• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Kunigunda
    Queen of all skrev 2012-01-10 23:06:28 följande:
    Om någon helt tydligt visar att dom inte respekterar mig som person så kan dom räkna med att jag definitivt inte respekterar dom. 
    Det är inte okej någonstans att gå fram och säga sådär till folk som TS beskrev. Och i dagens värld är det inte okej att slå någon heller. Så då får man helt enkelt ge tillbaka med samma mynt. Så vissa ouppfostrade människor någon gång kan lära sig hur man beter sig.  

    Det är inte ok att göra som tjejen gjorde mot TS. Oavsett förspel. Du gör precis lika fel om du ger tillbaks så.
  • Anonym

    Det var en vidrig människa du mötte i affären helt enkelt, trösta dig med det. Människan är förmodligen bitter och ensam :/

    jag hade blivit jätteledsen och känt mig förnedrad!  

  • emmachristina

    Haha, den tjejen som kommenterade det kan ju inte vara riktigt frisk.

  • Dripknot
    olleolle skrev 2012-01-10 21:06:57 följande:
    Ska du ha i åtanke att jag inte har hål i tänderna? Så då ska du köpa extra mycket godis?
    Vad får du ut av det, förutom hål i tänderna?
    Har du läst innehållsförteckningen på sakerna du köper?

    Käpprätt åt helvete vet jag inte om det gick, jag är egenföretagare, har två bilar i garaget och en 38 fots segelbåt. Bor även i en villa. Men det är ju klart, hade jag ätit godis så kanske jag haft en 40-fotare o bott i ett slott istället, eller hur mäter du framgång o misslyckanden?
    Vet inte varför du ska gå till personangrepp, men det kanske får dig o må bättre?
    Det bjuder jag på i såfall:D
    Hörru du Olle, ingen är impad av dina småbilar i garaget och segelbåt i poolen vet du.

    Hade du slängt in den egenskap av att vara ödmjuk inför andra människor så hade du fått plus i kanten av mig iaf.

    Jag har en bil, ett jobb jag trivs med och bor i villa jag med men jag tar mig inte rätten att angripa folk bara för det. Hade du varit lika kaxig med ett månadsbusskort i plånkan, en tur varannan månad med Finlandsfärjan och huserat i en 2:a i ett miljonprogramsområde? Ingen är impad av att det finns vi som bor i villa, det är ett vanligt fenomen som förekommer i stort sett överallt.

    Ha det så bra!
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Anonym
    emmachristina skrev 2012-01-10 23:23:04 följande:
    Haha, den tjejen som kommenterade det kan ju inte vara riktigt frisk.
    Hon var inte blind iaf
  • Anonym
    Kunigunda skrev 2012-01-10 22:54:14 följande:
    Fast varför ska man säga så? Det behöver ju inte ens vara sant. 1) den som säger något kan ju vara snygg. 2) den som får kommentaren kanske inte kan banta, den är ju bevisligen obantad, om man säger så, och det kan ju vara något medicinskt (det är ju vanligt på FL).

    Och om det är sant. Varför är det inte OK att påpeka någons fetma, men OK att driva med någons fulhet? Varför har vi öht rätt att sätta oss till doms över varandra?
    Plus: varför är det okej att säga till smala hur väldigt smala de är (som något negativt) eller till smarta att de borde skaffa sig ett liv istället för att läsa böcker osv? Det är fan inte bättre att vara tjock, veta om det men inte göra något åt det men säga till andra att man kan banta men att de är fula och inget kan göra åt det.
  • molly50
    Dripknot skrev 2012-01-10 23:25:00 följande:
    Hörru du Olle, ingen är impad av dina småbilar i garaget och segelbåt i poolen vet du.

    Hade du slängt in den egenskap av att vara ödmjuk inför andra människor så hade du fått plus i kanten av mig iaf.

    Jag har en bil, ett jobb jag trivs med och bor i villa jag med men jag tar mig inte rätten att angripa folk bara för det. Hade du varit lika kaxig med ett månadsbusskort i plånkan, en tur varannan månad med Finlandsfärjan och huserat i en 2:a i ett miljonprogramsområde? Ingen är impad av att det finns vi som bor i villa, det är ett vanligt fenomen som förekommer i stort sett överallt.

    Ha det så bra!
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Queen of all
    Kunigunda skrev 2012-01-10 23:14:45 följande:
    Det är inte ok att göra som tjejen gjorde mot TS. Oavsett förspel. Du gör precis lika fel om du ger tillbaks så.
    Så man får inte försvara sig själv med andra ord? Bara ta skit från andra??? 

    Jag låter inte mobbare springa runt och hålla på att tracka på andra helt enkelt.
    Tål dom inte sin egen medicin så ska dom hålla käften.  
  • Anonym
    Queen of all skrev 2012-01-10 23:29:41 följande:
    Så man får inte försvara sig själv med andra ord? Bara ta skit från andra??? 
    Ja, men bara ta skit, inte äta den.
  • SmilingCoast
    emmachristina skrev 2012-01-10 23:23:04 följande:
    Haha, den tjejen som kommenterade det kan ju inte vara riktigt frisk.
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?