• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (Tina T)
    nihka skrev 2022-10-13 18:40:42 följande:
    Ganska naturligt att påpeka att den som hela tiden påstått att man är så väldigt överens behöver extra tid för att komma överens.
    Jo, absolut, om inte Nooshi hade tjuvrökt på balkongen vid riksdagens öppnande och skrattande blånekat, kastat Amineh Kakabaveh under bussen och livesänt från vardagsrummet via den där gruppchattsappen som föll i glömska så fort pandemin var över så hade jag möjligen känt att hon var rätt person att påpeka detta.
    Hon har nåt slags gäng i toppen också tydligen. Vad har hänt med riksdagen? Eller har de alltid varit såna bara att det syns mer nu?
  • Flash Gordon
    Anonym (Tina T) skrev 2022-10-14 06:47:13 följande:
    Annika Strandhäll saknar självinsikt, och av någon anledning så har det tagit ända till nu innan hon får hamna lite i bakvattnet politiskt. Men folk gillar ju genomsnittskärringar som spelar Allan per tweet. Hon har massor av följare? 
    Bakvatten och bakvatten. Hon sitter i partistyrelsen och här ordförande för S-kvinnor. Plus att hon är riksdagsledamot. En rätt hög position även fortsatt alltså.

    Hon lovar att hon ska intensifiera "opinionsarbetet" på Twitter och annorstädes. Hon ser sig själv som en äkta förkämpe för progressiva röster.

    Med andra ord: det kommer att bli outhärdligt de närmaste fyra åren.
    Blå och gul
  • Anonym (Tina T)
    Flash Gordon skrev 2022-10-14 08:40:58 följande:
    Bakvatten och bakvatten. Hon sitter i partistyrelsen och här ordförande för S-kvinnor. Plus att hon är riksdagsledamot. En rätt hög position även fortsatt alltså.

    Hon lovar att hon ska intensifiera "opinionsarbetet" på Twitter och annorstädes. Hon ser sig själv som en äkta förkämpe för progressiva röster.

    Med andra ord: det kommer att bli outhärdligt de närmaste fyra åren.
    Hon är inte mer outhärdlig än ett genomsnittligt högertroll. Alla som håller på ser sig väl som förkämpar för något. Jag gissar att du ganska snart kommer att tycka att Tina T är en outhärdlig förkämpe för något du inte gillar. Problemet är att den giftiga attityden påeldad av amerikanskägda kommunikationssajter är så seglivad. Den är seglivad eftersom det fungerar. Vi diskuterar Annika Strandhäll just nu, fast hon inte är nånting att ha. Hon har varit duktig på att hålla sig kvar i sossarnas innegäng. När samma personer tog plats i ännu en S-ledd regering gick det upp för mig att de fyras gäng i själva verket är Magdalena Andersson, Morgan Johansson, den lilla killen som ser ut ungefär som Ulf Kristersson och som jag inte vet vad han heter nu samt Annika Strandhäll.

    Anders Ygeman är något slags unikum som hänger med som en vante. Dessa personer som trädde fram så tydligt efter att den respektabla Stefan Löfven trädde åt sidan gjorde att man fattade allt i ett slag. De är fegisar som bidade sin tid efter Göran Persson. De skickade fram Juholt för att kunna slita någon i stycken medan de fajtades om vem som skulle kliva fram efter den slarviga Fru Kanin. Nu var tiden inne och Magdalena fick sin tid. Jag gillade henne som finansminister men nu har hon visat sin rätta personlighet: en bjäbbig Emma Tvärtemot. Om det finns några vettiga sossar kvar måste de kraftsamla och få undan det här gänget. 
  • Flash Gordon
    Anonym (Tina T) skrev 2022-10-14 08:57:13 följande:
    Hon är inte mer outhärdlig än ett genomsnittligt högertroll. Alla som håller på ser sig väl som förkämpar för något. Jag gissar att du ganska snart kommer att tycka att Tina T är en outhärdlig förkämpe för något du inte gillar. Problemet är att den giftiga attityden påeldad av amerikanskägda kommunikationssajter är så seglivad. Den är seglivad eftersom det fungerar. Vi diskuterar Annika Strandhäll just nu, fast hon inte är nånting att ha. Hon har varit duktig på att hålla sig kvar i sossarnas innegäng. När samma personer tog plats i ännu en S-ledd regering gick det upp för mig att de fyras gäng i själva verket är Magdalena Andersson, Morgan Johansson, den lilla killen som ser ut ungefär som Ulf Kristersson och som jag inte vet vad han heter nu samt Annika Strandhäll.

    Anders Ygeman är något slags unikum som hänger med som en vante. Dessa personer som trädde fram så tydligt efter att den respektabla Stefan Löfven trädde åt sidan gjorde att man fattade allt i ett slag. De är fegisar som bidade sin tid efter Göran Persson. De skickade fram Juholt för att kunna slita någon i stycken medan de fajtades om vem som skulle kliva fram efter den slarviga Fru Kanin. Nu var tiden inne och Magdalena fick sin tid. Jag gillade henne som finansminister men nu har hon visat sin rätta personlighet: en bjäbbig Emma Tvärtemot. Om det finns några vettiga sossar kvar måste de kraftsamla och få undan det här gänget. 
    I vilket fall har hon, och tidigare sossarna, lovat att nu driva en än intensivare identitetspolitisk kampanj mot den kommande regeringen. Eftersom de faktiskt tror att de vinner på det.

