gått ner 2 kg, säger ju kanske inte mycket så här i början när mycket vätska försvinner men jag kände mig smalare. Det var faktiskt anledningen att jag klav upp på vågen, tyckte att kläderna satt lite bättre imorse så jag blev tvungen att kolla. Men måttmässigt hade jag inte minskat nåt... Måste kolla med er andra vilken mailadress ni använt när n beställt mer, för hg har fått 2 olika. En från Viveca i ett mail och ett annat på pappret med startboxen. Och jag mailade til den som stod på pappret med har inte fått nån form av bekräftelse om att de mottagit min bestämning så jag är lite osäker nu... Åter igen, Anouk, bra jobbat!!!
    tack tack!:D

    Visst är det peppande? Bra jobbat själv!!!

    Jag vet inte med mailen faktiskt. Och nu hittade jag en annan FL-tråd härinne för Vip-mdl. haah var ska man vara?:)
  • Pluffsan

    Ställde mig också på vågen i morse.. Egentligen tänkte jag att jag skulle vänta en vecka men jag kunde inte hålla mig.. -1,4kg!! :) Det känns underbart!
    Vad duktiga ni är allihopa!

  • anouk86
    Pluffsan skrev 2011-09-07 13:41:06 följande:
    Ställde mig också på vågen i morse.. Egentligen tänkte jag att jag skulle vänta en vecka men jag kunde inte hålla mig.. -1,4kg!! :) Det känns underbart!
    Vad duktiga ni är allihopa!
    Heja!!! Ja visst är det svårt att låta bli. Jag tycker det känns så kul att gå upp om morgonen nu o få väga o mäta sig o sedan fylla i på viktkurvan på allevo.nu :D
Svar på tråden KICKSTART start 5 september