• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Kittten

Min mage är verkligen gigantisk jämfört med normalläge, antar att det är en del svullet! Eftersom jag är överviktig så ser jag tyvärr bara tjock ut =P 

• MjölkChoklad
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-04-26 13:12:11 följande:

Tycker att jag haft mycket växtvärk i livmodern, och verkligen längtat till man äntligen kan känna livmodern ovanför blygdbenet! Titt som tätt har jag känt efter den, med förhoppning att den skulle kännas tidigare nu när man är omföderska.

Och så igår, döm om min förvåning när livmoderkanten plötsligt var halvvägs till naveln!! Wow, missat helt! Himla roligt (men totalt ointressant för er troligen) :D

Jättekul!!! Har själv inte riktigt lyckats lokalisera min! Måste testa igen
  • EmiliaGK

Mår väldans bra nu!

Samma dag jag gick in i v.11 förra veckan så vips!!! försvann både illamående och den värsta tröttheten! Känner mig äntligen som en människa igen ;)

Däremot ränner jag på toa stup i kvarten :)

• Petite87
    EmiliaGK skrev 2014-04-29 12:52:13 följande:
    Mår väldans bra nu!

Samma dag jag gick in i v.11 förra veckan så vips!!! försvann både illamående och den värsta tröttheten! Känner mig äntligen som en människa igen ;)

Däremot ränner jag på toa stup i kvarten :)

Skönt att du mår bättre :)

Här längtas det ivrigt till den dag jag mår bättre. 11+3 nu så det borde ge med sig snart.
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-04-26 13:12:11 följande:
    Tycker att jag haft mycket växtvärk i livmodern, och verkligen längtat till man äntligen kan känna livmodern ovanför blygdbenet! Titt som tätt har jag känt efter den, med förhoppning att den skulle kännas tidigare nu när man är omföderska.

Och så igår, döm om min förvåning när livmoderkanten plötsligt var halvvägs till naveln!! Wow, missat helt! Himla roligt (men totalt ointressant för er troligen) :D

De blev samma för mig, känt och känt men ingenting. Så vipps var den halvvägs upp! :)
  • Kittten

Vad underbart det var att vakna upp imorse! Illamåendet är som bortblåst, nu hoppas jag bara att det håller sig så. Har haft det riktigt jobbigt och kräkts minst en gång om dagen plus 0 aptit. Nu kan jag börja tycka om mat igen :D

• EmiliaGK
    Kittten skrev 2014-04-30 10:02:48 följande:

Vad underbart det var att vakna upp imorse! Illamåendet är som bortblåst, nu hoppas jag bara att det håller sig så. Har haft det riktigt jobbigt och kräkts minst en gång om dagen plus 0 aptit. Nu kan jag börja tycka om mat igen :D

Vad skönt! Visst är det märkligt att det bara kan försvinna pang över en natt :)
  • Kittten
    EmiliaGK skrev 2014-04-30 10:08:24 följande:
    Vad skönt! Visst är det märkligt att det bara kan försvinna pang över en natt :)
    Ja, så otroligt skönt. Såg att samma hänt dig, pang sådära =) Tyvärr är jag dock fortfarande trött hela tiden men det ska väl gå över det med! 
  • EmiliaGK
    Kittten skrev 2014-04-30 10:11:38 följande:
    Ja, så otroligt skönt. Såg att samma hänt dig, pang sådära =) Tyvärr är jag dock fortfarande trött hela tiden men det ska väl gå över det med! 
    Ja det försvinner nog med snart ska du se :)
  • Rosarosen

Kul  att så många fler väntar barn i November.
    Min förlossning är beräknad till 14 november.Tungan ute

Mår också väldigt illa, har tyvärr gjort  det från första början.
    Mitt tips är att strö riven ingefära i yoghurten eller i sitt te.
    Får även hjälp av primperan och lergigan (recept belagda läkemedel).
    Citrusfrukter, sur yoghurt osv är också bra för att dämpa illamåendet.Skrattande

• choklaa

Färsk ingefära ska man vara restriktiv vid att ta, kan bidra till sammandragningar och missfall

Svar på tråden Novemberbarn 2014