• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet
  • Anonym (Xit)
    Anonym (Hoppar in) skrev 2017-05-02 11:38:09 följande:
    Jag tycker dessa oenigheter känns så påklistrade och skapade för att experterna ska få säga sitt om de lika faserna i ett förhållande.

    Nu är ju de här förhållandena långt ifrån vanliga men om de hade blivit förälskade på vanlig vis så hade de ju inte redan börjat reta sig på varandra för sånt där smått. 

    Elisabeth hade ju tydligen redan i intervjuernas sagt att hon kunde sluta röka för en mans skull och nu valde hon att göra det. Men man gjorde nästan ett helt avsnitt av deras påstådda konflikt kring detta.

    Och detta med Magnus klädintresse känns minst sagt osannolikt, han verkar ju inte bry sig alls om sitt utseende i övrigt, slapp, otränad, småfet... Sofia vekar desto mer ytlig med sin kroppsfixering, känns konstigt att hon inte skulle bry sig alls i kläder och skor, särskilt som hon gått ned en del i vikt och fått kroppen hon vill ha.  
    Nu kanske jag spoilar saker här, men jag såg nyss E irl bolmandes på en cigg. Ska man tolka det som att dom inte förblev gifta?
  • Anonym (G)

    Jaaa just det, på tal om irl!

    Jag undrar! Hur funkar det när man är med i detta program, skriver deltagarna något kontrakt eller som söger att dem typ inte får visa sig tillsammans ( om dem bu valt varandra) eller lägga ut bilder på något som har med serien att göra tills sista avsnittet är sänt?!

    .. alltså ni fattar vad jag menar..

    Serien filmades väl förra sommaren, sänds nu. Det är ju sjukt lång tid efter besluten att leva i hemlighet... eller hur funkar det?

  • Anonym (Bea)
    Anonym (G) skrev 2017-05-02 12:51:43 följande:

    Jaaa just det, på tal om irl!

    Jag undrar! Hur funkar det när man är med i detta program, skriver deltagarna något kontrakt eller som söger att dem typ inte får visa sig tillsammans ( om dem bu valt varandra) eller lägga ut bilder på något som har med serien att göra tills sista avsnittet är sänt?!

    .. alltså ni fattar vad jag menar..

    Serien filmades väl förra sommaren, sänds nu. Det är ju sjukt lång tid efter besluten att leva i hemlighet... eller hur funkar det?


    Enligt Ratsit är Elizabeth och Mats gifta, precis som Sofia och Magnus.
    E och M bor inte ihop dock...
  • Anonym (G)
    Anonym (Bea) skrev 2017-05-02 17:04:22 följande:

    Enligt Ratsit är Elizabeth och Mats gifta, precis som Sofia och Magnus.

    E och M bor inte ihop dock...


    Fast ditt svar är ju knappast svar på mina frågor, eller hur?! Däremot om man vill se det så, en fet spoiler.
  • Anonym (Minnie)

    Riktigt deprimerande att Sofia valde att fortsätta vara gift med tanke på både vad Magnus säger om henne och hur han beter sig mot henne. Jag skulle gärna se en intervju om hur de har det nu, ett bra tag efter inspelningarna. Jag hoppas Sofia inser att hon är värd någon som behandlar henne bättre och som respekterar henne. 

    Elisabeth och Mats tror jag faktiskt kan ha riktigt roligt ihop och växa till sig som par. Jag gillar verkligen Elisabeth och Mats har växt under programmet, till skillnad mot Magnus som blivit värre och värre för varje avsnitt. 

  • Anonym (Za)
    Anonym (Minnie) skrev 2017-05-09 11:04:51 följande:

    Riktigt deprimerande att Sofia valde att fortsätta vara gift med tanke på både vad Magnus säger om henne och hur han beter sig mot henne. Jag skulle gärna se en intervju om hur de har det nu, ett bra tag efter inspelningarna. Jag hoppas Sofia inser att hon är värd någon som behandlar henne bättre och som respekterar henne. 

    Elisabeth och Mats tror jag faktiskt kan ha riktigt roligt ihop och växa till sig som par. Jag gillar verkligen Elisabeth och Mats har växt under programmet, till skillnad mot Magnus som blivit värre och värre för varje avsnitt. 


