• Tom Araya

    Immigration/invandring/flyktingar - varför?

    För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

    Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...


    Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

  • Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-05-16 21:12:07 följande:
    Tills du har hittat något om att Ekberg skulle ha kritiserat sig själv utgår jag ifrån att påståendet INTE är korrekt.
    Det var inte något självkritiskt uttalande jag sökte utan ett erkännande om att rapporten hade visa begränsningar och varför den hade det.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-05-16 21:45:37 följande:
    Det var inte något självkritiskt uttalande jag sökte utan ett erkännande om att rapporten hade visa begränsningar och varför den hade det.
    Ja men tills du har hittat ett sådant erkännande så får du nog utgå ifrån att det inte finns. Inte ens Tino Sanandaji verkar numera ha några invändningar mot Ekbergs beräkningar.
  • Tom Araya

    Jag tycker att debatten kring dessa ekonomiska beräkningar, hur de är gjorda, var siffrorna kommer ifrån o.s.v. är intressant.

    Här är en intervju med Lars Jansson, ekonom och författare av boken Mångkultur eller välfärd.

    bgf.nu/nr/04/2/ljintervju.html

  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-05-17 11:21:59 följande:

    Jag tycker att debatten kring dessa ekonomiska beräkningar, hur de är gjorda, var siffrorna kommer ifrån o.s.v. är intressant.

    Här är en intervju med Lars Jansson, ekonom och författare av boken Mångkultur eller välfärd.

    bgf.nu/nr/04/2/ljintervju.html


    Om du intresserar dig var ifrån siffrorna kommer ifrån så kan jag berätta att texten du nu länkar till finns på sajten; Blå Gula Frågor som fungerar som ett länknav mellan Sverige­demokrater, nationaldemokrater, hätska islamofober, revolutionära nazister och allsköns högerextremister och rasistiska nationalromantiker. Sajten drar sig inte för att länka rakt ut i det mörkbruna träsket. Här finns Den Svenske, Patriot . nu med mera, och via dessa nazistsajter är man kopplad vidare till nordiska nazistnätverk, revolutionära nazistorganisationer och nazistiska förlag.

    Källa: m.unt.se/ledare/sd-tva-klick-fran-nazismen-270835.aspx

    Hur hamnade du där liksom?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-05-17 12:31:00 följande:
    Om du intresserar dig var ifrån siffrorna kommer ifrån så kan jag berätta att texten du nu länkar till finns på sajten; Blå Gula Frågor som fungerar som ett länknav mellan Sverige­demokrater, nationaldemokrater, hätska islamofober, revolutionära nazister och allsköns högerextremister och rasistiska nationalromantiker. Sajten drar sig inte för att länka rakt ut i det mörkbruna träsket. Här finns Den Svenske, Patriot . nu med mera, och via dessa nazistsajter är man kopplad vidare till nordiska nazistnätverk, revolutionära nazistorganisationer och nazistiska förlag.

    Källa: m.unt.se/ledare/sd-tva-klick-fran-nazismen-270835.aspx

    Hur hamnade du där liksom?
    Genom en sökning på Lars Jansson hamnade jag där. Det verkar inte som att folk direkt skriker efter att debattera hans bok...

    Förövrigt länkade du till samma sajt i inlägg #127.

    Menar du att man inte ska ta det som citerats som Lars Janssons ord som oförvanskat?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-05-17 12:53:46 följande:
    Genom en sökning på Lars Jansson hamnade jag där. Det verkar inte som att folk direkt skriker efter att debattera hans bok...

    Förövrigt länkade du till samma sajt i inlägg #127.

    Menar du att man inte ska ta det som citerats som Lars Janssons ord som oförvanskat?
    Hoppsan det var inte bra. Det var inte min mening att sprida information från den typen av källa.

    Jag har ingen kunskap om citat av Jansson är förvanskade eller ej.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-05-17 17:29:50 följande:
    Hoppsan det var inte bra. Det var inte min mening att sprida information från den typen av källa.

    Jag har ingen kunskap om citat av Jansson är förvanskade eller ej.
    Det är lugnt, jag förstår att du inte hade något annat syfte till det annat än att visa just den specifika texten och det var samma syfte jag hade i min länk. Detta är ingen sajt som annars drar mitt intresse.

    Jag har försökt hittar sidor där Lars Janssons uppgifter och bok granskas eller debatteras, helst där även han själv fått chans att besvara, men har inte hittat något hittills, vilket är lite märkligt om det är som du säger att Lars Jansson fått mycket kritik....fast så är jag inte världsbäst på googlandets konst.
  • Tom Araya
    ?Segregation, ingen ursäkt till kriminalitet!?

    BROTT · I veckan startade rättegången för massakern på en restaurang i Biskopsgården i mars 2015 där två personer dödades och åtta skadades. Åtta män mellan 19-28 år står åtalade och samtliga nekar till brott. Socialarbetaren Tito Rojas känner några av de inblandade och menar att segregation och fattigdom inte är någon ursäkt till kriminalitet.

    www.svt.se/opinion/det-ar-inte-synd-om-dem

    www.facebook.com/svtopinion/

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?