• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    tintin i kongo skrev 2019-08-30 23:10:08 följande:
    Faktum är att antalet skjutningar definitivt påverkas av oron. Det är väl knappast någon sensation om fler beväpnar sig på orter där skjutningar är vanliga.

Det motsatta sambandet är dock ännu renare. Självfallet påverkas människors oro av antalet skjutningar. Folk förstår ju att dödandet bara är toppen av isberget.

Antalet våldtäkter i stockholm passerar nu 2000 per år. En kraftig ökning under 2019. Enligt uppgift blev över 100000 invånare rånade under 2017.

Så nog finns visst fog för oro alltid.

När man värderar brottsstatistik i polisområde Stockholm så ska man känna till att området spänner från Norrtälje till Nynäshamn och inkluderar Gotland. I området bor drygt 2,3 miljoner människor.

Polisens statistik är mycket detaljerad och inkluderar även försök till brott. Du menar att det ska ha varit en kraftig ökning av våldtäkter men vad jag kan se så är ökningen är enligt polisen 5% (enligt samma statistik så har antalet sexualbrott totalt minskat med 6%).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Tittar man på halvårsstatistiken över anmälda brott de senaste 10 åren för brottskategorierna misshandel, rån, våldtäkt och mord/dråpförsök så är det bara antal anmälda våldtäkter som har ökat men då är det bra att känna till att våldtäktslagstiftningen har skärpts år 2013 och år 2018 så statistiken är inte helt jämförbar när det gäller denna brottskategori.

• Padirac
    tintin i kongo skrev 2019-08-30 23:10:08 följande:
    Faktum är att antalet skjutningar definitivt påverkas av oron. Det är väl knappast någon sensation om fler beväpnar sig på orter där skjutningar är vanliga.

Det motsatta sambandet är dock ännu renare. Självfallet påverkas människors oro av antalet skjutningar. Folk förstår ju att dödandet bara är toppen av isberget.

Antalet våldtäkter i stockholm passerar nu 2000 per år. En kraftig ökning under 2019. Enligt uppgift blev över 100000 invånare rånade under 2017.

Så nog finns visst fog för oro alltid.
    Det är mycket troligt att det eskalerande interna dödliga våldet inom gäng och nätverk beror på att fler av dem beväpnar sig för att ha samma maktmedel som de rivaliserande kriminella.  Det verkar dock inte påverka risken för att utomstående ska råka ut för deras interna dödliga våld.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-08-31 16:11:32 följande:

Moderat riksdagskvinna och Jimmie Åkesson spred fake news om elbrist i Ystad.

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/politiker-spred-rykten-om-elbrist-och-kaffekokning-i-ystad

Du menar att det inte föreligger risk för elbrist?

www.di.se/nyheter/vdn-slar-larm-risken-for-akut-elbrist-okar-politikerna-har-inte-forstatt/
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-09-01 10:19:25 följande:
    Du menar att det inte föreligger risk för elbrist?

www.di.se/nyheter/vdn-slar-larm-risken-for-akut-elbrist-okar-politikerna-har-inte-forstatt/
    Om du inte begriper texten i artikeln som jag länkar till så är jag rädd att du aldrig kommer att förstå. Jag bifogar länken igen om det var så att du aldrig läste den. 

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/politiker-spred-rykten-om-elbrist-och-kaffekokning-i-ystad
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-09-01 10:47:50 följande:

Om du inte begriper texten i artikeln som jag länkar till så är jag rädd att du aldrig kommer att förstå. Jag bifogar länken igen om det var så att du aldrig läste den. 

Och? Det finns ett reellt effektproblem i Skåne vilket även beskrivs i artikeln. Du kan tagga ner litegrann och kliva ner från din von oben position. Du är knappast rätt person att klistra bristande läsförståelse på andra.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-09-01 11:00:25 följande:

Och? Det finns ett reellt effektproblem i Skåne vilket även beskrivs i artikeln. Du kan tagga ner litegrann och kliva ner från din von oben position. Du är knappast rätt person att klistra bristande läsförståelse på andra.

Jag har länkat till en artikel som handlar om att en moderat riksdagskvinna och sverigedemokraten Jimmie Åkesson spridit fake news.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-09-01 11:14:19 följande:

Jag har länkat till en artikel som handlar om att en moderat riksdagskvinna och sverigedemokraten Jimmie Åkesson spridit fake news.

Ur artikeln du länkar till:

"Enligt Jessica Fredson kan Ystad få akut elbrist under vintern."
  • K Markatta

"Även utanför storstäderna växer risken för akut elbrist, enligt uppgift till Di. Ett exempel är Ystad, där det kommunala energibolagets vd nu trycker på larmknappen och kräver krafttag från regeringen och Svenska Kraftnät."

Vad har då ansvarig minister Ygeman (S) gjort i det här mycket bekymmersamma läget när elbrist hotar och när elbolag desperat trycker på larmknappen? Hittills har han endast tagit krafttag mot Norges regering när han antydde att de var nazister. I övrigt har han mest legat i hängmattan.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna