• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-06 23:36:12 följande:

    Gammal artikel, men värd att uppmärksammas igen i denna tråds ämne:


    Fridolin ljuger om MP:s försvarspolitik
    Försvarsminister Karin Enström (M): Med en rödgrön regering väntar miljardnedskärningar

    www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article19426124.ab
    Men så blev det ju inte. Nuvarande regering satsar ju faktiskt mer på försvaret än Alliansen.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-31 07:44:32 följande:

    Är inte detta ett ganska dumt påstående? Om jag har förstått saken rätt så står Sverige för ca 1,4 promille av värdens utsläpp och vår befolkning utgör ca 1,3 promille av jordens befolkning. Våra utsläpp är alltså något större än vad vår befolkning motiverar.

    De flesta är eniga om att vi globalt sett använder för mycket av jordens resurser och att detta i längden inte är hållbart. Ska då Sverige inte göra några förbättringar bara  för att vår befolkning bara utgör en liten del av jorden total befolkning och jordens totala utsläpp? Om alla jordens länder skulle resonera likadant  så kommer inget land göra något för miljön och på sikt kommer det gå åt helvete.

  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-04-02 22:33:08 följande:

    Är inte detta ett ganska dumt påstående? Om jag har förstått saken rätt så står Sverige för ca 1,4 promille av värdens utsläpp och vår befolkning utgör ca 1,3 promille av jordens befolkning. Våra utsläpp är alltså något större än vad vår befolkning motiverar.

    De flesta är eniga om att vi globalt sett använder för mycket av jordens resurser och att detta i längden inte är hållbart. Ska då Sverige inte göra några förbättringar bara  för att vår befolkning bara utgör en liten del av jorden total befolkning och jordens totala utsläpp? Om alla jordens länder skulle resonera likadant  så kommer inget land göra något för miljön och på sikt kommer det gå åt helvete.


    Är det inte samma sorts resonemang som förekommer på individnivå.

    Typ, jag behöver inte källsortera eftersom det varken gör från eller till, jag behöver inte ta upp skiten efter min hund, jag kan gott och väl hälla ut lite kemikalier i avloppet eller spola ner fimparna där eller vad spelar det för roll om jag häller ut färgresterna i sjön.

    Ansvar börjar på individnivå och tar man ansvar som enskild individ förstår man säkert varför det är viktigt att Sverige tar ansvar som enskilt land även om Sveriges globala avtryck är marginellt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-04-02 22:15:22 följande:
    Men så blev det ju inte. Nuvarande regering satsar ju faktiskt mer på försvaret än Alliansen.
    Nej, det kan du inte säga, då jämför du då med nu.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-04-02 22:33:08 följande:

    Är inte detta ett ganska dumt påstående? Om jag har förstått saken rätt så står Sverige för ca 1,4 promille av värdens utsläpp och vår befolkning utgör ca 1,3 promille av jordens befolkning. Våra utsläpp är alltså något större än vad vår befolkning motiverar.

    De flesta är eniga om att vi globalt sett använder för mycket av jordens resurser och att detta i längden inte är hållbart. Ska då Sverige inte göra några förbättringar bara  för att vår befolkning bara utgör en liten del av jorden total befolkning och jordens totala utsläpp? Om alla jordens länder skulle resonera likadant  så kommer inget land göra något för miljön och på sikt kommer det gå åt helvete.


    En viktig aspekt är vad du producerar. Produktionen måste vara miljöeffektiv, annars kommer alla miljövinster i I-världen kompenseras flera gånger om i industrialiseringen som pågår i många U-länder eller fd U-länder.
    Någon sådan utveckling har mp inte visat något större intresse för, utan de vill bara att vi producerar mindre.
  • Donum

    Hatar är ett alldeles för starkt ord, men de har blivit ett vänsterparti och därför helt ointressant. Att de plötsligt stöder kommunalt veto mot friskolor är obegripligt och att de höjer bensinskatten utan att samtidigt förbättra kommunikationerna. Det är visst inte meningen att man ska bo i naturen, bara gilla den på avstånd.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?