    Hennes kompisar var ju riktigt korkade också som inte sa nåt när hon berättade för dom att han klagat på hennes kläder. Den ena av dom ska dessutom vara åklagare! Både jag och mina kompisar har stöttat varandra när vi varit singlar och dejtat, reagerat på varningstecken. Sofia verkar inte ha mycket till försvar. För det mesta uppmanas ju människor gå emot och bryta ned sina försvar men hon skulle snarare behöva bygga upp ett!

    Sjukt att Magnus sa att Sofia är för mesig och inte kan sätta honom på plats. Han har ju skällt ut henne och varit helt psycho när hon ens haft en åsikt eller invändning.

    Snacka om psykande dubbelbestraffning. Hon är elak och hemsk om hon säger nåt och värsta mesen om hon inte gör det.

    Sofias vänner och familj är ju inte direkt beskyddande tyvärr!
  • Anonym (Za)

    Tack och lov Sofia och Elizabeth! Mats verkar vara ganska falsk och gilla att inge förhoppningar bara för att få bekräftelse själv "jag insåg att jag var ganska bra på att hitta tjejer själv" messade han till programmet. Fy fan vad falskt efter att ha pushat E sluta röka och tjatat om att han ville vara gift med henne. Och vad anpassade han hos sig själv? Ingenting.

    Vad den där Daniella Gordon inte förstår vad genusperspektiv är! 2 tittare säger direkt till henne att experterna uppmuntrar kvinnorna i paren att ta ansvar och låta männen komma undan med skit.

    "Det är sant" svarar D.G, "Vi hoppas att fler HBTQ-människor söker till nästa omgång"

    Det var inte hbt kritiken handlade om! I de heterosexuella paren lät experterna männen komma undan med vad som helst (se bara på Magnus som kunde psykiskt misshandla Sofia utan ett pip från experterna) och istället uppmuntrades Sofia rannsaka sina rädslor och försvar mot hans mobbning.

    Ja Daniella/psykologen-vad-han-nu-heter vad gör du om du har ett homosexuellt par att jobba med? Tar parti med den mest tradiotionellt maskulina partnern? Uppmuntrar den mer empatiska att anpassa sig?

    Louise... Ingenting verkar ha gått in hos henne om vad experimentet handlade om. Att passivt vänta på kemi var inte att följa "spelreglerna" och kommer aldrig skapa något förhållande..!

    Mikael borde utveckla sig själv och leta efter en likasinnad tjej..

  • pyssel
    Anonym (Za) skrev 2017-05-15 10:21:04 följande:

    Tack och lov Sofia och Elizabeth! Mats verkar vara ganska falsk och gilla att inge förhoppningar bara för att få bekräftelse själv "jag insåg att jag var ganska bra på att hitta tjejer själv" messade han till programmet. Fy fan vad falskt efter att ha pushat E sluta röka och tjatat om att han ville vara gift med henne. Och vad anpassade han hos sig själv? Ingenting.

    Vad den där Daniella Gordon inte förstår vad genusperspektiv är! 2 tittare säger direkt till henne att experterna uppmuntrar kvinnorna i paren att ta ansvar och låta männen komma undan med skit.

    "Det är sant" svarar D.G, "Vi hoppas att fler HBTQ-människor söker till nästa omgång"

    Det var inte hbt kritiken handlade om! I de heterosexuella paren lät experterna männen komma undan med vad som helst (se bara på Magnus som kunde psykiskt misshandla Sofia utan ett pip från experterna) och istället uppmuntrades Sofia rannsaka sina rädslor och försvar mot hans mobbning.

    Ja Daniella/psykologen-vad-han-nu-heter vad gör du om du har ett homosexuellt par att jobba med? Tar parti med den mest tradiotionellt maskulina partnern? Uppmuntrar den mer empatiska att anpassa sig?

    Louise... Ingenting verkar ha gått in hos henne om vad experimentet handlade om. Att passivt vänta på kemi var inte att följa "spelreglerna" och kommer aldrig skapa något förhållande..!

    Mikael borde utveckla sig själv och leta efter en likasinnad tjej..


    Haha, nä det var inte mycket som Daniella fattade om genus. Eller moderiktiga degklumpen Magnus om att fatta något som helst och vad han lärt sig: "Att jag inte är felfri".
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet