• Anonym (förbannad)

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • La Lola
    giftfri skrev 2013-01-09 19:52:10 följande:
    Precis.., hela det här fjäskandet med allehanda minoriteter har helt gått överstyr å kostar oss alla skattebetalare miljarder å åter miljarder.
    Pengar som till största delaen har tagits från skola, omsorg, sjukvård å infrastruktur, eftersom det är de största utgiftsposterna.
    Idag ser vi konsekvenserna av det, en skola som knappt har styrfart, vård å omsorg som inte på långt när håller samma kvalité som för 30 år sen, en infrastruktur där inte ens tågen fungerar, å där vägstandarden är så usel att man måste stänga av 100-tals mil varje år!!  
     
    Frivilligt att gå till badhuset alltså.
    duscha efter gympan tvingas många barn göra.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

    mina barn eller släktingars barn är uppfostrade att inte visa sig nakna inför andra. Lärare på deras skola kan skita på sig, det kommer aldrig hända att de ska tvingas in i den förnedrande situationen. Flickorna har kommit undan (med sura miner fr lärare o rektorer) genom att smita in på toa el duscha i underkläder/badkläder och pojkarna med shorts. Ingen jävle ska tvinga någon annan att vika ut sig näck framför andra människor.

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-09 19:02:56 följande:
    Oj, sen när då? Jag duschade aldrig efter gympan i skolan.

    det står inte i någon läroplan att man måste DUSCHA.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-09 20:16:12 följande:

    det står inte i någon läroplan att man måste DUSCHA.
    Precis!

    Och om man ändå vill duscha så kan man låna lärarens omklädningsrum. Det gjorde jag. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-09 20:58:17 följande:
    Precis!

    Och om man ändå vill duscha så kan man låna lärarens omklädningsrum. Det gjorde jag. 

    Då hade du tur som fick tillåtelse till det, tyvärr är de flesta idioter på skolorna tjuriga och försöker tvinga barnen att duscha tillsammans (är själv lärare så jag vet.)
  • Vileria

    Men ts, man ska heller inte pracka på barnen sina egna rädslor. Varför förvirra pojken och göra honom nervös över något han är fullt bekväm med?

  • Ollibolli

    Jag håller med TS. Tyckte det var riktigt jobbigt när jag gick i skolan. En stor anledning till att skolkade ifrån gympan och fick IG i betyg. Jag som idrottade väldigt mycket på fritiden och var en riktig atlet hade lätt kunnat få MVG i gympan... Fattar inte varför man tvingas visa sig spritt språngande naken framför en massa människor. 

  • Anonym

    Jag skämdes sjukt mycket över att behöva visa upp min nakna kropp inför mina klasskompisar, speciellt när vi började komma i puberteten och alla utvecklades olika snabbt. Jag var en av dem som aldrig fick bröst och jag hatade verkligen att tvingas blotta mig inför vänner och dem Jag inte alls kände mig bekväm med! Snart började jag låsa in mig på toaletten och tvättade av mig och på gymnasiet fanns det en singel dusch där flera tjejer från olika klasser köade till för att kunna duscha ostört. Jag hatade att duscha när man hade mens och innan man använde tampong, och även när men använde det var man ju rädd att snöret syntes plus att eftersom jag hatade att vara planka så stoppade jag bh:n full med papper och hur kul hade de vart om alla såg att mina bröst var fejk? Fick tom under hot om ig i gympa delta när vi skulle bada för min lärare visste inte att jag kunde simma eftersom att jag "haft mens" eller var sjuk under varenda badtillfälle i flera år. Hatar att vara naken offentligt!

  • Anonym (Draperi tack!)

    Vi hade också EN singeldusch, i ett kontor bredvid omklädningsrummet. Det var jämt kö till den duschen. Säger väl en del om hur många av oss (de flesta?) kände inför att trängas i det andra duschrummet...fyra, fem duschar utan några mellanväggar. Ibland var vi över tjugo tjejer från olika klasser som skulle dela de duscharna efter gympan.

  • Wittra
    giftfri skrev 2013-01-09 19:40:07 följande:
    Då kan du fan ordna/köpa/fixa det själv, för vi andra ska inte behöva lägga skattepenger på skitsaker som en liten minoritet gapar om..
    Du ska inte använda såna där avancerade ord som du inte vet vad dem betyder! 
Svar på tråden samduschning