• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-10-29 12:14:04 följande:

    ÄNTLIGEN fick vi svar, vår fantastiska läkare tog sig tid att höra av sig till oss på en lördagmorgon!! Vi väntar en frisk liten flicka och vår gosse ska bli storebror!!!

    Lyckan är total!!! <3 <3 <3


    Åhh så härligt!! Grattis :) Vart gjorde ni nipt? Funderar också på det
  • trulle82
    Bäbiiiis skrev 2016-10-29 12:48:30 följande:

    Nu har mina bröst blivit ömma, svullna och läcker lite mjölk. De har inte varit ömma alls tidigare så det känns skönt att symptomen fortsätter komma.


    Mina växer också och det kliar!! Det gjorde det förra gången också. Då gick jag upp i storlek två storlekar (minst). Från C till E. Det gick dock ner igen efter amning :) Mina har dock inte börjat läcka.

    Jag är också ny i tråden, jag är i v12. BF 18 maj. Andra barnet.
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 12:53:59 följande:
    Åhh så härligt!! Grattis :) Vart gjorde ni nipt? Funderar också på det
    Vi gjorde Nipt hos Crocus (Anders Selbing) och fick svar på 8 dgr trots att det skickades till USA på analys..

    Är man en orolig individ som jag så kan jag rekommendera nipt många nöjer sig dock med Kubens resultat vilket vi inte känner full tillit till.
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-10-29 14:06:01 följande:

    Vi gjorde Nipt hos Crocus (Anders Selbing) och fick svar på 8 dgr trots att det skickades till USA på analys..

    Är man en orolig individ som jag så kan jag rekommendera nipt många nöjer sig dock med Kubens resultat vilket vi inte känner full tillit till.


    Tack för svar :) Åh är en bit till Linköping men crocuskliniken finns även i Sthlm såg jag på deras hemsida.

    Är också en orolig individ så känner att det testet blir bäst för oss. Ska boka en tid :) Vilken vecka gjorde du i? Jag är i 10+3 nu.
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 14:11:54 följande:
    Tack för svar :) Åh är en bit till Linköping men crocuskliniken finns även i Sthlm såg jag på deras hemsida.

    Är också en orolig individ så känner att det testet blir bäst för oss. Ska boka en tid :) Vilken vecka gjorde du i? Jag är i 10+3 nu.
    Jag trodde att jag var i 9 +4 men blev framflyttad till 10+2 men bara man har passerat vecka 9+0 så ska det vara ok.

    åååh lycka till och lova berätta vad ni bestämmer er för och hur det går.. :)
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-10-29 14:18:02 följande:

    Jag trodde att jag var i 9 +4 men blev framflyttad till 10+2 men bara man har passerat vecka 9+0 så ska det vara ok.

    åååh lycka till och lova berätta vad ni bestämmer er för och hur det går.. :)


    Okej :) Skönt att bli framflyttad :) Struntar ni helt i kuben i och med svaret från nipt eller gör ni tidigt ul eller väntar ni till rutinultraljudet istället? Många frågor;)

    Absolut det gör jag :) Blir nipt, men funderar på att göra det tidiga ul i kuben men då strunta i kub blodprovet.
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 14:33:22 följande:
    Okej :) Skönt att bli framflyttad :) Struntar ni helt i kuben i och med svaret från nipt eller gör ni tidigt ul eller väntar ni till rutinultraljudet istället? Många frågor;)

    Absolut det gör jag :) Blir nipt, men funderar på att göra det tidiga ul i kuben men då strunta i kub blodprovet.
    Vi kommer göra kuben, av 2 anledningar, dels blev vi rekommenderade av Selbing att faktiskt göra kub då man kan upptäcka andra saker också för att jag är nyfiken och vill jämföra med vår första graviditet.

    Men resultatet kommer inte spela ngn roll längre då vi redan har resultatet från Nipt med betydligt större säkerhetsmarginal. 
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-10-29 15:47:27 följande:

    Vi kommer göra kuben, av 2 anledningar, dels blev vi rekommenderade av Selbing att faktiskt göra kub då man kan upptäcka andra saker också för att jag är nyfiken och vill jämföra med vår första graviditet.

    Men resultatet kommer inte spela ngn roll längre då vi redan har resultatet från Nipt med betydligt större säkerhetsmarginal. 


    Okej kanske lika bra att göra kub då också :) men har ni även tagit/ska ta blodprovet som ingår i kub eller kör ni bara på ultraljudet (nupp)?

    Ja men precis nipt är ju mycket mer tillförlitligt!
  • ika_109

    Jag tog blodprov inför nipt den här veckan och den 7:e väntar kuben...

    Vi fick betala 6050 kr för det vanliga och inte ett utökat test.