• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-03 13:10:04 följande:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kvinna-overfallen-i-centrala-nybro-polisen-soker-vittnen

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7399357

    Inte ett ord om att kvinnan var judinna och att gärningsmännen slet av hennes halsband med davidsstjärna och kallade henne "sharmutah". 


    Nej det står i stället: "Polisen utreder överfallet som försök till rån och hatbrott. Det senare eftersom männen slet av kvinnan hennes halsband med en religiös symbol, och uttryckte sig nedlåtande om hennes religionstillhörighet."

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Moderno
    Padirac skrev 2020-02-01 23:26:29 följande:

    Senare i sändningen framgår det att SDs postion i frågan stämmer, men att uppgiften fanns med i budgeten stämmer inte.

    Som vanligt påstår Jimmy en sak, och sen i riksdagen driver SD det omvända


    Det var alltså en felaktig uppgift.
  • Padirac
    Moderno skrev 2020-02-03 23:07:58 följande:

    Det var alltså en felaktig uppgift.


    Vad menar du är en felaktig uppgift?

    Vad i uppgifterna är relevant för påståendet om vad SD vill göra med arbetsmarknadsstödet?

    Du bortser från det som är relevant för att försöka skjuta ner kritik mot eller till och med redogörande för SDs politik mha var uppgifterna kommer från. Spelar det verkligen någon roll i sakfrågan ? Självklart inte. Och det vet du.
  • Moderno
    Padirac skrev 2020-02-04 00:33:33 följande:

    Vad menar du är en felaktig uppgift?

    Vad i uppgifterna är relevant för påståendet om vad SD vill göra med arbetsmarknadsstödet?

    Du bortser från det som är relevant för att försöka skjuta ner kritik mot eller till och med redogörande för SDs politik mha var uppgifterna kommer från. Spelar det verkligen någon roll i sakfrågan ? Självklart inte. Och det vet du.


    Man kan inte bygga sakfrågan på felaktiga uppgifter. Det vet (förhoppningsvis) även du.
  • Padirac
    Moderno skrev 2020-02-06 03:33:03 följande:

    Man kan inte bygga sakfrågan på felaktiga uppgifter. Det vet (förhoppningsvis) även du.


    I det här fallet bygger sakfrågan på riktiga uppgifter från SD själva, men uppgifterna gavs fel referens.

    Men du kanske tänker att sakfrågan snarare är var SD har delgett dessa uppgifter än vad SD har delgett för uppgifter?
  • DonKrieg

    Lyssnade på SVT rapportering om riksrätten mot Trump igår. Han friades, men SVT får det att låta som att han är skyldig och att senaten är korrupt.Och idag bjöd man in en person från Democrats Abroad för att uttala sig. De försöker ju inte ens smyga med partiskheten längre.

  • Moderno
    Padirac skrev 2020-02-06 12:37:02 följande:

    I det här fallet bygger sakfrågan på riktiga uppgifter från SD själva, men uppgifterna gavs fel referens.

    Men du kanske tänker att sakfrågan snarare är var SD har delgett dessa uppgifter än vad SD har delgett för uppgifter?


    Nej, jag menar (och har gett uttryck för) att sakfrågan är hur ett så pass gediget program kunde göra ett så flagrant misstag att det bygger en betydande del av en partiledarintervju på en felaktig uppgift som dessutom är lätt att kontrollera. Jag undrar vem som hade ansvar för faktakoll i det här fallet. Vad SD har gett uttryck för i andra sammanhang är däremot inte av större intresse för den sakfråga jag har lyft fram.

    Men nu har jag sagt detta så många gånger att jag inte orkar svara en gång till på samma sak.
    Padirac skrev 2020-02-06 12:37:02 följande:

    I det här fallet bygger sakfrågan på riktiga uppgifter från SD själva, men uppgifterna gavs fel referens.

    Men du kanske tänker att sakfrågan snarare är var SD har delgett dessa uppgifter än vad SD har delgett för uppgifter?


    Nej, jag menar (och har gett uttryck för) att sakfrågan är hur ett så pass gediget program kunde göra ett så flagrant misstag att det bygger en betydande del av en partiledarintervju på en felaktig uppgift som dessutom är lätt att kontrollera. Jag undrar vem som hade ansvar för faktakoll i det här fallet. Vad SD har gett uttryck för i andra sammanhang är däremot inte av större intresse för den sakfråga jag har lyft fram.

    Men nu har jag sagt detta så många gånger att jag inte orkar svara en gång till på samma sak.
  • KillBill
    DonKrieg skrev 2020-02-06 12:41:16 följande:

    Lyssnade på SVT rapportering om riksrätten mot Trump igår. Han friades, men SVT får det att låta som att han är skyldig och att senaten är korrupt.Och idag bjöd man in en person från Democrats Abroad för att uttala sig. De försöker ju inte ens smyga med partiskheten längre.


    USA:s president har villkorat militärt stöd till ett annat land, med att presidenten i det landet skulle gräva fram skit om sonen till en politisk motståndare i USA och du ifrågasätter SVTs rapportering? Tom en Republikan röstade för att Trump skulle fällas och det säger en del..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kristina1979
    Kopierat från trådstarten:
    "Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti."

    Finns det ingen moderator, eller någon på familjeliv, som har någon som helst synpunkt på att medlemmar har en skyldighet att hålla sig till ämnet? Åtminstone någorlunda eller åtminstone lite i närheten av ämnet???
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?