• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Crash Man
    Crash Man skrev 2019-02-20 15:08:11 följande:
    Syftet med neutralitet är att man aldrig tar ställning varken för eller mot ett påstående 
    Nu skrev jag för snabbt igen. Jag missade några ord.
  • Mentat
    Crash Man skrev 2019-02-20 15:09:42 följande:

    Vad tycker ni som påstår att public service är opartiska om det här.

    pbs.twimg.com/media/Dzmh-s2X4AEZ_KQ.jpg


    Jag inser att public service är tydligt partiska men i just det där fallet ser jag inte riktigt problemet. De har väl bott i Växjö innan de reste ner till Syrien. För all del, de är gissningsvis inte födda i Växjö men det finns betydligt bättre exempel på partiskhet enligt mig.
  • Crash Man
    Mentat skrev 2019-02-20 17:16:14 följande:

    Jag inser att public service är tydligt partiska men i just det där fallet ser jag inte riktigt problemet. De har väl bott i Växjö innan de reste ner till Syrien. För all del, de är gissningsvis inte födda i Växjö men det finns betydligt bättre exempel på partiskhet enligt mig.


    Jag syftar på.att de använde ordet aktivister när de pratar om terrorister.

    En skrev i twitterflödet "när ska ni intervjua aktivisten Akilov"
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-20 13:17:37 följande:
    Du har nytta av rehabiliteringen eftersom kostnaden för missbrukarnas kriminalitet indirekt drabbar även dig genom högre priser, försäkringar och ett dyrare rättsväsende. En fungerande skola gör människor anställningsbar vilket leder till att fasta kostnader som till exempel infrastruktur kan slås ut på fler. Att betala för mer än en radiokanal är däremot svårt att försvara.

    Pengarna som går till publik service skulle göra större nytta på andra håll. I valet mellan en skattefinansierad melodifestival och ett fungerande civilförsvar som kan möta de utmaningar som ett ändrat klimat leder till så föredrar jag det senare.

    Skall vi ha en public service, utöver en radiokanal för krisinformation och möjligen en tv kanal för smalare program, så borde det ske en upphandling precis som för infrastrukturprojekt.
    Nej. Du bestämmer inte vad jag har nytta av. Det bestämmer jag. Och jag vill inte betala för saker jag inte anser jag har nytta av
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Crash Man skrev 2019-02-20 15:08:11 följande:

    Så du börjar alltså med att trycka ner mitt språkbruk. Jag skriver snabbt och blir det fel ibland, men det spelar helt ärligt ingen roll för vill du diskutera något bör du undvika dåliga härskartekniker som att kommentera någon annans skrift. Jag ser inget behov av att kommentera ditt dravel angående SD-vänliga incels, för det hör inte till den här debatten.

    Jag har redan kommenterat det där - SVT's demokratiparagraf är åt helvete. Syftet med neutralitet är att man aldrig tar ställning varken ett påstående. Det känns som att SVT definierar demokrati på samma sätt som tyskarna gjorde med DDR, alltså att demokrati innebär att staten har som roll att fostra medborgarna till att anamma "goda" åsikter. Det är en av anledningarna till varför jag är emot public service.
    nihka skrev 2019-02-19 02:27:29 följande:
    Ole. Dole Doff. Jag vill inte betala för rehabilitering av alkoholister, för det kommer jag aldrig att få nytta av och sedan tycker jag att jag ska vara undantagen från att betala för skolan. Jag är klar med skolan och tycker att de som använder den kunde betala i proportion till hur mycket de använder dem. Jag lärde mig snabbt och de som tar lite mer tid på sig kan också betala mer

    Om du inte vill betala för rehabilitering av alkoholister så förstår jag dig. För tio år sedan delade jag dina åsikter. Då var jag för ett samhälle som tillät allt och skulle låta människor klara sig själva om de fick problem. Jag blev dock lite mer vänster med tiden, vilket var en av anledningarna till varför jag valde SD istället för M.
    Nej, jag började med att hylla mitt språkbruk. Förstår du inte vad du läser? Men jag kanske ska börja som du gjorde istället och prata om din intelligens? Nej, sådan härskartekniker håller inte jag på med!

    SD-vänliga incels. Ja, herregud vad mycket dravel de kommer med i trådarna. Den här också. De lämnar en lång svart svans med nick efter sig.

    Nej, det är inte "åt helvete" med de regler som SVT har att förhålla sig till och hur det "känns" för dig är fullkomligt irrelevant och ointressant. Lagar och regler är till för att man ska hålla sig till dem, inte "känna" kring.

    Nu har jag ALDRIG tyckt annat än att man med gemensamma medel ska betala för rehabilitering av alkoholister, men jag har aldrig funnit orsak att rösta på ett rasistiskt parti som SD för det.

    Jag tycker vi ska fortsätta med PS, men man kan banta ner. Ren underhållning kan man gärna plocka bort. Det är min åsikt. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mentat
    Crash Man skrev 2019-02-20 18:41:32 följande:
    Jag syftar på.att de använde ordet aktivister när de pratar om terrorister.

    En skrev i twitterflödet "när ska ni intervjua aktivisten Akilov"
    Aha. Ja, det är klart att den som är aktiv inom IS också är terrorist, möjligen även deltagare i folkmord.
  • Flash Gordon
    Mentat skrev 2019-02-21 08:05:04 följande:
    Aha. Ja, det är klart att den som är aktiv inom IS också är terrorist, möjligen även deltagare i folkmord.
    IS-aktivist
    IS-resenär

    I värsta fall kan de sträcka sig till IS-krigare, IS-stridande eller IS-soldater och fd minister Kaplan jämförde dem med de svenskar som reste till Finland under andra världskriget för att försvara dem mot Ryssland.

    Nu bytte SR till "IS-rekryterare" i den aktuella artikeln.

    Ett alternativ hade förstås varit IS-terrorist men riktigt så långt vill inte statlig media sträcka sig.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-02-21 09:42:48 följande:

    IS-aktivist

    IS-resenär

    I värsta fall kan de sträcka sig till IS-krigare, IS-stridande eller IS-soldater och fd minister Kaplan jämförde dem med de svenskar som reste till Finland under andra världskriget för att försvara dem mot Ryssland.

    Nu bytte SR till "IS-rekryterare" i den aktuella artikeln.

    Ett alternativ hade förstås varit IS-terrorist men riktigt så långt vill inte statlig media sträcka sig.


    Jag vet att Akilov själv sa att han utförde sitt terrorbrott i namn av OS, men hur var det med IS, tog de på sig ansvaret eller kred för Akilovs attentat?

    En öppen fråga då jag är osäker på hur det förhöll eller förhåller sig.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?