• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-07 16:44:59 följande:
    Vi har INTE pratat om känslor med eller för varandra. Vart får du det ifrån?! Vi har inte sagt nånting till varann om det. Inte då heller.
    ok, ni pratade inte känslor... men varför gick du dit öht när du själv sagt att du skulle undvika ensammöten med honom och när du på förväg redan VISSTE att ni skulle göra annat än jobba?

    Ert "möte" låter mer som en dejt / träff än ett möte för ni visste ju båda två redan innan att ni skulle göra annat än att jobba.

    Om du hela tiden gör saker du sagt att du inte skulle göra och som du själv sagt att du förstår är dumt, vad är det som talar för att du inte kommer ligga med honom?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-12-07 17:13:30 följande:

    ok, ni pratade inte känslor... men varför gick du dit öht när du själv sagt att du skulle undvika ensammöten med honom och när du på förväg redan VISSTE att ni skulle göra annat än jobba?

    Ert "möte" låter mer som en dejt / träff än ett möte för ni visste ju båda två redan innan att ni skulle göra annat än att jobba.

    Om du hela tiden gör saker du sagt att du inte skulle göra och som du själv sagt att du förstår är dumt, vad är det som talar för att du inte kommer ligga med honom?


    Därför att jag inte känslomässigt var redo att bryta innan dess, hur mycket logiken än sa det. Men att jag gått runt med en klump i magen sedan jag sa ja till det mötet. För att den dåliga eftersmaken kom redan när jag sa ja. Jag kände själv att vi förklär en dejt. Och att det direkt efter landat i att nej, jag kan inte göra det här. Trots att det var som vilket samtal som helst som vi brukar ha så var känslan som sagt ledsamhet när jag gick. Allt är annorlunda i tanken än i fantasin, och nu gick jag över min gräns för hur långt jag kan ta det här i verkligheten.
  • Anonym (Orolig man)

    TS, vet inte om jag skall bli ledsen eller besviken på dig.
    Du verkar vara både intelligent och driven, säkert jäkligt duktig på det du jobbar med, MEN, du fattar hela tiden egoistiska och/eller ologiska beslut


    Om du inte är världens bästa skådespelerska eller din man är extremt okänslig på att läsa av sin fru/partner sedan 14 år tillbaka så MÅSTE han ju vid detta laget fattat att nåt är konstigt!
    Kan dock tänka mig att han tänker "snart semester, inte ställa till något nu och förstöra stämningen"


    Sanningen är ju att en annan man, långsamt och metodiskt, förför hans fru, bara väntandes på nästa tjänsteresa eller konferens med övernattning. 
    Tror inte du längre behöver tveka på vad kollegan egentligen vill. Han är smart och väntar bara på rätt tillfälle. Listig jävel, han har ditt fulla förtroende nu känns det som han långsamt pushar det mot slutmålet.


    Jag hoppas ditt senaste inlägg om dina känslor är ett slutgiltigt steg, för jag lider så med din man.

  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-07 17:20:19 följande:
    Därför att jag inte känslomässigt var redo att bryta innan dess, hur mycket logiken än sa det. Men att jag gått runt med en klump i magen sedan jag sa ja till det mötet. För att den dåliga eftersmaken kom redan när jag sa ja. Jag kände själv att vi förklär en dejt. Och att det direkt efter landat i att nej, jag kan inte göra det här. Trots att det var som vilket samtal som helst som vi brukar ha så var känslan som sagt ledsamhet när jag gick. Allt är annorlunda i tanken än i fantasin, och nu gick jag över min gräns för hur långt jag kan ta det här i verkligheten.
    Och nu drar du igång med att snacka känslor igen, jag pratar om vad du GÖR inte vad du känner, vi vet redan vad du känner... frågan är varför du GÖR saker du sagt att du inte skulle GÖRA och hur du menar att vi ska tro på dig att du inte kommer ligga med kollegan när du hela tiden GÖR raka motsatsen till det du säger och hela tiden tar det ett steg närmare?

    Tror du din man kommer bry sig om vad du KÄNDE när han fått reda på att du knullat kollegan? Tror du dina barn kommer bry sig när de pendlar mellan två hem?

    Dina känslor är säkert skitviktiga för DIG men betyder inte ett skit för din omgivning, för dem är det vad du GÖR som räknas. Är det inte dags att du börjar GÖRA rätt saker istället för bara prata känslor att GÖRA fel saker? Det är inte dina känslor som kommer sabba ditt förhållande, det är dina HANDLINGAR.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Orolig man) skrev 2018-12-07 17:25:05 följande:

    TS, vet inte om jag skall bli ledsen eller besviken på dig.

    Du verkar vara både intelligent och driven, säkert jäkligt duktig på det du jobbar med, MEN, du fattar hela tiden egoistiska och/eller ologiska beslut

    Om du inte är världens bästa skådespelerska eller din man är extremt okänslig på att läsa av sin fru/partner sedan 14 år tillbaka så MÅSTE han ju vid detta laget fattat att nåt är konstigt!

    Kan dock tänka mig att han tänker "snart semester, inte ställa till något nu och förstöra stämningen"

    Sanningen är ju att en annan man, långsamt och metodiskt, förför hans fru, bara väntandes på nästa tjänsteresa eller konferens med övernattning. 

    Tror inte du längre behöver tveka på vad kollegan egentligen vill. Han är smart och väntar bara på rätt tillfälle. Listig jävel, han har ditt fulla förtroende nu känns det som han långsamt pushar det mot slutmålet.

    Jag hoppas ditt senaste inlägg om dina känslor är ett slutgiltigt steg, för jag lider så med din man.


    Vi kommer inte ha några konferenser eller övernattningar ihop så vi kommer inte hamna i den situationen.

    Jag förstår att du tycker synd om min man. Det gör jag med. J
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-12-07 17:40:30 följande:

    Och nu drar du igång med att snacka känslor igen, jag pratar om vad du GÖR inte vad du känner, vi vet redan vad du känner... frågan är varför du GÖR saker du sagt att du inte skulle GÖRA och hur du menar att vi ska tro på dig att du inte kommer ligga med kollegan när du hela tiden GÖR raka motsatsen till det du säger och hela tiden tar det ett steg närmare?

    Tror du din man kommer bry sig om vad du KÄNDE när han fått reda på att du knullat kollegan? Tror du dina barn kommer bry sig när de pendlar mellan två hem?

    Dina känslor är säkert skitviktiga för DIG men betyder inte ett skit för din omgivning, för dem är det vad du GÖR som räknas. Är det inte dags att du börjar GÖRA rätt saker istället för bara prata känslor att GÖRA fel saker? Det är inte dina känslor som kommer sabba ditt förhållande, det är dina HANDLINGAR.


    Men det är mina KÄNSLOR som styrt vad jag GJORT. Och nu har jag landat i en insikt som säger hit men inte längre. Efter det för några dagar sedan har vi ju inte GJORT något eller haft något mer möte?! Så det jag håller med om är - upp till bevis.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-07 16:50:28 följande:
    Jag ska verkligen inte ha några klappar på axeln. Jag ville bara berätta vart jag står och vad jag landat i. Ja, vi tog det ett steg längre genom att ses utanför kontoret och med det gick gränsen för mig. Infen kan ju svara för hur man känner för nåt framåt, men såhär är läget för mig och det har varit detsamma senaste dagarna.
    Så har TS genom sina handlingar passerat ännu gräns genom att ses utanför kontoret, och skaffat sig en ny gräns. Som gäller intill också den passeras. Och nästa gräns . Och nästa.
    Distansen till kollegan blir mindre och mindre, och distansen till maken blir därigenom oundvikligen större och större. Känslorna är här ett nollsummespel. Några veckor på Bali kan inte ändra det faktum. 
    Tro bara inte att maken eller dom andra kollegorna inte kan se vad som händer. 
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Ni verkar ju redan ha bestämt er att det kommer att gå åt helvete, trots att jag säger att jag (äntligen) tagit ett beslut. Som känns tungt, men rätt och som jag självklart hoppas ska stå sig.

    Men det spelar ingen roll. Ni har redan bestämt er. Då säger vi väl så. Jag ville bara uppdatera er som ?följt? vad som hänt under dessa månader men jag ser ingen mening att göra det längre. Tack till alla er som gett input under tiden! Några av er har verkligen hjälpt mig. Så tack, och hej.

  • Anonym (Orolig man)

    Jag tror på dig TS.
    Ta en paus från FL, ta semester och njut. Droppa in och säg en mening när du är tillbaka så hoppas jag detta går riktigt bra för dig och din man!

  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Du TS
    Nog ser du väl vissa poänger med det som sagts. Vi som följt dig ett bra tag har ju bilden på utvecklingen. Jag tyckte ju i en tråd för någon dag sen att du ändrat ton efter "den andra tråden". Du svarade också mig att ni inte setts utan tagit en snabbkaffe och att du fått en rejäl tankeställare.
    Misstänker att du svarade detta samma dag som ni dateat. Nu skriver du detta med daten??. Jag tror dock faktiskt att du vaknade upp genom denne 2:a insikt vad som du håller på krascha och vad du gör mot din man.
    Hoppas att du äntligen menar allvar, Jag tycker synd om alla inblandade men främst din man och barn samt kollegans fru och barn. Bit ihop TS upp till bevis. Personligen vill jag läsa hur du vänt situationen och att ni får en riktigt kul jul. ( mitt NIC till trots) : )

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift