• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • KillBill
    Xelol skrev 2020-07-06 18:06:04 följande:

     

    Videon ovan:

    Kent: ?är det inte er uppdrag att redovisa någon form av verkligheten??

    Sofia (ekot): Nej


    Vad jag kan se så handlar detta om ett inslag från en P1 dokumentär och inte från ett inslag i EKOT. Programmet handlade om besökare på Pride har känt sig hotade av medlemmar från SDU dvs. det ungdomsförbund som uteslöts från SD pga. kopplingar till högerextremism, fascism och nazism..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    Padirac skrev 2020-07-05 15:48:52 följande:
    Det stämmer att jag inte har något till övers för SDmedia eller annan alternativ media med kopplingar till fascism eller etnonationalism eller media som sprider alternativa fakta baserade på politiska agendor.
    För den socialdemokratiska kampgruppen är allt och alla som ligger utanför den socialdemokratiska mediebubblan antingen SDmedia eller så går de SD:s ärenden.
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-07-06 20:52:05 följande:

    För den socialdemokratiska kampgruppen är allt och alla som ligger utanför den socialdemokratiska mediebubblan antingen SDmedia eller så går de SD:s ärenden.


    Ingen tror väl på att det saknades kopplingar mellan Avpixlat och SD?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    nattuw skrev 2020-07-06 20:52:05 följande:
    För den socialdemokratiska kampgruppen är allt och alla som ligger utanför den socialdemokratiska mediebubblan antingen SDmedia eller så går de SD:s ärenden.
    Njae, jag tror inte att någon annan är du skulle komma på tanken att K Ekroth inte har med Sd att göra i fallet i fråga 

    Till och med när SDs företrädare KEs bravader diskuteras på initiativ av en SDsympatisör så får du det till att det skulle handla om att orättfärdigt ta upp SD och de som går SDs ärenden.

    Det är oanade höjder - eller bottnar - som debatten tas till
  • nihka
    Xelol skrev 2020-07-04 11:23:20 följande:

    Olika frågor gynnar olika partier olika mycket, Miljöfrågor gynnar Mp+C samt välfärd gynnar S+V. Visst är det konstigt att PS använder sin urvalsmakt för att driva dessa frågor i en valrörelse?


    Detta stycke säger väl allt från tidigare länkade rapport,
    ? Den nyhetsjournalistiska bevakningen av valrörel- sen 2018 visar också en strävan hos journalisterna att fungera som uttolkare, vilket kan ses som ett uttryck för tolkningsmakten. Några indikatorer på detta är att en betydande del av rapporteringen är tolkande snarare än beskrivande, förekomsten av tydligt värde- rande ord och uttalanden från journalister sida?


    Annars kan du även läsa rapporten från Kent Asp (Göteborgsk universitet) Där det står att aktuell (SVT) var det nyhetsmedie som främst gynnade de rödgrön. https://jmg.gu.se/digitalAssets/1335/1335825_63-mediernas-prestationer-och-betydelse.pdf

    L
    äser man den rapporten så ser man att hur en opartisk synpynkt skulle vara bättre att lägga ner publik service och ge alla en DN permutation istället (skulle ävem vara mycket billigare)


    Nej, alla partier har en inställning till alla frågor, bara olika inställning.
  • mari123

    Nä inte ett dugg. För min del spelar det inget roll numer för jag ser aldrig på teve och lyssnar aldrig direkt på radion. Finns jättemycket bra på SR om man väljer ut guldkornen och laddar ner. Har en gammal kompis (tant som jag själv) som talade sig varm om ngt radioprogram hon brukade lyssna på och HERREGUD så kul det var.......och en dag......var väl ett par år sedan så tänkte jag...-"Men jag ska var positiv och så slog jag på radion och jag LOVAR.....det tog 20 minuter innan jag hörde skit om Trump! Fel dag, fel tid.........tydligen....eller?

  • Padirac
    K Markatta skrev 2020-07-07 16:59:13 följande:
    Morgan Johansson (S) pressades ordentligt i SVT:s Morgonstudion:
    Tyvärr följer ju M gärna med SD i deras politik. Ända sedan AKBs tveksamheter om SDs bakgrund har de på alla nivåer runt om i landet stöttat och sneglat på SD - Beklämmande Obestämd
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 17:14:48 följande:
    Nä inte ett dugg. För min del spelar det inget roll numer för jag ser aldrig på teve och lyssnar aldrig direkt på radion. Finns jättemycket bra på SR om man väljer ut guldkornen och laddar ner. Har en gammal kompis (tant som jag själv) som talade sig varm om ngt radioprogram hon brukade lyssna på och HERREGUD så kul det var.......och en dag......var väl ett par år sedan så tänkte jag...-"Men jag ska var positiv och så slog jag på radion och jag LOVAR.....det tog 20 minuter innan jag hörde skit om Trump! Fel dag, fel tid.........tydligen....eller?
    Fel president skulle jag tro  - maken till lögner, stöd för white supremacy, kvinnofientlighet och fake news har aldrig i modern tid skådats hos en president i USA..
  • mari123
    Padirac skrev 2020-07-07 18:21:35 följande:
    Fel president skulle jag tro  - maken till lögner, stöd för white supremacy, kvinnofientlighet och fake news har aldrig i modern tid skådats hos en president i USA..
    Suck. 
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?