• Camilla83

    Novemberbarn 2014

    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

  • Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • MjölkChoklad
    carolinals skrev 2014-05-06 10:33:24 följande:
    Gjorde kubtest idag och allt såg bra ut, låg risk och en liten livlig krabat som envist vände ryggen till efter ett tag smile5.gif
    Grattis till lyckat KUB
  • kristin10

    Var också på KUB-test igår. Allt såg bra ut och bebisen svängde på sig några gånger. Det blir så verkligt att få se att den lever och rör sig. BF fortfarande 17.11.

  • Annapanna91

    Kub-testet klart! Eller jag tog blodproven för bara 2 dagar sen så dom va inte klara på labbet än men barnmorskan skulle ringa mig så fort dom har allt och meddela resultatet :) bebisen va mitt i djupsömn och ville inte vakna hur mkt hon än tryckte o buffade på magen, slutade med att jag fick hoppa upp och ner och hosta massa gånger för att få liv i sömntutan tillslut haha. Men allt såg bra ut vad BM kunde se och jag har nytt BF den 15:e november. får ändra i listan sen :) så mysigt att få se sin bebis för första gången!!

  • MjölkChoklad
    kristin10 skrev 2014-05-07 13:54:16 följande:
    Var också på KUB-test igår. Allt såg bra ut och bebisen svängde på sig några gånger. Det blir så verkligt att få se att den lever och rör sig. BF fortfarande 17.11.

    Grattis Härligt att allt såg bra ut! Visst är det helt fantastiskt att det redan är en liten människa där inne!
    Annapanna91 skrev 2014-05-07 17:25:20 följande:
    Kub-testet klart! Eller jag tog blodproven för bara 2 dagar sen så dom va inte klara på labbet än men barnmorskan skulle ringa mig så fort dom har allt och meddela resultatet :) bebisen va mitt i djupsömn och ville inte vakna hur mkt hon än tryckte o buffade på magen, slutade med att jag fick hoppa upp och ner och hosta massa gånger för att få liv i sömntutan tillslut haha. Men allt såg bra ut vad BM kunde se och jag har nytt BF den 15:e november. får ändra i listan sen :) så mysigt att få se sin bebis för första gången!!

    Grattis !Hihi vilken sömntuta! Skönt att allt såg bra ut!
  • EmiliaGK

    Och där kom foglossningen.. :/ 2 månader tidigare än med dottern. Hoppas det inte blir allt för jobbigt för tidigt. Någon mer som känner av fogarna?

  • EnglaAlvaTredje
    EmiliaGK skrev 2014-05-08 10:50:08 följande:

    Och där kom foglossningen.. :/ 2 månader tidigare än med dottern. Hoppas det inte blir allt för jobbigt för tidigt. Någon mer som känner av fogarna?


    Ja herregud... Vecka 12 (11+3) nu, och jag har haft problem sen drygt en vecka tillbaka. I förrgår var det så illa att jag blev stående i sovrummet med känslan av knivar i svanken. Kunde inte få ALLS och min stackars 7-åriga dotter fick hjälpa mig tillbaka till sängen.

    Jag hade rensat en buske och sen plockat ur diskmaskinen. Big mistake!

    Förra graviditeten (min andra) fick jag kryckor i vecka 18. Det här bådar inte heller gott! D:
  • EmiliaGK

    EnglaAlvaTredje: det låter inte kul alls! Blev du sjukskriven tidigt då oxå eller kunde du jobba förra gången ändå.?

    Använde band sist men gillade inte det alls så får hoppas det inte blir värre än sist, då gick det härda ut iaf.

  • EnglaAlvaTredje
    EmiliaGK skrev 2014-05-08 15:54:18 följande:

    EnglaAlvaTredje: det låter inte kul alls! Blev du sjukskriven tidigt då oxå eller kunde du jobba förra gången ändå.?

    Använde band sist men gillade inte det alls så får hoppas det inte blir värre än sist, då gick det härda ut iaf.


    Jag stämplade den gången, men jobbade extra som servitris. Så jag fick lösa det med min arbetsgivare. Behövde inte sjukskrivas.

    Jag hade också banden, men jag tyckte de var obehagliga och gjorde arter smärtade mer... Märkligt!

    Jag är mycket starkare i ryggen denna gång, tränat flitigt eftersom jag fick såna problem sist (även ett tag efter graviditeten). Så jag har en förhoppning om att det ska hjälpa!

    Hoppas vi klarar oss skapligt så det är hanterbart åtminstone! :)
  • Annapanna91

    Har ni funderat på hur mkt pengar det är värt att lägga på alla förberedande prylar som måste införskaffas? Typ hur mkt är ni beredda att betala för en vagn? Jag har en sladdissyster som är 12 år nu och hon fick väldigt mkt bra kvalitetskläder från p.o.p och så i alla storlekar så är de en liten tjej där inne är garderoben räddad till 18-års dagen ( ;) ) dock säger magkänslan att de är en pojke!

Svar på tråden Novemberbarn 2014