• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Neithotep
    Firran skrev 2014-04-11 17:46:18 följande:
    Nu börjar det hända lite :)

Fin mage!

De två första barnen fick vi inte veta kön och då trodde jag flicka men det var pojkar. Trean och fyran såg vi klart och tydligt på ul att det var pojkar :)
  • Sofie lin

Var på RUL i torsdags och konstigt nog så vart mitt BF frammåtflyttat med 9 dagar fast jag är stensäker på när jag hade ÄL då jag testade med stickor och enliget deras beräkning så skulle jag blivit gravid dagen innan jag plussade på stickan.. Hur går detta ihop?

Någon mer som det har blivit lika dant för?

Här är min lilla, hon kunde inte se kön för den lilla låg med fötterna i vägen :) men kanske får se på tillväxt UL den 24 April.

Vad tror ni det är? en liten flicka eller pojke?

• myilem

Verkar ju konstigt att de flyttar fram dig och bokar tillväxtultralju?

• Sofie lin

Ja.. förstår inte :/  men dom ville bara se så att den växer tydligen

• thefee

Någon annan som kliar mycket? Gjorde det en tid föra graviditeten också men då bara på armarna. Nu är det armar, ben och ibland ryggen inte dol typiska fötter och handflator som är tecken på gravidklåda. Kliar ibland jätte mycket och kommer sen en liten bula typ där det kliat. Funderar om det kan vara nässelutslag? Är röda bulor först sen blir dom typ ljusrosa innan dom efter en stund försvinner igen. Är inte allergisk mot något så tror inte att det är någon allergisk reaktion. Läste nånstans att man kan få nässelutslag av tomat och citrusfrukter när man när gravid? Har ätit båda denna vecka minns inte hur många dagar det kliat såhär intensivt heller.

• myilem

Vill ju inte oroa i onödan men klåda kan man få under graviditet om man har fel levervärden. Då går dock inte klådan att stilla om man kliar utN den kommer "inifrån"

• myilem

Sofie lin: Man mäter väl bla lårbenet för att säkert fastställa vecka på bebis vid rul? Enligt det kanske du blev tillbakaflyttad, men om de samtidigt tycker den är för liten så de vill ha ett tillväxtul går det ju inte ihop?! Du kanske ska be om ett extra utlåtande eller be den som för tillväxtul att verkligen kolla i vilken vecka du är i.

• Kuben
    thefee skrev 2014-04-12 19:57:54 följande:
    Någon annan som kliar mycket? Gjorde det en tid föra graviditeten också men då bara på armarna. Nu är det armar, ben och ibland ryggen inte dol typiska fötter och handflator som är tecken på gravidklåda. Kliar ibland jätte mycket och kommer sen en liten bula typ där det kliat. Funderar om det kan vara nässelutslag? Är röda bulor först sen blir dom typ ljusrosa innan dom efter en stund försvinner igen. Är inte allergisk mot något så tror inte att det är någon allergisk reaktion. Läste nånstans att man kan få nässelutslag av tomat och citrusfrukter när man när gravid? Har ätit båda denna vecka minns inte hur många dagar det kliat såhär intensivt heller.
    Jag kliar en del. Dock inte hysteriskt och mest i ansikte och lite på ben eller bål. Har inte tänkt mer på det, men nu när jag precis fått reda på att jag har en leverpåverkan enligt prov så börjar jag fundera på om det kan finnas samband... (Har precis gjort om proverna). Jag tycker allt du ska nämna detta för din BM och verkligen beskriva hur det känns.
  • thefee
    myilem skrev 2014-04-12 20:03:13 följande:
    Vill ju inte oroa i onödan men klåda kan man få under graviditet om man har fel levervärden. Då går dock inte klådan att stilla om man kliar utN den kommer "inifrån"

Jo vet att det kan bero på levervärdena tog blodprov förra graviditeten för att jag kliade mycket då tror jat det berodde mest på torr hud så försöktr smörja ordentligt igår så får se om det blir bättre av det. Ska nog nämna det för min bm vid nästa besök. Men det kliar nog mer "utanpå" tycker jag.
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014