• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Rataxes
    K Markatta skrev 2018-12-02 20:41:39 följande:

    Aldrig varit så lugnt och tryggt som nu, del 1756:


    På sociala medier verkar diskussionen mest handla om skyddsvaktens eventuella rätt att skjuta varningsskott...
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2018-12-02 23:00:05 följande:
    Antar att de två barnen som dödades i sprängningar i Göteborg också var inblandade i narkotikahandeln. (4 & 8 år)
    Ja har bett FL ta bort mitt inlägg om de i Hallonbergen. Det ska tydligen stå i Förundersökningsprotokollen att en av mördarna och de mördade i Hallonbergen odlade och sålde cannabis.

    Menar du barnen som sprängdes i en bil som tillhörde en känd gängledare? Men det var nog ett barn, en 4-åring.

    Barnen som är så små är tyvärr offer för sina föräldrars val i i livet.  Alla barn föds oskyldiga och tyvärr kan inte alla föräldrar ge sina barn en trygg uppväxt. De barn som vuxit upp i kriminella familjer har naturligtvis svårt att inte ha med 'buset' att göra. Samhället har svårt att skydda dessa barn precis som samhället har svårt att skydda alla barn som växer upp i familjer med missbruk.

    Menar du några andra barn så får du berätta mer.
  • Padirac

    www.gp.se/nyheter/sverige/m%C3%B6rdad-avsl%C3%B6jade-knarkfabrik-1.4187406

    "Den man som dödades i Hallonbergen i går fruktade för sin säkerhet efter att han har avslöjat att han och andra personer har odlat stora mängder cannabis, enligt Dagens Nyheter. Mordet skedde dagen innan mannen skulle höras i rätten, skriver Dagens Nyheter. – Det är alldeles för tidigt att säga. Vi tittar på en mängd olika saker, säger spaningsledare Michael Wessling vid Polisområde Nord till tidningen."

  • Padirac

    www.gp.se/nyheter/sverige/m%C3%B6rdad-avsl%C3%B6jade-knarkfabrik-1.4187406

    "Mordet ska, enligt tidningen, ha skett ett dygn innan mannen skulle infinna sig i Uppsala tingsrätt, åtalad för bland annat narkotikabrott och ringa vapenbrott."

    "I bilen ska det, enligt tidningen, ha hittats cannabisplantor och en stor haschkaka, narkotika som mannen ska ha uppgett var hans.


    Mannen ska också ha berättat att narkotikan kom från en odling som han och andra personer bedrev i ett hus norr om Hudiksvall."

  • Padirac

    KLP verkar leva i en drömvärld ang fri cannbishandel

    www.liberalapartiet.se/2017/10/10/legalisera-cannabis/

    "Vi tycker bara att polisen inte ska jaga de som brukar, handlar med eller framställer cannabis. Det har dels att göra med polisens resurser men främst är det för att om du brukar cannabis så skadar du ingen annan.


    “Men då får langarna fritt fram?” är nästa motargument och det stämmer. Det blir fritt att sälja cannabis. När det upphör att vara olagligt kan vem som helst köpa och sälja cannabis. Om vi tittar på t.ex. Nederländerna så finns coffeeshop/koffiehuis där du kan bruka cannabis. Inte lika fritt som vi skulle önska men ett steg på vägen.


    Samtidigt som det blir fritt fram att sälja så slipper vi en hel del av den kriminalitet som följer av den illegala handeln. Som olika uppgörelser mellan gäng om vem som ska sälja var."

    Samtidigt i verkliga världen...

    www.researchgate.net/publication/228178041_The_Cannabis_Market_in_the_Netherlands

    "Although Dutch policy on soft drugs (hashish, marijuana) generally has long been considered a success, there is a growing concern among policy makers about the unforeseen side effects of regulation policies. One of these side effects is the large-scale domestic cannabis cultivation, which, according to the Dutch police, has developed into a major source of income for organized crime groups since the second half of the 1990s. Such groups, however, are not the only actors on the cannabis market. This paper discusses empirical research on the organization of cannabis cultivation in the south of the Netherlands."

  • Rataxes
    Padirac skrev 2018-12-02 23:20:57 följande:

    Ja har bett FL ta bort mitt inlägg om de i Hallonbergen. Det ska tydligen stå i Förundersökningsprotokollen att en av mördarna och de mördade i Hallonbergen odlade och sålde cannabis.

    Menar du barnen som sprängdes i en bil som tillhörde en känd gängledare? Men det var nog ett barn, en 4-åring.

    Barnen som är så små är tyvärr offer för sina föräldrars val i i livet.  Alla barn föds oskyldiga och tyvärr kan inte alla föräldrar ge sina barn en trygg uppväxt. De barn som vuxit upp i kriminella familjer har naturligtvis svårt att inte ha med 'buset' att göra. Samhället har svårt att skydda dessa barn precis som samhället har svårt att skydda alla barn som växer upp i familjer med missbruk.

    Menar du några andra barn så får du berätta mer.


    En 8-åring dog av en handgranat som kastades in i lägenheten. En pojke från Birmingham på besök hos släktingar.

    En 63-åring dog av en handgranat i Vårby gård. Hans änka skadades allvarligt.

    En 20-åring sköts ihjäl för att han råkade äta på samma pizzeria i Göteborg där gängkriminella fick för sig att öppna automateld.

    Jag skriver inte ut några namn då det säkert sitter skithuvuden och bara väntar på att kunna anmäla inlägg för offentli?görande av personuppgifter.

    Det var några exempel på hur oskyldiga människor drabbas av gängvåldet. Något du antytt att det inte förekommer.

    Då har jag inte tagit upp alla dem som har det tvivelaktiga nöjet att ta hand om de kriminella när de gått och blivit skadeskjutna och tas in för vård. Hot om våld till och med i mindre städer som Växjö, där personalen känt sig tvingade att lära sig självförsvar och etablera "panic rooms".
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2018-12-03 00:18:49 följande:
    En 8-åring dog av en handgranat som kastades in i lägenheten. En pojke från Birmingham på besök hos släktingar.

    En 63-åring dog av en handgranat i Vårby gård. Hans änka skadades allvarligt.

    En 20-åring sköts ihjäl för att han råkade äta på samma pizzeria i Göteborg där gängkriminella fick för sig att öppna automateld.

    Jag skriver inte ut några namn då det säkert sitter skithuvuden och bara väntar på att kunna anmäla inlägg för offentli?görande av personuppgifter.

    Det var några exempel på hur oskyldiga människor drabbas av gängvåldet. Något du antytt att det inte förekommer.
    Då har jag inte tagit upp alla dem som har det tvivelaktiga nöjet att ta hand om de kriminella när de gått och blivit skadeskjutna och tas in för vård. Hot om våld till och med i mindre städer som Växjö, där personalen känt sig tvingade att lära sig självförsvar och etablera "panic rooms".
    Har du nu ljugit om mig en gång till? 

    Jag har sagt att de som är del av 'buset' eller finns i närheten av 'buset' är de som har större risk än 'vanligt folk' - för vanligt folk är risken för att utsättas för våld mindre än för 10 - 20 årsedan. Kolla min länk ovan med fakta i frågan. 

    8-åringen tillsammans med sin familj hälsade på släktingar i en lägenhet där en känd gängkriminell var skriven. länk med uppgifter finns ovan. 8 åringen är naturligtvis oskyldig men utsatt för risker iom närheten till 'buset, precis som jag sagt. 

    63-åringen var helt utomstående precis som du säger.

    Övriga känner jag inte till, men det förändrar inte fakta i frågan.  Att gängkriminalitet och dess ökade användning av grövre våld är ett problem kan ingen förneka, men att det skulle ha gjort Sverige mer otryggt än hur det var tidigare är inte sant. 
    Padirac skrev 2018-12-02 21:04:13 följande:
    Fakta i frågan

    www.dn.se/nyheter/sverige/fakta-i-fragan-har-.../

    "Våldet i Sverige har minskat över tid. De senaste åren har däremot det dödliga våldet ökat. Det kopplas till växande konflikter i den kriminella miljön."
    Med det sagt så är det kanske dags att fundera en gång till lögner och på förtjänad respektSolig
  • K Markatta
    Padirac skrev 2018-12-02 22:23:18 följande:
    Det är sant som du säger, Sverige ar aldrig varit tryggare för 'vanligt folk' än det är idag. 

    De pizzeriaskjutningar som gjorts i en mellansvensk stad har inte varit förlupna kulor utan med personer direkt inblandade i ekonomiska oenigheter angående droger.

    Vi kommer snart att får höra om det var en galning som gjorde pizzeriaskjutningen i Malmö idag eller om det var en uppgörelse inom kriminella kretsar. Jag kände en 'galning' i Malmö som redan på 80/90-talet stod i mörkret utanför 'sin väns' kök med en laddad revolver och skulle sätta en kula i 'vännen' för en upplevd oförrätt - det hela slutade då i att några kulor sattes i motorhuven på 'vännens' bil istället då avtryckarfingret inte funkade då pistolen var riktad in i köket.

    Det som hänt nu är att det som var undantag i kriminella kretsar då är vardag bland småkriminella och unga kriminella.

    Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag.
    Här har du SVT:s artikel om dagens "pizzeriaskjutning" i Malmö:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skottlossning-i-malmo-man-ford-till-sjukhus-1

    Larmet kom till polisen klockan 20.10 på söndagskvällen. En 16-årig pojke hade då blivit skjuten på Lundavägen i Malmö.

    - Vi har en konstaterad skottlossning. Pojken besökte pizzerian som kund när han blev beskjuten med flera skott från en skytt som stod på gatan utanför, säger Rickard Lundqvist, pressinformatör hos polisen.

    Flera patruller har varit på plats under kvällen och kriminaltekniker har genomsökt pizzerian. Polisen ser ingen koppling mellan pizzerian och dådet.

    Det fanns flera personer i pizzerian i samband med skottlossningen. Men ingen annan än pojken skadades. Polisen rubricerar det som försök till mord och framkallande av fara för annan.
  • Rataxes
    Padirac skrev 2018-12-03 00:50:22 följande:

    Har du nu ljugit om mig en gång till? 

    Jag har sagt att de som är del av 'buset' eller finns i närheten av 'buset' är de som har större risk än 'vanligt folk' - för vanligt folk är risken för att utsättas för våld mindre än för 10 - 20 årsedan. Kolla min länk ovan med fakta i frågan. 

    8-åringen tillsammans med sin familj hälsade på släktingar i en lägenhet där en känd gängkriminell var skriven. länk med uppgifter finns ovan. 8 åringen är naturligtvis oskyldig men utsatt för risker iom närheten till 'buset, precis som jag sagt. 

    63-åringen var helt utomstående precis som du säger.

    Övriga känner jag inte till, men det förändrar inte fakta i frågan.  Att gängkriminalitet och dess ökade användning av grövre våld är ett problem kan ingen förneka, men att det skulle ha gjort Sverige mer otryggt än hur det var tidigare är inte sant. Med det sagt så är det kanske dags att fundera en gång till lögner och på förtjänad respekt


    Du länkar till en låst artikel... Jag betalar inte för Wolods kräkheter.

    3 gånger så många har mördats i Malmö jämfört med i London om man jämför mord/100000 invånare 2017.

    Sen kan du dilla hur mycket du vill om att tryggheten ökar.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna