• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • godisrottan

    Min bm förklarade det som att den spruta jag fick avsluta med, suprefakt (stavning?), gör att cykeln typ avslutas. Mensen kommer då inom 5 dagar. Därför måste man tydligen vänta en cykel till emellan för att kroppen ska hitta tillbaka.


    Hedblomster skrev 2019-02-05 20:16:30 följande:

    Någon som vet anledningen att vänta en cykel mellan misslyckad stimulerad ivf och FET förresten? Man vill ju gärna fortsätta så snabbt som möjligt men ger det bättre förutsättningar är det klart man tar att vänta...


  • becca90

    Hej på er alla!

    Har följt er länge och väntat på min tur.

    Nu har jag äntligen fått remiss till mitt län för ivf. Dom skickade den dock till en privat klinik och inte landstinget, tror ni att det är landstingsfinansierat på båda ställen?

    Vad är det som avgör vilket protokoll man får göra? :)

  • H@llon

    Härligt att det är på gång!

    Det finns inte IVF i alla landsting, en del samarbetar med privata kliniker men de står för notan.

    Vad som avgör vilket protokoll har jag ingen aning om men det vore intressant att veta.


    becca90 skrev 2019-02-06 07:09:40 följande:

    Hej på er alla!

    Har följt er länge och väntat på min tur.

    Nu har jag äntligen fått remiss till mitt län för ivf. Dom skickade den dock till en privat klinik och inte landstinget, tror ni att det är landstingsfinansierat på båda ställen?

    Vad är det som avgör vilket protokoll man får göra? :)


  • carola18
    Hedblomster skrev 2019-02-05 20:16:30 följande:

    Någon som vet anledningen att vänta en cykel mellan misslyckad stimulerad ivf och FET förresten? Man vill ju gärna fortsätta så snabbt som möjligt men ger det bättre förutsättningar är det klart man tar att vänta...


    Jag ringde min klinik igår på testdag och var säker på att få göra fet denna månad. Men jag måste vänta en månad och det är för att alla kemikalier man proppat kroppen med ska försvinna för att ge bättre förutsättningar
  • melissa8601

    Halloj!


    Idag tjuvtestade jag. Dels för att se att ovitrellen gått ur men också för "tänk om det är ett svaaagt plus och det är riktigt"
    Lite ologiskt men så kan det vara :p

    Det var i alla fall tvärblankt.
    11 dagar efter ovitrelle och på RD7. Jag satte in ett tvådagars embryo.


    Så det borde väl vara äl+9 idag om man räknar ÄP som ägglossningsdagen.
    Lite ont I bröstvårtorna annars inget symptom.

    Tjuvar ni något?

  • Wictoria90
    melissa8601 skrev 2019-02-06 12:56:44 följande:

    Halloj!

    Idag tjuvtestade jag. Dels för att se att ovitrellen gått ur men också för "tänk om det är ett svaaagt plus och det är riktigt"

    Lite ologiskt men så kan det vara :p

    Det var i alla fall tvärblankt.

    11 dagar efter ovitrelle och på RD7. Jag satte in ett tvådagars embryo.

    Så det borde väl vara äl+9 idag om man räknar ÄP som ägglossningsdagen.

    Lite ont I bröstvårtorna annars inget symptom.

    Tjuvar ni något?


    Jag tjuvade jag med, också negativt! Satte med in ett 2 dagars.. testdag på tisdag....
  • melissa8601
    Wictoria90 skrev 2019-02-06 14:08:45 följande:

    Jag tjuvade jag med, också negativt! Satte med in ett 2 dagars.. testdag på tisdag....


    Skönt att höra att vi är fler utan tålamod (;

    Vilken rd är du på nu?

    Jag har testdag nästa fredag, spännande dagar det här!

    Fast skitläskiga.
  • BK1986

    Hej! Hoppar in här om det är okej. Vi ska starta upp med syskonförsök nu i feb/mars. Har en son född -17 som vi fick efter 4 IVF:er. Känner mig både taggad och lite nervös inför att starta. Vi kör långa protokollet och menopur. Har haft problem med befruktningen de andra omgångarna men de hittar inget direkt fel på oss.

  • godisrottan

    Idag satt vi in en liten fem dagars flinga i normal cykel. 20/2 har jag testdag men mensen är beräknad redan 12/2 så vi får väl se om jag orkar vänta tills dess om mensen lyser med sin frånvaro som vi verkligen hoppas nu!

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019