• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-09-14 12:44:13 följande:
    Man kan även titta på hur många som drabbas av den senaste tidens bomber i våra städer. Här har vi nog haft tur än så länge med tanke på att det under året bl.a. sprängts med 20kg dynamit vid ett bostadshus utan att det rapporterats om att förbipasserande fått allvarligare skador.

    Inatt var det dock en ung kvinna i Lund som inte var lika lyckosam:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/explosion-i-l...

    Explosion i Lund - kvinna allvarligt skadad

    Klockan 02.41 larmades SOS Alarm av flera personen som hade hört en kraftig smäll på Stora Södergatan i centrala Lund.

    Enligt polisen ska byggnader så långt som hundra meter bort ha blivit skadade i explosionen. En kvinna i 20-årsåldern har förts till sjukhus efter händelsen. Hon ska ha gått förbi byggnaden när det smällde till, enligt Evelina Olsson, presstalesperson hos polisen i region syd.

    Skadorna på den förbipasserande kvinnan beskrivs av Region Skånes presstjänst som allvarliga men inte livshotande. Hon är kvar på sjukhus för fortsatt vård.

    Men, men. Relativiseringspatrullen kan säkert vifta bort det med icke-argument i stil med att kvinnan endast utgör någon miljondels promille av jordens befolkning eller irrelevanta jämförelser med hur många som dör i trafiken eller i sitt eget badkar.
    Sprängningarna är ett problem av ett slag skjutningarna inte varit. Här är det verkligen så att de oskyldiga som inte är delaktiga eller nätstående till de kriminella riskerar att utsättas. Skjutningarna har fram tills skjutningen i Nacka varit träffsäkra på den kriminella måltavlan.

    Samtidigt är det som du säger inte en våg av sprängningar som drar över landet.  Vi får säkert veta mer om vad som ligger bakom sprängningen vad tiden lider. 

    Hur som helst är det där om relativiseringspatrullen en underförståddhet i paritet med 'man och nöjds' hittepå om andras uppfattningar.
  • Padirac
    Röd stenätare skrev 2019-09-14 14:25:40 följande:
    Det är snarare du som är för trög för att fatta att jag missade ett ord.

    Det är inte större risk att bli skjuten till döds i skolan är det är på gatan. Trafikdöden är betydligt värre. Detta är dokumenterad vänsterlogik. Statistiken talar för sig själv. Det  är heller inget problem att vapen säljs till allmänheten i USA. Eller? Risken är ju så liten att bli skjuten.
    ahh,ett litet räknefel? 2 ppm = 2 promille, 60 liter bensin = 600 liter bensin eller det största räknefelet av alla 
    ">



    eller skrivfel - det kan hända dem bäste - vilket nu kan ses.

    Du vet, 5 myror ÄR fler än 4 elefanter och fler dör i trafiken än av skjutningar. Detta oavsett vad vi tycker om myror, elefanter, trafikdöda eller skjutningar.

    Siffrorna i sig inte av vilka motiv eller känslor vi har. Siffror är siffror.
  • Padirac
    Röd stenätare skrev 2019-09-14 14:39:49 följande:
    Är det inte en våg av sprängningar? Vilken sten har du sovit under?
    Din sten Solig
  • KillBill
    Crash Man skrev 2019-09-14 12:47:25 följande:

    Fin liten halmgubbe du gjorde där.

    1. Vem har påstått att det är ofarligt att skicka folk till Afghanistan?

    2. Hur många "Svärjevänner" har hävdad att Ryssland är deras favvoland?

    3. Hur många amerikaner vägrar åka till Sverige för att det är för farligt?

    4. Sitter det verkligen många "Svärjevänner" i Thailand och klagar på att det är farligt i Sverige?

    5. Flyttade verkligen Marcus Birro till Italien för att det var för farligt i Sverige?

    6. Vill svenskar verkligen avskaffa demokratin för att det är för farligt i Sverige?


    .

    På fråga 1, 2, 3, 4 och 6 är svaret vissa. När det gäller fråga 5 så är det ingen som har påstått att Birro flyttade till Italien men däremot planerade han att flytta till Italien.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-09-14 12:20:55 följande:

    Nu är det ju ett fåtal personer som begår dessa gäng och nätverksrelaterade skjutningar. I Södertälje kunde polisen för ett antal år sedan vända utvecklingen genom ett brett samarbete mellan myndigheter.

