Anton Chigurh skrev 2019-09-01 15:45:14 följande:
Jaha du padi....så nu är jag grälsjuk också. Du förnekar dig sannerligen inte. Herregud alltså...!!!
"Region Skåne hoppas att det krånglande ställverket i Hurva tas i drift och avstyr EN HOTANDE ELBRIST i Skåne. Hoppet ställs också till en ny likströmskabel från Tyskland.
Det framgår av den kartläggning av den skånska elförsörjningen som regionstyrelsen tagit fram och som nu ska ligga till grund för hur Region Skåne agerar.
I en rad artiklar har Sydsvenskan och HD beskrivit den effektbrist som hotar Skåne. De sydligaste delarna av Sverige har ännu femton år efter stängningen av kärnkraftverken i Barsebäck inte kompenserats för det effektbortfall som då uppstod.
Den regionala elkonsumtionen i Skåne är idag fyra gånger större än den regionala elproduktionen. Därför behöver Skåne elkraft utifrån antingen från norra Sverige, Tyskland eller Danmark."
Jamen, vad bra att du kunde specificera vad du menade och att du avsåg EN HOTANDE ELBRIST pga krånglande ställverk och ett ännu inte tillkommet tillskott av tysk el för framtida bruk. Var det så olikt det jag beskrev som en definition av elbrist
Så ditt ojande över att jag inte skulle veta vad elbrist var - det var alltså inte alls grälsjukt - utan samma toner som du uppvaktar kärestan med kanske - Sammetslen framställan Anton

Anton Chigurh skrev 2019-09-01 15:17:08 följande:
Menar du på fullt allvar att du INTE förstår vad som menas med, elbrist...!
I så fall, padi.....i så fall är det illa.
Jävligt illa.
lika sammetslent som ovan tyckte jag att du var grälsjuk.. HERREGUD ANTON!!