• SweetJune

    Ska man ge D-vitamin till barn över 2 år?

    Hej!

    Jag slutade ge D-vitamin när mitt äldsta barn fyllde 2 men läste en artikel att det rekommenderas upp till 5 år? Ska jag börja ge min 4-åring igen? Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Ska man ge D-vitamin till barn över 2 år?
  • Jag är bara jag

    Under vissa omständigheter står det. Sonen är än så länge bara ett år, men jag tänker nog fortsätta. Vi hade otroligt lite sol förra året och äter själva D-vitamin större delen av året. Ett otroligt viktigt vitamin vet man numer!

  • Anonym (Kvinna37)
    SweetJune skrev 2018-01-28 20:51:53 följande:

    Hej!

    Jag slutade ge D-vitamin när mitt äldsta barn fyllde 2 men läste en artikel att det rekommenderas upp till 5 år? Ska jag börja ge min 4-åring igen? Hur har ni gjort?


    Fråga BVC.
  • Anonym (D)

    Alltså, vi behöver D-vitamin hela livet framför allt här i Norden. Att det råkar vara sponsrat via BVC just till 2 år gör ingen skillnad. Om jag inte är felinformerad så får de det gratis till 18 i Finland?

  • tvillingmammaVastmanland

    Jag ger till mina som är fjorton år. Vi vuxna äter också.

  • Pentra

    Ja. D-vitamin är en livsviktig vitamin. Den behövs bl.a. för ett gott immunförsvar. Brist på D-vitamin ger bl.a. olika sjukdomstillstånd och astma. Och, autistiska barn behöver absolut extra D-vitamin för att lindra deras åkomma. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Jag är bara jag
    SweetJune skrev 2018-01-29 20:10:31 följande:
    Ska jag ge D-droppar till 4-åringen eller köpa något annat? Inget som kan "skada" i längden?
    Ge du det om du vill. Skadar inte alls.
  • Jag är bara jag
    SweetJune skrev 2018-01-29 20:13:41 följande:
    Något annat man bör ge i form av tillskott? Försöker variera kosten mycket.
    Tror inte man rekommenderar tillskott till barn förutom just då D-vitamin. Bra varierad kost ska räcka.
Svar på tråden Ska man ge D-vitamin till barn över 2 år?