• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • pysselfröken
    myilem skrev 2014-03-30 09:42:01 följande:

Jag använder mina vanliga långa tröjor och leggings, funkar bra tycker jag. Skulle viljaned sticka och virka men har inge lärt mig läsa mönster "/ Har iaf köpt ett begagnat babygym jag tänkte sy om, kommer nog bli bra.
    Kul med sådant pyssel också. :) Gick en kurs i sömnad för några år sedan , men sedan dess har jag inte sytt, så jag känner mig ganska ringrostig... Tänkte försöka passa på när jag hälsar på min mamma om 2 veckor för hon är finfin på att både sticka och sy :) 

Leggings är världens bästa plagg :) Har alltid leggings, men skulle vilja ha lite fler sköna klänningar. Just nu brukar jag ha kjol med tröjor och koftor till, men misstänker att de inte kommer att passa så länge till :)
  • myilem
    pysselfröken skrev 2014-03-30 10:34:44 följande:
    Kul med sådant pyssel också. :) Gick en kurs i sömnad för några år sedan , men sedan dess har jag inte sytt, så jag känner mig ganska ringrostig... Tänkte försöka passa på när jag hälsar på min mamma om 2 veckor för hon är finfin på att både sticka och sy :) 

Leggings är världens bästa plagg :) Har alltid leggings, men skulle vilja ha lite fler sköna klänningar. Just nu brukar jag ha kjol med tröjor och koftor till, men misstänker att de inte kommer att passa så länge till :)

Min erfarenhet från förra grav var att de mammakläder jag köpte passade iaf inte i slutet, och då gick jag upp bara 12kg under hela graviditeten. Gick då i mjukisbyxor och såg ut som en slusk. Nu är ju leggings fortfarande på modet, dvs det säljs iaf i affärerna och de kan man töja ganska rejält utan att behöva köpa större.

Jag tycker iof inte om när byxor och sådant sitter tajt så använder mammabyxor alltid, haha! fast de börjar bli lite trånga över lår och rumpa, så har väl lagt på mig nåra kilo redan :O Men äger då redan både kjolar och shorts med generös resårmidja som kommer funka heeela sommaren lång :)

Vill man inte lägga ut pengar på just mammakläder går det ju att tänka smart inför de nya klädinköpen, kläder du kan använda efteråt med.

• Katta1
    Firran skrev 2014-03-29 19:49:13 följande:
    Följer gärna med här!!
    Har bf 1 september och ska på rul på måndag!! Lääängtar

Kul för dig!
    Hur var det?
  • Firran
    Katta1 skrev 2014-03-31 14:01:04 följande:

Kul för dig!
    Hur var det?
    Allt gick bra !! Vart flyttad fem dagar bakåt så fick bf datum 27 augusti :) blir en liten lilla syster :)
  • E2012smamma
    Firran skrev 2014-03-31 16:03:19 följande:
    Allt gick bra !! Vart flyttad fem dagar bakåt så fick bf datum 27 augusti :) blir en liten lilla syster :) phpEW2a5X99274.jpg
    Grattis vad kul! Har ni en pojke nu?
  • myilem
    Allt gick bra !! Vart flyttad fem dagar bakåt så fick bf datum 27 augusti :) blir en liten lilla syster :)

Ååhh! Grattis! Vad kul, längtar som en tok till ultraljudet men får vänta till 30april och v20.
  • Firran

Nej vi har en tjej som fyller två i maj :)

E2012smamma skrev 2014-03-31 18:13:52 följande:
    Grattis vad kul! Har ni en pojke nu?

• Firran

Tack ja det är ju såå mysigt!!

myilem skrev 2014-03-31 18:38:09 följande:
    Ååhh! Grattis! Vad kul, längtar som en tok till ultraljudet men får vänta till 30april och v20.

• Neithotep

Grattis! Och vad skönt att bli flyttat åt "rätt" håll :). Nu längtar jag ännu mer till rul!
  • Kuben
    Lappen skrev 2014-03-30 08:49:59 följande:
    Har rul vecka 19 och sen blir det täta ul för jag fick förtidigt sist....
    Hej!
    Intressant att du får fler ul! Hur mycket tidigt fick du förra gången? Jag har 2 prematurer, men inga extrakoller har nämnts, fast jag försökt själv... hoppas att vi håller kvar dessa krabater lite längre denna gång!!
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014