• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knytet

    Jeaneeettes, jodå det finns statistik på nätet hur mkt snabbare HCG ökar vad gäller flerbörd. Har du anlag för twins på din sida ? Graftis förresten

  • Jeaneeettes
    Knytet skrev 2014-01-30 09:34:52 följande:
    Jeaneeettes, jodå det finns statistik på nätet hur mkt snabbare HCG ökar vad gäller flerbörd. Har du anlag för twins på din sida ? Graftis förresten
    Nej, inte vad jag vet. tog precis ett digitalt och det visar gravid vecka 2-3! måste nog ringa barnmorskan. tack! är otroligt glad men rädd :)
  • LissanS

    Hej alla! Jag hoppar också in trots att det är väldigt tidigt i graviditet (v 4+2 enligt FL) och allt kan hända. Jag fick ett svagtsvagt streck i måndags och det blir starkare varje dag jag testar. Nu är min trötthet blivit kompletterad med illamående. Kan inte minnas att jag mådde så illa med mitt första barn så jag hoppas att illamåendet är ett gott tecken iaf. 

  • Knytet

    Lissan, grattis . Då stegras hcg o det är ju ett bra tecken. Mina graviditeter har varit helt olika så kan vara svårt att jämföra. Jag är oxå på 4+2 idag.

  • LissanS

    Vad kul Knytet! Mitt allra första graviditet slutade med mf i vecka 10+4 och andra blev en underbar dotter som nu är 17 månader. Jag försöker vara försiktig och inte hoppas så mycket än men glädjen tar över hela tiden - helt hopplöst. :) 

  • LissanS

    Jag glömde ju tacka,, Knytet! Jag är jätte glömsk idag. Jag läste lite bakåt att det verkar att vi har mer gemensamt än v 4+2.  Jag fick också min dotter tack vare en lyckad IVF försök. Vi har försökt bli gravida sen mars och sen i september har vi fått hormonstimulering får att få ordning på ÄL. (Jag har väldigt oregelbunden mens samt har inte ÄL varje månad.) I november tog vi paus i behandlingar och i januari var det försent att börja så vi försökte själv. Känns som jackpott för att första gången i mitt liv vi lyckades att få ett plus alldeles själv. Otroligt! Hoppas att det lilla miraklet vill stanna! :)

    PS Slut på inläggsbombning nu. 

  • Knytet

    Lissan, jag tycker att vi ska vara glada o njuta för hur det än är så är vi faktuskt gravida nu oavsett hur det går. Tror våra pluttar mår bra om vi mår bra . Tänk oxå att slippa lägga ner en massa pengar på IVF, dubbel lycka. Tror att det kommer gå bra just för att vi mot alla odds lyckades uran ivf, tror du inte

  • LittleS

    Hej tjejer!
    Är det någon som vet om immunförsvaret blir sämre när man är gravid? Vanligtvis är jag aldrig sjuk, kan möjligtvis bli förkyld en gång om året, men inte mer än så. Är i v 5+0 och har redan hunnit avverka vinterkräksjukan förra veckan och imorse när jag vaknade hade jag ont i halsen och kände mig varm och allmänt dålig. Sitter fortfarande i... :/

  • Kroa

    En liten fråga om rätt eller fel..
    Jag kände av äl runt 19 december, men fick aldrig någon mens. testade inte gravtest heller. runt 15 januari kände jag av äl igen och testade pos på äl den 16, alltså låter det konstigt att jag blev gravid i december.
    Dock undrar jag lite, jag ska på samtal den 14 för att prata om hur långt gången jag är, eftersom min senaste mens var i augusti 2012, men är jag heeeelt dum i huvudet om jag inte nämner att jag testade positivt på äl-test den 16? jag vill väldigt gärna ha ett vul, men de är väldigt stränga med det här.. tyvärr måste jag åka minst 10 mil bort för att göra ett privat också.
    Är jag helt moraliskt dum eller är det okej att dra en sådan liten vit lögn?

  • Irmeline
    LittleS skrev 2014-01-30 11:41:02 följande:
    Hej tjejer!
    Är det någon som vet om immunförsvaret blir sämre när man är gravid? Vanligtvis är jag aldrig sjuk, kan möjligtvis bli förkyld en gång om året, men inte mer än så. Är i v 5+0 och har redan hunnit avverka vinterkräksjukan förra veckan och imorse när jag vaknade hade jag ont i halsen och kände mig varm och allmänt dålig. Sitter fortfarande i... :/
    Japp! Redan en vecka efter Äl sjunker immunförsvaret för att kroppen inte ska stöta bort en liten ailen som vill plantera in sig ;) Eftersom det är en ny individ skulle immunförsvaret automatiskt se det som en inkräktare och attackera, för att detta inte ska hända så sjunker aktiviteten i immunförsvaret, smart va? Men inte så kul. jag har haft både munsår och förkylningar i tidig graviditet, och vissa vänner har varit mer eller mindre förkylda hela sina graviditeter... Men det får det vara värt ! ;)
Svar på tråden BF Oktober 2014