• September14

    Vi som väntar Septemberbebisar 2014

    Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

  • Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • thefee
    Neithotep skrev 2014-04-01 21:00:53 följande:
    Har också foglossning, har vart sjukskriven för det tidigare graviditeter så får se hur det går denna gång.. Har du testat ett bälte? Jag gjorde det första graviditeten men det hjälpte inte tyvärr.

    Testaee förra gången d hjälpte det inte men kanske skulle funka den här gången när det är mer i ryggen och inte ljumskarna?
  • Sofie lin

    Någon som har börjat få sammandragningar?


    För mig har det börjat dom senaste dagarna och blir värre och värre :( jätte jobbigt

  • E2012smamma
    Sofie lin skrev 2014-04-02 12:41:31 följande:

    Någon som har börjat få sammandragningar?


    För mig har det börjat dom senaste dagarna och blir värre och värre :( jätte jobbigt


    Jg har haft sen v 13 typ. Jobbigt men inte farligt( om de inte gör ont). Får mest när jag ligger ner konstigt nog man kan tycka att det borde bli värre vid ansträngning.
  • thefee

    Har också haft några gånger men inget som gjort ont men man har kännt av att det varit något. Har också haft när jag legat i sängen men inte annars?

  • Neithotep
    thefee skrev 2014-04-02 07:05:52 följande:
    Testaee förra gången d hjälpte det inte men kanske skulle funka den här gången när det är mer i ryggen och inte ljumskarna?



    Har du kvar det så testa! Har alltid haft samma besvär.. funkar bättre för mig om jag sover med en kudde mellan knäna och undviker att ligga ned på hårda underlag (typ kökssoffan) och inte sitta ned för länge.
  • thefee
    Neithotep skrev 2014-04-02 18:51:52 följande:



    Har du kvar det så testa! Har alltid haft samma besvär.. funkar bättre för mig om jag sover med en kudde mellan knäna och undviker att ligga ned på hårda underlag (typ kökssoffan) och inte sitta ned för länge.
    Nej, lånade från rådgivningen sist och går inte till samma ställe den här gången så måste kolla om dom jag går till nu har något att låna ut. Idag har dock ryggen varit bättre men har även försökt tänka på att lyfta mer med knäna och inte böja mig rakt ner och plocka upp saker eller lyfta rakt upp. Får se hur det utvecklar sig.
  • E2012smamma

    Alltså är det bara jag som är astjock? Jag har gått upp flera kg. Ser bara fet ut å känner mig väldigt obekväm.

    Längtar tills den runda magen kommer!

    Ska på ultraljud imorgon igen. Undrar om

    Man ska hoppa att väga sig. Kommer bara

    Få ångest.

  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-04-02 20:33:54 följande:
    Alltså är det bara jag som är astjock? Jag har gått upp flera kg. Ser bara fet ut å känner mig väldigt obekväm. Längtar tills den runda magen kommer! Ska på ultraljud imorgon igen. Undrar om Man ska hoppa att väga sig. Kommer bara Få ångest.

    Har aldrig behövt väga mig vid ett ul? Men som min bm sa " det är ju nu du ska gå upp i vikt det är bra!" Har själ gått upp 5-6kg men tycker nog min mage ser mer tjock ut än den riktiga gravidmagen. Längtar också tills magen blir sådär rund och fin så man verkligen ser att det är en gravidmage.
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-04-03 07:18:07 följande:

    Har aldrig behövt väga mig vid ett ul? Men som min bm sa " det är ju nu du ska gå upp i vikt det är bra!" Har själ gått upp 5-6kg men tycker nog min mage ser mer tjock ut än den riktiga gravidmagen. Längtar också tills magen blir sådär rund och fin så man verkligen ser att det är en gravidmage.
    Nä men menar mer att jag ska dit och det är där jag väger mig , måste inte väga mig dör UL :)
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-04-03 07:18:07 följande:

    Har aldrig behövt väga mig vid ett ul? Men som min bm sa " det är ju nu du ska gå upp i vikt det är bra!" Har själ gått upp 5-6kg men tycker nog min mage ser mer tjock ut än den riktiga gravidmagen. Längtar också tills magen blir sådär rund och fin så man verkligen ser att det är en gravidmage.
    Nä men menar mer att jag ska dit och det är där jag väger mig , måste inte väga mig dör UL :)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014