• September14

    Vi som väntar Septemberbebisar 2014

    Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

  • Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-04-08 20:18:13 följande:
    Någon annan som är förkyld mycket? Är tredje gången nu som jag blir förkyld bara i år! Brukar inte bli förkyld så ofta annars. När jag väntade sonen var jag förkyld typ 1 gång och några veckor innan han kom hade jag bihåleinflamation. Kan då tillägga att maken som var i lumpen och kom hem varje/varannan veckoslut var nästan förkyld varje gång han kom hem men jag blev aldrig smittad av honom? Nu verkar jag ta varje förkylning som kommer förbi mig.

    Och minnet! Herregud så dåligt mitt minne har blivit! Hade dåligt minne förra graviditeten också men då från ca vecka 30 tills förlossning men nu är det ju skit dåligt redan och jag är bara i v.17. Hur ska detta sluta?



    Ja fy vad förvirrad jag är, är rent pinsamt på jobbet :-P.
    E2012smamma skrev 2014-04-08 20:55:46 följande:
    Någon mer som har extraslag på hjärtat? Eller liksom det fladdrar till i bröstet ...



    Känner inte igen det, låter lite läskigt!
  • E2012smamma

    Ja lite läskigt men hade det förra graviditeten också. Sen vet jag att man kan få det när man har järnbrist. Äter tabletter iofs men ja. Får ta upp m bm om det inte blir bättre :)

  • Lappen
    Kuben skrev 2014-03-31 22:03:47 följande:
    Hej!
    Intressant att du får fler ul! Hur mycket tidigt fick du förra gången? Jag har 2 prematurer, men inga extrakoller har nämnts, fast jag försökt själv... hoppas att vi håller kvar dessa krabater lite längre denna gång!!
    två månader förtidigt. Jag behövde inte ens nämna det. Barnmorskan fixade det. Är ganska glad att ha hon som barnmorska. Hoppas jag med 
  • Kuben

    Jag har jättemycket extraslag på hjärtat! Det är ganska vanligt, men lite obehagligt. Kolla med BM om du är orolig.

  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-04-08 20:55:46 följande:
    Någon mer som har extraslag på hjärtat? Eller liksom det fladdrar till i bröstet ...

    Har det med! Har haft det ganska länge redan minns att jag hade så förra graviditeten också. Tror det berodde på at hjätat pumpar runt mer blod och därför känns det som att det slår ett extra slag ibland. Inget farligt iaf men prata med bm om du är orolig :)
  • thefee

    Ni som inte har varit på RUL än. Vilket kön tror ni bebisen i magen har? Har nästa UL först i början på maj men jag har verkligen ingen aning. Förra gången var jag säker på pojke länge innan UL men nu vet jag inte. Vill ha en tjej men tror på en till kille ( kanske för att inte bli så "besviken" ifall det är en kille till i magen). Ni som har barn sedan tidigare har ni gissat rätt på könet då? :)

  • myilem

    Jag hoppas på en tjej, och vill verkligen ha en tjej men gör som du och ställer in mig på en pojke så länge.


    Har en son sen tidigare, kände då på mig att det skulle bli en kille och denna gång känns det som en tjej. 30 april har vi Rul och hoppas på att bebis visar upp sig fint.

  • Klick78

    Jag har en av varje sen tidigare, men hoppas på en tjej...så jag gör lite som er, ställer in mig på att det är en kille. :) Gjorde bikarbonat-testet som säger flicka, men har ingen större tilltro till det testet. :) Den 2 maj får vi förhoppningsvis veta. :)

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014