• MirandaMay

    Planerar fjärde barnet!

    Hej!
    I februari 2012 startade jag en tråd kallad "Planerar tredje barnet!" och det utvecklades till att bli en sån väldigt fin tråd med en mysig gemenskap  där vi följdes åt i mer än ett år från försök till plus till att bebisarna föddes. 

    Nu har jag och sambon bestämt oss för att försöka få en fyra och jag skulle tycka det var så kul att få följas åt här med andra mammor igen!

    Jag har tre killar födda 08, 09 & 13.

    Finns det fler därute som önskar sig ett fjärde barn?

  • Svar på tråden Planerar fjärde barnet!
  • hellokitty

    Hej!
    Mina barn är födda -05, -07 och -10 (flicka, pojke, pojke) och nu är verkstan I full gang. Jag fick ett mf I våras, annars skulle fyran redan varit på väg (bf var I slutet av oktober), men det får bli en sommarbebis istället. Fick tyvärr mens idag, så defintivt inte gravid än.

  • MirandaMay
    hellokitty skrev 2013-08-26 09:56:55 följande:

    Hej!
    Mina barn är födda -05, -07 och -10 (flicka, pojke, pojke) och nu är verkstan I full gang. Jag fick ett mf I våras, annars skulle fyran redan varit på väg (bf var I slutet av oktober), men det får bli en sommarbebis istället. Fick tyvärr mens idag, så defintivt inte gravid än.


    Hej! Vad kul att du skriver här! Välkommen.

    Beklagar verkligen missfallet, usch vad tråkigt!

    Men vilken spännande höst vi har framför oss! håller tummarna hårt för att vi båda får plusa snart!

    Jag har inte fått tillbaka min mens sen trean kom och jag har tyvärr glömt när jag fick tillbaka den efter de andra två. Dock vet jag ju att jag blev gravid igen när ettan var 8mån och att det var på andra eller tredje försöket så det borde ha varit ungefär nu! (Trean är 6mån imorrn)

    Har fortf spiral men ska ta ut den i dagarna har jag tänkt.

    Har du samma pappa till alla dina? Hur många försök tog det med dem?
  • lykta

    Hihi, jag kan inte hålla mig borta Miranda! Planerar som jag skrev i "planerar tredje barnet" absolut inte en fyra, men älskar denna typen av trådar och jag önskar dig och alla andra som önskar en fyra ALL LYCKA TILL på er väg! Precis som du skriver så var "planerar treantråden" heeeelt underbar och det var en fantastisk resa att få dela med "cybervänner"!
    Kram

  • MirandaMay
    lykta skrev 2013-09-01 21:25:58 följande:

    Hihi, jag kan inte hålla mig borta Miranda! Planerar som jag skrev i "planerar tredje barnet" absolut inte en fyra, men älskar denna typen av trådar och jag önskar dig och alla andra som önskar en fyra ALL LYCKA TILL på er väg! Precis som du skriver så var "planerar treantråden" heeeelt underbar och det var en fantastisk resa att få dela med "cybervänner"!
    Kram


    Hihi det är faaarligt! Jag blir hundra ggr mer sugen när jag är på familjeliv. pausade internet nu över helgen och kände att tre var mer än nog och sen så fort jag kollar här så börjar det bubbla i mig.

    Jag har inte fått igång nån mens än och har fortf spiral, är inte 100% att jag är redo än. Eller ja, fysiskt är jag uppenbarligen inte redo men menar mentalt. Egentligen skulle jag vilja hålla på det och kanske bli gravid om ett år, så jag har hela nästa sommar utan mage och bebis. Men vet inte om jag kan vänta så länge. Haha! Vill du ha en fyra någon fång i framtiden eller är det stopp nu?
  • lykta

    Vi känner oss jätteklara och nöjda med våra tre! Vi har aldrig ens diskuterat en fyra och eftersom trean var resultatet av min innerliga önskan om att få 3 barn så känner jag mig nöjd! Men jag förstår dig ändå, barn är ju så underbart!!!

  • hellokitty
    MirandaMay skrev 2013-08-26 11:17:37 följande:
    Hej! Vad kul att du skriver här! Välkommen.
    Beklagar verkligen missfallet, usch vad tråkigt!

    Men vilken spännande höst vi har framför oss! håller tummarna hårt för att vi båda får plusa snart!

    Jag har inte fått tillbaka min mens sen trean kom och jag har tyvärr glömt när jag fick tillbaka den efter de andra två. Dock vet jag ju att jag blev gravid igen när ettan var 8mån och att det var på andra eller tredje försöket så det borde ha varit ungefär nu! (Trean är 6mån imorrn)
    Har fortf spiral men ska ta ut den i dagarna har jag tänkt.

    Har du samma pappa till alla dina? Hur många försök tog det med dem?

    Jag har hunnit ha mens två ggr sen jag slutade med p-piller i början av sommaren. Dom andra fyra graviditeterna har blivit till på första eller andra försöket, men den senaste gången nu i våras blev det ju ingen bebis. Så jag hoppas att det ska gå ganska snabbt även denna gång, helst redan kommande äl som är nu om ngn vecka eller så (har inte stenkoll, det brukar ju funka ändå). Ja, det är samma pappa.

    Jag har fått tillbaka mens ca 1 år efter förlossningen. Ammar du din 6-månaders?
  • Sofiaarmann

    Mirandamay, jag öönskar så jag kunde haka på i denna tråd. Jag är egentligen riktigt sugen på en till, men det är mest för att jag vill ha en till NÅGONGÅNG. Men det är svårt att låta bli att längta. Mina tre grabbar är mer än nog lite då och då, men samtidigt finns det inget bättre. Känner mig mest harmonisk när jag får vara med min familj, och jag är säker på att jag och min man vore jävligt bra på att ha många barn.. så kanske att det blir en fyra och kanske till och med en femma en gång! Hade gärna också blivit gravid om ett år, men är rätt rädd för vad våra familjer skulle säga... känns på något vis bättre att vänta. Tiden får utvisa när och om det blir. Men längtan och hoppet finns! Min bästa vän fick en liten dotter i fredags, vilket inte gör längtan mindre!

    Lycka till när det än blir aktuellt med din fyra Hjärta 

  • Linn88

    Jag är sugen på ett fjärde:). Har 2 tvillingpojkar födda 08 och en flicka född 2012. E man galen? Hur tror ni att man klarar 4 barn? Mannen är nervös:)

  • Gudinnan
    Linn88 skrev 2013-09-17 07:57:40 följande:
    Jag är sugen på ett fjärde:). Har 2 tvillingpojkar födda 08 och en flicka född 2012. E man galen? Hur tror ni att man klarar 4 barn? Mannen är nervös:)

    samma här men har inte tvillngar men sambon rädd efter nr 4 iaf ..
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Planerar fjärde barnet!