• Jessica 85

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • EG83
    linnis83 skrev 2013-09-12 22:16:11 följande:
    Jag brukar ha lite "ilningar" mot äggstockarna före och efter ägglossning, det brukar kännas ner mot ljumskarna.
    Men vissa känner väl när ägget fäster i livmodern? = )

    Jessica: BIM imorrn! Har du testat eller väntar du?
    Ja, precis...men vet ju inte om det kan vara något sånt och egentligen är det ju dmúmt att spekulera Hehe. Men har inte känt av nåt sånt tidigare, och det var ju en vecka sen jag hade ÄL.
  • EG83
    linnis83 skrev 2013-09-12 22:30:58 följande:
    Spännande, håller tummarna hårt! = )
    Tack!
  • Jessica 85

    EG83: hoppas att det är början på nåt

    BIM idag och jag väntar och ser vad som händer!!! Vet inte riktigt vad jag ska tro men lika bra att inställa sig på att mensen kommer idag!

  • EG83
    Jessica 85 skrev 2013-09-13 08:28:17 följande:
    EG83: hoppas att det är början på nåt

    BIM idag och jag väntar och ser vad som händer!!! Vet inte riktigt vad jag ska tro men lika bra att inställa sig på att mensen kommer idag!
    Tack, hoppas!

    Hur går det med dig? Hänt nåt, eller testat?
  • Jessica 85
    EG83 skrev 2013-09-13 22:07:00 följande:
    Tack, hoppas!

    Hur går det med dig? Hänt nåt, eller testat?

    Ingen mens ännu faktiskt men jag har inte testat. Har ju haft 35 dagars cykel men 28 dagar senaste 2 månaderna så jag tror jag väntar lite till för nu har jag räknat med 28d. Känner inget speciellt, lite öm i tjejmagen, lite lätt illamående som jag alltid brukar vara i slutet av cykeln så jag vet inte...
  • linnis83

    Hur länge sen är det du hade ägglossning? Har för mig att jag har läst att lutealfasen (alltså från ÄL till mens) nästan alltid är 14 dagar, oavsett hur lång cykel man har.

  • Jessica 85
    linnis83 skrev 2013-09-14 10:38:28 följande:
    Hur länge sen är det du hade ägglossning? Har för mig att jag har läst att lutealfasen (alltså från ÄL till mens) nästan alltid är 14 dagar, oavsett hur lång cykel man har.



    Det är 14 dagar sen så borde stämma med 28 och alltså bim +2 (?) idag då
  • EG83
    Jessica 85 skrev 2013-09-14 09:00:46 följande:

    Ingen mens ännu faktiskt men jag har inte testat. Har ju haft 35 dagars cykel men 28 dagar senaste 2 månaderna så jag tror jag väntar lite till för nu har jag räknat med 28d. Känner inget speciellt, lite öm i tjejmagen, lite lätt illamående som jag alltid brukar vara i slutet av cykeln så jag vet inte...
    Så länge inte mensen kommit så finns ju chansen! Hoppas! Här är det BIM-5 idag.
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +