• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • happylife
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:37:49 följande:

    Bruna flytningar är ju inte helt ovanligt på bim så det är nog ingen fara. Men jag förstår om du oroar dig.. Själv går jag och är orolig över att mitt enda symtom som jag har haft har börjat avta. Har haft spända och ömma bröst sen äl och idag när jag vaknade så är dom inte spända eller speciellt ömma längre 

    Man blir ju så orolig!


    Nä jag vet men blir livrädd för ännu ett MF! Usch denna väntan.

    Symtomen kan gå fram o tillbaka så det är nog ingen fara <3
  • Nanathalie

    Hej tjejer. Plussade igår och tror jag är i v5 eller liknande. Detta blir 2:a barnet har en son på 3 år från ett tidigare förhållande. Detta blir Mao min sambos 1a biologiska barn. Känns fantastiskt och långt ifrån verkligt. :)

  • CarolinK

    Hej tjejer

    Här är en till som precis har plussat ???? om mina beräkningar stämmer så har jag bf den 22/5, går in i vecka 5 imorgon.

    Jag är snart 33 år och har två barn sen tidigare, en 7 åring och en 5 åring

  • Bustrollen
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:39:13 följande:

    Kontaktade ni mvc direkt när ni hade plussat eller väntade ni ett tag? 


    Jag ringde efter några dagar. Har varit på hälsosamtal redan och tagit prover, inskrivning o. Ca 2 v.
  • EvelinaS0403
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:39:13 följande:

    Kontaktade ni mvc direkt när ni hade plussat eller väntade ni ett tag? 


    Idag kontaktade jag MVC, och fick tid redan imorgon.
  • EvelinaS0403

    Man brukar ju ge smeknamn på den lilla i magen tills man kanske bestämt namn, eller man vet vad det är för kön eller tills bebisen kommit.


    Vad har ni döpt er till för smeknamn?


    Våran blev, Plupp <3
    Efter en fin gammal sagobok man läste man var liten.
    Han var så söt.


     


    så när jag pratar om bebisen så är det "Plupp"


    Man brukar ju ge smeknamn på den lilla i magen tills man kanske bestämt namn, eller man vet vad det är för kön eller tills bebisen kommit.


    Vad har ni döpt er till för smeknamn?


    Våran blev, Plupp <3
    Efter en fin gammal sagobok man läste man var liten.
    Han var så söt.


     


    så när jag pratar om bebi

    sen så är det "Plupp"

  • xerox

    Här är en till :) bf 4/5. Detta blir barn nr 4.

    Mår så illa och är fruktansvärt trött...

  • Anotherone
    Onix skrev 2016-09-12 11:46:17 följande:

    Ni som väntar andra barnet, i vilken vecka har ni ert första besök? Jag har inte mitt förrän i v 12.


    Jag har BF 1/5 och ska dit imorgon!
    Men jag tror inte det är den "riktiga" inskrivningen, som jag förstod det så är det här ett hälsosamtal och sen kör man inskrivning om några veckor i samband med att man tar blodprovet inför KUB/NUPP. Men jag kan ha fel, det lär vi märka imorgon!
  • Anotherone
    Norrisen skrev 2016-09-12 12:09:01 följande:

    Hejsan,
    Jag plussade förra veckan och runt 15/5 är det beräknat. Det är mitt andra barn, har en son på 10 år så detta blir en liten sladdis.


    Kul, jag har också en tioåring hemma (fast han vet inget ännu )
    Har ni berättat? Eller när tänker ni göra det?
  • FC89

    Är det bara jag som tycker att tiden går så långsamt? Förstår inte hur jag ska få tiden att gå. Vill ju bara att man ska vara i åtminstone vecka 13 så man slipper den oron i alla fall. Men just nu känns det som om varje dag är minst en vecka lång.

Svar på tråden BF maj 2017