Novemberbarn 2014
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Min mage är verkligen gigantisk jämfört med normalläge, antar att det är en del svullet! Eftersom jag är överviktig så ser jag tyvärr bara tjock ut =P
Tycker att jag haft mycket växtvärk i livmodern, och verkligen längtat till man äntligen kan känna livmodern ovanför blygdbenet! Titt som tätt har jag känt efter den, med förhoppning att den skulle kännas tidigare nu när man är omföderska.
Och så igår, döm om min förvåning när livmoderkanten plötsligt var halvvägs till naveln!! Wow, missat helt! Himla roligt (men totalt ointressant för er troligen) :D
Mår väldans bra nu!
Samma dag jag gick in i v.11 förra veckan så vips!!! försvann både illamående och den värsta tröttheten! Känner mig äntligen som en människa igen ;)
Däremot ränner jag på toa stup i kvarten :)
Vad underbart det var att vakna upp imorse! Illamåendet är som bortblåst, nu hoppas jag bara att det håller sig så. Har haft det riktigt jobbigt och kräkts minst en gång om dagen plus 0 aptit. Nu kan jag börja tycka om mat igen :D
Vad underbart det var att vakna upp imorse! Illamåendet är som bortblåst, nu hoppas jag bara att det håller sig så. Har haft det riktigt jobbigt och kräkts minst en gång om dagen plus 0 aptit. Nu kan jag börja tycka om mat igen :D
Kul att så många fler väntar barn i November.
Min förlossning är beräknad till 14 november.
Mår också väldigt illa, har tyvärr gjort det från första början.
Mitt tips är att strö riven ingefära i yoghurten eller i sitt te.
Får även hjälp av primperan och lergigan (recept belagda läkemedel).
Citrusfrukter, sur yoghurt osv är också bra för att dämpa illamåendet.
Färsk ingefära ska man vara restriktiv vid att ta, kan bidra till sammandragningar och missfall