• LadyDiana123

    Bör man vara feminist?

    Vad tycker ni? Behöver vi feminister? Eller kan ni inte identifiera er med det? Eller har det gått för långt?

    SHOOT

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bör man vara feminist?
  • Aniiee

    bör och bör, vill man så ska man väl det, och vill man inte det så ska det fan respekteras.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • LadyDiana123
    Aniiee skrev 2017-10-31 19:03:25 följande:

    bör och bör, vill man så ska man väl det, och vill man inte det så ska det fan respekteras.


    Håller helt med dig.
  • Anonym (Knugens fruga)

    Töntigt obalanserat med tre nej-alternativ, blir liksom inte svårt att gissa vem som gjort ett nytt konto (igen) för att skriva detta.

    Vad sägs om "Ja, men man bör inte vara rabiat?"

  • Dr Nail

    "Behöver vi feminister?" Vilka är vi? Jag behöver inte feminister; jag är en man, så det hjälper inte mig på nåt sätt.

  • nnnnnnnn
    Dr Nail skrev 2017-10-31 22:44:16 följande:
    "Behöver vi feminister?" Vilka är vi? Jag behöver inte feminister; jag är en man, så det hjälper inte mig på nåt sätt.
    Så du har inga kvinnor och flickor runt dej som du tycker ska få samma möjligheter som män och pojkar runt dej?
    Samma lön för samma arbete?
    Kunna välja jobb, utbildning och hobbys som de gillar, inte bara ta något som är stereotypiskt för deras kön?
    Ha rösträtt?
    Få köra bil?
    Vara myndiga vid samma ålder som männen?

    Och även om du inte tycker att det hjälper dej personligen - kan du se någon nytta för samhället i stort att alla har många möjligheter? Eller ska 50% av befolkningen ha restriktioner?

  • Postman

    Nej vi behöver inte feminister. Jag hatar dom precis lika mycket som nazister.

    Men nu har vi demokrati och då får vi dras med avarterna vare sig vi vill eller inte.

  • Anonym (Knugens fruga)
    Postman skrev 2017-10-31 22:50:09 följande:

    Nej vi behöver inte feminister. Jag hatar dom precis lika mycket som nazister.

    Men nu har vi demokrati och då får vi dras med avarterna vare sig vi vill eller inte.


    Och vad tillför du världen förutom att hata folk då?
  • Postman
    nnnnnnnn skrev 2017-10-31 22:50:08 följande:

    Så du har inga kvinnor och flickor runt dej som du tycker ska få samma möjligheter som män och pojkar runt dej?

    Samma lön för samma arbete?

    Kunna välja jobb, utbildning och hobbys som de gillar, inte bara ta något som är stereotypiskt för deras kön?

    Ha rösträtt?

    Få köra bil?

    Vara myndiga vid samma ålder som männen?

    Och även om du inte tycker att det hjälper dej personligen - kan du se någon nytta för samhället i stort att alla har många möjligheter? Eller ska 50% av befolkningen ha restriktioner?


    Män och kvinnor har precis samma möjligheter i Sverige. Vi har ingen skillnad. Kvinnor kan utbilda sig och skapa sina liv precis som de själva vill, samma för män.
  • Anonym (321)

    Nej!

    Nazister, kommunister och  feminister har inget i ett civiliserat samhälle att göra.

    3e vågens feminism är bara manshat.

  • Anonym (321)
    nnnnnnnn skrev 2017-10-31 22:50:08 följande:
    Så du har inga kvinnor och flickor runt dej som du tycker ska få samma möjligheter som män och pojkar runt dej?
    Samma lön för samma arbete?
    Kunna välja jobb, utbildning och hobbys som de gillar, inte bara ta något som är stereotypiskt för deras kön?
    Ha rösträtt?
    Få köra bil?
    Vara myndiga vid samma ålder som männen?

    Och även om du inte tycker att det hjälper dej personligen - kan du se någon nytta för samhället i stort att alla har många möjligheter? Eller ska 50% av befolkningen ha restriktioner?
    Vad av detta har vi inte i dag?

    Det enda är att kvinnor men inte män kan föda barn, men det är biologiskt.
Svar på tråden Bör man vara feminist?