    Det första jag ser är att du räknar på ett urval och presenterar det som data för ett annat urval. Det är naturligtvis ingen hederlig argumentation utan ett flagrant försök att missleda och förvanska verkligheten. Om det nu är medvetet. Annars är det okunskap.

    Allmänheten är betydligt större än att de skulle vara i skottlinjen under samtliga dessa skjutningar. Så börja med att räkna på de rätta siffrorna innan du presenterar dina resultat.


    Klart att det går att vända utvecklingen...

    Vi har data över antalet skjutningar i Sverige mellan januari till slutet av augusti. Vi har data över hur många utomstående som har skadats i svenska skjutningar under samma period. Men vi kan inte använda dessa uppgifter med varandra?

    I övrigt så spenderade jag ett helt stycke med att påpeka svagheter i min uträkning... det finns som sagt mycket mer att ta hänsyn till för att få seriösa siffror.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-09-14 17:21:45 följande:
    Klart att det går att vända utvecklingen...

    Vi har data över antalet skjutningar i Sverige mellan januari till slutet av augusti. Vi har data över hur många utomstående som har skadats i svenska skjutningar under samma period. Men vi kan inte använda dessa uppgifter med varandra?

    I övrigt så spenderade jag ett helt stycke med att påpeka svagheter i min uträkning... det finns som sagt mycket mer att ta hänsyn till för att få seriösa siffror.
    Du kan använda dessa siffror med varandra, men du kan inte använda dessa siffror för att visa någonting annat än detta.

    Ja, de siffrorna var inte så seriösa utan missvisande - vad du hade för skäl till att producera dem kanske du vill berätta?
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-09-14 17:33:55 följande:

    Du kan använda dessa siffror med varandra, men du kan inte använda dessa siffror för att visa någonting annat än detta.

    Ja, de siffrorna var inte så seriösa utan missvisande - vad du hade för skäl till att producera dem kanske du vill berätta?


    Vart skulle jag ha använt siffrorna för någonting annat än att nosa på hur stor andel av skjutningarna som har fått skadlig respektive dödlig utgång för utomstående?

    Varför? Jag blev nyfiken på utsträckningen som Sveriges skjutningarna - i specifikt kriminella uppgörelser - drabbar utomstående och började räkna på saken. Du tycker inte alls att det vore en intressant uppgift att utreda närmare och mer seriöst?

    Sedan får du nog acceptera att målgruppen som jag vänder mig till förstår att någonting inte är seriöst uträknat - när de läser att uträkningen i fråga inte är seriös liksom varför den inte är seriös.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-09-14 18:35:40 följande:
    Vart skulle jag ha använt siffrorna för någonting annat än att nosa på hur stor andel av skjutningarna som har fått skadlig respektive dödlig utgång för utomstående?

    Varför? Jag blev nyfiken på utsträckningen som Sveriges skjutningarna - i specifikt kriminella uppgörelser - drabbar utomstående och började räkna på saken. Du tycker inte alls att det vore en intressant uppgift att utreda närmare och mer seriöst?

    Sedan får du nog acceptera att målgruppen som jag vänder mig till förstår att någonting inte är seriöst uträknat - när de läser att uträkningen i fråga inte är seriös liksom varför den inte är seriös.
    Det var inte så svårt att se att det inte var seriöst uträknat, det var kanske ett fulspel till och med?

     
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-09-14 19:03:54 följande:

    Det var inte så svårt att se att det inte var seriöst uträknat, det var kanske ett fulspel till och med?

     


    Är du medveten om att jag spenderade fler tecken på att (direkt som indirekt) belysa bristerna i min uträkning - än på någonting annat i inlägget?

    Vad förvånad jag blir när du menar att det inte var svårt att se hur uträkningen var oseriös... för det var ju inte upplagt på det viset eller så.

    Vad är det du brottas med här egentligen?
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-09-14 15:28:08 följande:

    .

    På fråga 1, 2, 3, 4 och 6 är svaret vissa. När det gäller fråga 5 så är det ingen som har påstått att Birro flyttade till Italien men däremot planerade han att flytta till Italien.


    VISSA !!!

    SNACKA om luddigt svar.

    Vad menar DU.

    BILL?
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna