• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Linnea1994
    Open Mind skrev 2014-08-19 12:48:21 följande:
    Ja visst serrö. Ett företag lämnade ut en trasig bil till MP och genast är MP miljömarodörer? Dags att höja blicken från småpetitesser kanske? Visa mig det parti som lever 100% perfekt efter sina stadgar varje dag.

    Det viktiga är väl att jobba för de värderingar partiet har?
    Och dom tog inget som hellst avstånd från bilen??? Ansvaret ligger väl hos dom själva serrö!
    Dom vill jju tvinga oss vanliga att sluta med bil mm....
  • Tom Araya

    Ang Miljöpartiets försvarspolitik...

    Jag tycker att vi startar en Miljöbrigad, bestående av bara obeväpnade miljöpartister i civila kläder, som vi skickar till alla krigshärjade och oroliga länder istället för soldater. De får i uppdrag att på sitt sätt skapa fred och säkerhet på sjyssta villkor.
    Ska vi börja med Afghanistan, Mali, Irak, Syrien och Ukraina...? Drömmer

  • Gert
    Hen håle skrev 2014-08-20 15:04:36 följande:

    Miljöpartisten Esra Hacimehmet stängs av eftersom hon vill skjuta folk med pil:
    www.unt.se/uppland/uppsala/vill-skjuta-pil-i-huvudet-pa-folk-3309855.aspx


    Det börjar bli många som stängs av från Miljöpartiet. Det går inte en vecka innan någon miljöpartist skriver något hatiskt, rasistiskt, odemokratiskt och mordlystet på sociala medier. Esra är även feminist, go figure.
  • Rataxes
    Tom Araya skrev 2014-08-20 19:11:29 följande:
    Ang Miljöpartiets försvarspolitik...

    Jag tycker att vi startar en Miljöbrigad, bestående av bara obeväpnade miljöpartister i civila kläder, som vi skickar till alla krigshärjade och oroliga länder istället för soldater. De får i uppdrag att på sitt sätt skapa fred och säkerhet på sjyssta villkor.
    Ska vi börja med Afghanistan, Mali, Irak, Syrien och Ukraina...? Drömmer
    Det skulle vara intressant att få höra våra (forumets) naiva miljöpartister förklara hur deras ickevåldsförsvar skulle fungera mot ISIS.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2014-08-20 19:22:00 följande:
    Det skulle vara intressant att få höra våra (forumets) naiva miljöpartister förklara hur deras ickevåldsförsvar skulle fungera mot ISIS.
    Japp och skapa fred och frihet för Ukraina...
  • ulfsas
    Rataxes skrev 2014-08-20 19:22:00 följande:
    Det skulle vara intressant att få höra våra (forumets) naiva miljöpartister förklara hur deras ickevåldsförsvar skulle fungera mot ISIS.
    Fast om vi skickade dem och det lyckades så är det bra och om de misslyckade så var det bra. Win-win..
    Vad jag tror vore den sannolika utgången skulle bli? Win sa jag ju Skrattande
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Quintus Zebra
    Tom Araya skrev 2014-08-20 19:11:29 följande:

    Ang Miljöpartiets försvarspolitik...

    Jag tycker att vi startar en Miljöbrigad, bestående av bara obeväpnade miljöpartister i civila kläder, som vi skickar till alla krigshärjade och oroliga länder istället för soldater. De får i uppdrag att på sitt sätt skapa fred och säkerhet på sjyssta villkor.
    Ska vi börja med Afghanistan, Mali, Irak, Syrien och Ukraina...? Drömmer


    Rataxes skrev 2014-08-20 19:22:00 följande:
    Det skulle vara intressant att få höra våra (forumets) naiva miljöpartister förklara hur deras ickevåldsförsvar skulle fungera mot ISIS.
    Tom Araya skrev 2014-08-20 19:31:11 följande:
    Japp och skapa fred och frihet för Ukraina...

    Hmmmmm.

    Frågan man ställer sig är ju exakt var denna övertro på våld kommer ifrån? Vilka nyhetskanaler följer ni?

    Menar ni verkligen att det inte snarast är naivt att tro att våld kan lösa någonting i Irak, Afghanistan, Palestina, Mali, Ukraina?

    Det är rätt många år nu som "väst" med flera har försökt kriga fram demokrati och fred och säkerhet i Irak och Afghanistan?

    Hur bra har det gått?

    Hur kommer det sig det är JUST i dessa områden som man så länge försökt bomba fram demokrati som några av de värsta extremistgrupperna växer fram?

    För egen del kan jag ju inte förstå exakt hur man kan dra slutsatsen att våld är en effektiv väg att välja av t.ex. andra världskriget eller av situationerna i Afghanistan och Irak?

    Tyder inte allt på att denna taktik har misslyckats helt miserabelt och att man bör välja en annan väg?


    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?