    Det kommer att skrälla högt men den korrekta responsen är att ignorera.
    Blå och gul
  • Anonym (Tina T)

    Nja, ledarskribenter till höger verkar fortfarande gilla att mopsa sig kring åsiktskorridorer och annat. Tjafset fortsätter. Det är ingen som kan hålla sig. Så att ignorera de som tar plats fungerar inte. 

  • klyban
    Anonym (Tina T) skrev 2022-10-14 09:58:52 följande:
    Nja, ledarskribenter till höger verkar fortfarande gilla att mopsa sig kring åsiktskorridorer och annat. Tjafset fortsätter. Det är ingen som kan hålla sig. Så att ignorera de som tar plats fungerar inte. 
    Ja, vi alla undrar när det kommer detaljerad sakpolitisk diskussion, verkar som man ingen har pga tystnaden.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Flash Gordon
    Anonym (Tina T) skrev 2022-10-14 09:58:52 följande:
    Nja, ledarskribenter till höger verkar fortfarande gilla att mopsa sig kring åsiktskorridorer och annat. Tjafset fortsätter. Det är ingen som kan hålla sig. Så att ignorera de som tar plats fungerar inte. 
    Funkar väl utmärkt?! Bara låta Anders och Morgan och Annika med vänner gå på om "rasister" och "30-tal" medan man själv driver genom lagändringar och annat i riksdagen.

    Man ska bara inte fastna i att svara tillbaka.
    Blå och gul
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-10-14 13:43:13 följande:
    Funkar väl utmärkt?! Bara låta Anders och Morgan och Annika med vänner gå på om "rasister" och "30-tal" medan man själv driver genom lagändringar och annat i riksdagen.

    Man ska bara inte fastna i att svara tillbaka.

    Nä, för då måste saklighet finnas, och det är något som du övergett i din monolog.
    DU har kommit till en punkt där du skriver saker som inte ens tål saklighet längre, ta bara när du tog upp en valförslut kommentar 15år tillbaka och försökte få det att passera som skett idag med detta valet.
    Och sen glömmer av alla okvädningsord innan av egna, som passerar en grovhet som du inte lyckats påvisa skett ens med det senaste valet.
    Så monologen är bra där, för där kan du låtsas om att osaklighet är korrekt, och fakta inte existerar.


     


    Det är därför du kommer till SVT/SR tråden och aldrig någonsin påvisar det du vill påvisa, och här är det Sverige ÖVERDRIVET mest sakliga och objektiva mediat i Sverige, men kallar ut det som inte objektivt nog och därmed tas bort.
    Och ersättas med vid är en fråga som aldrig någonsin kommer, och alla vet varför, tom du!


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tina T)

    Något jag ändå kan hoppas på är att det blir inne att uttrycka sig respektfullt om motståndaren. Inte för att man känner respekt, utan för att det ser snyggt ut. 

    Twitterbrölandet har trots allt blivit så omfattande att det mer förfinade kultursidebrölandet kommer bort bland de huliganartade ledarsidevrålen vi sett i dess kölvatten.

    Tycker att dagens tystnad efter samarbetspartiernas presskonferens tyder på det. Nu klurar de på hur de ska hitta en ny fräsch god ton, men vilken tonart de än väljer att sjunga i kommer det att skorra falskt ganska länge, det är en sak som är säker. Men man kan ändå satsa på respekt. Till sist formar det hjärnan. Mitt problem är att det är så få av de nu synliga politikerna som inger någon respekt i mig. Jag tänker bara på allt de gjort och mår illa. 

  • klyban
    Anonym (Tina T) skrev 2022-10-14 13:54:28 följande:
    Något jag ändå kan hoppas på är att det blir inne att uttrycka sig respektfullt om motståndaren. Inte för att man känner respekt, utan för att det ser snyggt ut. 

    Twitterbrölandet har trots allt blivit så omfattande att det mer förfinade kultursidebrölandet kommer bort bland de huliganartade ledarsidevrålen vi sett i dess kölvatten.

    Tycker att dagens tystnad efter samarbetspartiernas presskonferens tyder på det. Nu klurar de på hur de ska hitta en ny fräsch god ton, men vilken tonart de än väljer att sjunga i kommer det att skorra falskt ganska länge, det är en sak som är säker. Men man kan ändå satsa på respekt. Till sist formar det hjärnan. Mitt problem är att det är så få av de nu synliga politikerna som inger någon respekt i mig. Jag tänker bara på allt de gjort och mår illa. 

    Saklighet är A och O.
    Och kulturkriget är ett påhittat krig av extremhögern, då saklighet är liksom inte deras grej.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?