• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Stina91
    hope88 skrev 2016-10-30 12:19:29 följande:

    Hoppas :) Jo det är sant. Vår läkare har sagt att mf risken just nu är densamma som efter vecka 12 i och med att allt sett bra hittills. Tack håller mina för dig med :)

    Vad skönt! Vi kommer göra nupp ultraljudet men inte blodprovet för kub. I och med ivfen så kan det tyvärr påverka sannolikheten till ett högre falskt positivt svar än om man inte gjort ivf vilket kommer skapa en massa oro. Det är något med hormonerna man fått som ger fel svar.

    Däremot kommer vi göra nipt test. Det kostae oss 7000 kr men det är det värt då det ivfen inte påverkar det blodprovet. Det testet mäter dna som utsöndras från fostret i mammans blod.


    Okej :) När är det dags för det då?

    Tycker du att det syns på dig att du är gravid än? ;)
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-10-30 12:29:23 följande:

    Okej :) När är det dags för det då?

    Tycker du att det syns på dig att du är gravid än? ;)


    Ska boka in nupp på tisdag med bm eller be om remiss för det men brukar väl vara i vecka 12+ nåt va? Nipt testet gör vi nog nu i veckan. Tar dock 2 veckor att få svar ca. Är supernervös för svar!

    Jag var ju lite rund om magen innan, men det syns lite mer på magen tycker både jag och maken :) Säkert mest uppblåsta tarmar ha ha;) själv?
  • Stina91
    hope88 skrev 2016-10-30 12:35:12 följande:

    Ska boka in nupp på tisdag med bm eller be om remiss för det men brukar väl vara i vecka 12+ nåt va? Nipt testet gör vi nog nu i veckan. Tar dock 2 veckor att få svar ca. Är supernervös för svar!

    Jag var ju lite rund om magen innan, men det syns lite mer på magen tycker både jag och maken :) Säkert mest uppblåsta tarmar ha ha;) själv?


    Tror dom vill göra det mellan v. 11+0 och 13+6. Men är inte hundra procent säker. Försök att slappna av, jag var också nervös. Men bara när man ser den lilla härja runt där inne sen, så blir man så glad och stolt ;)

    Jag har alltid varit smal. Det syns inget, eller jag själv ser en liten bula mellan höftbenen. Men ingen annan ser ;) Dock har jag redan gått upp fem kilo (!!!)
  • jooo
    hope88 skrev 2016-10-30 09:10:36 följande:

    Jo då sist låg den och vinka och gjorde små volter. En vilding kanske :) Tror din kommer röra sig mer på kub :) i vilken vecka gjorde du vul?


    Ok :) hoppas de! Jag gjorde i 8 + 5 förra gången. Nu är det kub 10 november i v 12 + 6 :)
  • hope88
    Stina91 skrev 2016-10-30 12:51:07 följande:

    Tror dom vill göra det mellan v. 11+0 och 13+6. Men är inte hundra procent säker. Försök att slappna av, jag var också nervös. Men bara när man ser den lilla härja runt där inne sen, så blir man så glad och stolt ;)

    Jag har alltid varit smal. Det syns inget, eller jag själv ser en liten bula mellan höftbenen. Men ingen annan ser ;) Dock har jag redan gått upp fem kilo (!!!)


    Okej bara invänta tiden då sen :)

    Ska försöka :) Ja varje gång man får se den tar hjärtat ett skutt. Igår fick maken tårar när han såg den vinka<3

    Kommer nog bara säga poff snart :) Jag tror ju inte jag har någon bebismage mer svullen liksom :p okej jag har gått upp 2 kg men har ju lite att ta av från innan ;)
  • hope88
    jooo skrev 2016-10-30 13:10:33 följande:

    Ok :) hoppas de! Jag gjorde i 8 + 5 förra gången. Nu är det kub 10 november i v 12 + 6 :)


    Det kommer den :) När vi fick se i vecka 8+1 då var den också still. Bara en böna som låg där såg det ut som:p men nu i vecka 10+3 kunde man se den guppa o vinka. Händer så mycket varje dag :) Snart dags då, spännande!
  • Freijah

    I fredags var vi hos läkaren och fick höra hjärtat!! Otrolig lättnad! Speciellt som vår förra graviditet slutade med att vi upptäckte MA vid denna tiden.

    Ultraljud inbokat till 12e december :)

  • Stina91
    Teresiat skrev 2016-10-30 17:38:53 följande:

    Nån annan än jag som är tröööööött? Somnar typ vid 20.00 varje kväll ;/


    Hahah, jag är sjukt trött. Det är i princip det enda symptom jag haft hela graviditeten. Det börjar sakta men säkert att avta lite grann nu ;)
  • ika_109
    Teresiat skrev 2016-10-30 17:38:53 följande:

    Nån annan än jag som är tröööööött? Somnar typ vid 20.00 varje kväll ;/


    Ååååh vad jag känner igen det där... börjar som du bli trött vid åtta och vid nio har jag redan intagit sängen, min sambo tycker inte det är speciellt roligt att få "sitta uppe" helt själv varje kväll :)

    Det släppte runt vecka 12-13 för mig under första graviditeten, går in i vecka 13 imorgon och har väl börjat märka en skillnad även om det går för sakta..