• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    hatad skrev 2018-12-12 22:10:06 följande:
    När du hänvisar till statistik så är det en fördel om du förstår den.
    Eftersom jag sagt samma sak som nya Riksåklagaren så har i alla fall vi två förstått statistiken på samma sätt.Solig
  • Padirac
    K Markatta skrev 2018-12-13 00:25:32 följande:
    www.expressen.se/ledare/ledarsnack/kriminolog.../

    Kriminolog: Rekordhög brottsnivå ger skäl till oro
    från länken 

    "Och när det gäller skjutningar är vi på samma nivå som förra året vad gäller antalet dödade. Med tanke på att förra året var rekorddåligt både när det gäller skjutvapenvåld och utsatthet för brott, så skulle jag vilja säga att läget är ganska allvarligt.

    Om man tittar på gängbrottsligheten och jämför över tid och med andra länder - hur ser det ut?


    - Det som sticker ut i Sverige är att huvuddelen av skjutningarna har skett bland män som är under 30 år gamla. I den gruppen har vi en väldigt hög nivå jämfört med andra länder. Generellt är vi ett ganska normalt västeuropeiskt land när det gäller skjutvapenvåldet. "

  • Padirac
    K Markatta skrev 2018-12-12 10:13:11 följande:

    Inga utanför de kriminella gängen drabbas, del 45:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/larm-om-skottlossning-5

    Man skjuten till döds i Malmö

    En man i femtioårsåldern sköts till döds på onsdagsmorgonen på Södra Skolgatan i Malmö. SVT Nyheter Skåne har talat med en person som såg händelsen. Han hörde minst tre skott och berättar att gärningsmannen sköt mot huvudet.

    Många barnfamiljer fanns i närheten för att lämna sina barn på förskolan som ligger mittemot platsen där mannen sköts. Flera fönster på förskolan vetter ut mot gatan och personal såg händelsen.


    Från din länk

    "? Mannen är välkänd i grova kriminella kretsar och det jobbar vi utifrån och ser vad som kan hända nu, säger Ewa-Gun Westford, polisens presstalesperson."

    www.expressen.se/kvallsposten/saleh-hadri-en-av-malmos-mest-kriminella-mordades-utanfor-sin-port/

    "Taxiföretagaren Saleh Hadri, 51, har överlevt ett mordförsök. I dag mördades han utanför sin port tidigt på morgonen. Han har utpekats av polisen som en av Malmös mest kriminella."
  • K Markatta
    Padirac skrev 2018-12-13 00:47:47 följande:
    Från din länk

    " Mannen är välkänd i grova kriminella kretsar och det jobbar vi utifrån och ser vad som kan hända nu, säger Ewa-Gun Westford, polisens presstalesperson."

    www.expressen.se/kvallsposten/saleh-hadri-en-.../

    "Taxiföretagaren Saleh Hadri, 51, har överlevt ett mordförsök. I dag mördades han utanför sin port tidigt på morgonen. Han har utpekats av polisen som en av Malmös mest kriminella."
    Tror du missade poängen:

    Många barnfamiljer fanns i närheten för att lämna sina barn på förskolan som ligger mittemot platsen där mannen sköts. Flera fönster på förskolan vetter ut mot gatan och personal såg händelsen.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2018-12-13 01:36:20 följande:

    Tror du missade poängen:

    Många barnfamiljer fanns i närheten för att lämna sina barn på förskolan som ligger mittemot platsen där mannen sköts. Flera fönster på förskolan vetter ut mot gatan och personal såg händelsen.


    Nejdå, jag vill bara förtydliga vad som hänt och vem som var brottsoffer.

    Att gäng och nätverk skjuter på varandra på öppen gata på dagtid är vi redan överens om.
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-12-13 07:20:51 följande:

    Nejdå, jag vill bara förtydliga vad som hänt och vem som var brottsoffer.

    Att gäng och nätverk skjuter på varandra på öppen gata på dagtid är vi redan överens om.


    En man avrättas, med flera skott, mitt emot en förskola, med en jävla massa barn och föräldrar närvarande. Mannen är grovt kriminell. DÄRFÖR, är risken noll att någon av barnen och/eller föräldrarna träffas av rikoschettet eller förlupna projektiler.

    Underbart resonemang, padi.

    Underbart.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • hatad
    Padirac skrev 2018-12-12 22:16:58 följande:
    Eftersom jag sagt samma sak som nya Riksåklagaren så har i alla fall vi två förstått statistiken på samma sätt.Solig
    Antingen litar du fortfarande blint på alla former av auktoriteter oavsett hur fel de har, eller också har du inte förstått riksåklagararen
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2018-12-13 10:08:32 följande:
    En man avrättas, med flera skott, mitt emot en förskola, med en jävla massa barn och föräldrar närvarande. Mannen är grovt kriminell. DÄRFÖR, är risken noll att någon av barnen och/eller föräldrarna träffas av rikoschettet eller förlupna projektiler.

    Underbart resonemang, padi.

    Underbart.
    Jag ska säga något som är lätt at förstå som jag läst här i trådarena

    Herregud!!

    Jag säger att risken att utsättas för våld från gäng eller nätverk eller andra kriminella är liten jämfört med allt våld som vanliga människor utsätts för.

    Sluta slåss mot halmdockorna nu Solig
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna