• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-10-21 15:29:21 följande:
    Eftersom att det enda det röd-gröna blocket haft som gemensam politiskt projekt är att tycka illa om Sverigedemokraterna. 
    Om du läst de senaste intervjuerine i media med UK så ser du att den väg för regerandet UK ser framåt vid en eventuell regeringsbildning inte skiljer sig nämnvärt från den väg dagens regering valt - att komma överens om de saker de är överens om och förhandla i riksdagen i övriga frågor. UK eller en regeringe med M/KD kan varken med eller utan SD bestämma själva. Det är inte så det fungerar med svensk parlamentarism.

    Detta begriper UK, men det verkar som att SDs vänner inte begriper hur en regeringe söker stöd i riksdagen för sina frågor.  Komemr att tänka på de stackars SDvänner som trodde att det var orättvist och odemokratiskt att deras pati SD inte fick bilda regering, dels hade de ju fått 40% och dels så var SD det parti som ökat mest och därför hade mest stöd.

    Ja, det finns ju folk till allt {#emotions_dlg.flower}

    Förresten så hade alla politiska partier vid förra valet den gemensamma politiska åsikten att hålla SD utanför infytande , detta eftersom de inte ville släppa in ett parti som helt och hållet saknade de parlamentariska färdigheter som krövs och dels för att hålla undan den bruna ideologin.
  • Padirac
    KN75 skrev 2021-10-21 15:23:27 följande:
    Vilken glaskula låtsas du titta i när du tvärsäkert påstår dig kunna veta hur politiken och utvecklingen skulle ha varit i 7 år med en annan regering???

    Då kan jag lika tvärsäkert påstå att ingen regering skulle ha kunnat misslyckats, i de för svenska folket viktigaste frågorna, så som den katastrofala S/MP-regeringen har gjort.
    Man måste vara både blind och döv och leva i total förnekelse för att inte se denna regeringens katastrofala misslyckande.
    Man har faktiskt lyckats med en enda sak; att inte agera.
    Det där påståendet låter ju inte annorlunda än de vanliga känslostormarna som radas upp utan belägg
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-21 15:12:04 följande:
    Jag har gjort det,
    men hittar inte att jag skulle ha skrivit något om mina funderingar gällande begreppet blågul.
    Visa gärna vad du menar?
    Eller sitter du och ljuger och bara hittar på något nu igen?
    Hmm, om jag svarar med den här varianten så kanske du förstår.

    Det är absolut ingen som hindrar dig från att recitera Wikipedia och förkunna att den brunblå alliansen bör kallas blågul.

    Men det är heller ingen som behöver rätta sig efter ditt myckna tyckande, ordet är fritt och själv tycker jag att brunblå är den mest träffande benämningen på den brunblå alliansen.

    Tyvärr tycks blåbrun vara mer frekvent än brunblå, det tycker jag är fel eftersom det är Ulf och Ebba som svassar kring Åkesson, inte det omvända.

    Men ordet är ju fritt så det är bara för mig att acceptera att fler föredrar benämningen blåbrun än brunblå på den brunblå alliansen.
  • pyssel
    KillBill skrev 2021-10-21 20:46:24 följande:

    Det fanns en tid när Liberalerna var liberaler.


    Och en tid när sossar var sossar utan att grumlas av neofascism, etnonationalism och barn- och kvinnoförtryck. Det är det som t.o.m gör att en velar mellan blocken den här gången... Vilket block det än blir så finns det bruna eller svarta stödpartier, i värsta fall som regeringspartner, som nu.
  • nihka
    Padirac skrev 2021-10-21 12:35:40 följande:
    Oavsett politiskt styre har Cementa inte uppfyllt lagkraven för konsekvensutredningar för att få fortsatt brytningstillstånd.
    Detta är den objektiva men för somliga svårsmälta sanningen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    pyssel skrev 2021-10-21 22:07:01 följande:
    Och en tid när sossar var sossar utan att grumlas av neofascism, etnonationalism och barn- och kvinnoförtryck. Det är det som t.o.m gör att en velar mellan blocken den här gången... Vilket block det än blir så finns det bruna eller svarta stödpartier, i värsta fall som regeringspartner, som nu.
    Veligt är nog ledordet det kommande valet. Vid det här laget hoppades jag att S visade tydliga tecken på att vilja samla folket men så ser det inte ut.

    Istället pudrar man näsorna ännu hårdare och ger sig in i löjliga ordlekar. Enbart all in identitetspolitik and no stoploss.

    Rösta på S för att de inte är SD. Rösta på vänsterblocket för att de inte är högerblocket. Och vad det blir av det hela får vi se när tombolan har stannat.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-10-21 15:29:21 följande:
    Eftersom att det enda det röd-gröna blocket haft som gemensam politiskt projekt är att tycka illa om Sverigedemokraterna. 
    Sverigedemokraternas politik passar uppenbarligen ingen annan än Sverigedemokraterna. Om den hade det så skulle SD ha slagit ihop sig med ett annat parti och suttit i regeringsställning för länge sen. Det är ju ganska remarkabelt att ett parti med 20% av rösterna inte lyckas attrahera något av de andra partierna att ingå i ett regeringssamarbete. Men det är inte SDs fel utan det är fel på alla andra förstås Obestämd

    SD verkar vara den politiska motsvarigheten till den isolerade incelrörelsen. De gnäller också om att det är alla andras fel att de är själva.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2021-10-21 15:29:21 följande:
    Eftersom att det enda det röd-gröna blocket haft som gemensam politiskt projekt är att tycka illa om Sverigedemokraterna. 
    Vilket har varit en rätt lyckad taktik, för SD. Det hade nog varit bättre både för regeringens opinionssiffror och för landet om regeringen försökt lösa åtminstone några samhällsproblem.
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-10-22 20:37:32 följande:
    Vilket har varit en rätt lyckad taktik, för SD. Det hade nog varit bättre både för regeringens opinionssiffror och för landet om regeringen försökt lösa åtminstone några samhällsproblem.
    Om SD behandlats som de högerpopulistiska och främlingsfientliga partierna i våra grännländer istället för att behandlas som det bruna pariaparti de är så skulle SD haft regeringsinflytande för länge sedan.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?